daddlar Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 På Ing.2 ca en månad efter inryck hade vi en dag med fystester för att man ska kunna se hur bra form alla vpl är i. Vi gjorde en massa övningar till en röst på cd-skiva som sa "1 ner 2 ner 3 ner 4 ner 5 ner 6 ner" osv. Vi kommer göra alla tester igen innan MUCK. Är det bara Ing.2 som har såna här tester? och hur gick de för er? Mitt resulatat: Godkänd på alla knäövningar. Sit-ups: 43 ((Bäst i plutonen: 126)) Armböj: 10 ((Bäst i plutonen: 125)) Rygguthållighet: 5:40 minuter (ligger med benen på en bänk vänd mot golvet, en kamrat håller i benen, höftkammen och uppåt ska hänga i luften, armarna hålls vid öronen) ((Bäst i plutonen: 5:40 minuter)) Armhävningar: 6 (hänger i en stång och drar uppåt tills hakan kommer över) ((Bäst i plutonen: 52)) Senare ett Coopertest (2km) som jag sprang på 7:01 minuter. ((Bäst i plutonen: 6:02 minuter)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
89:an Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 På Ing.2 ca en månad efter inryck hade vi en dag med fystester för att man ska kunna se hur bra form alla vpl är i. Vi gjorde en massa övningar till en röst på cd-skiva som sa "1 ner 2 ner 3 ner 4 ner 5 ner 6 ner" osv. Vi kommer göra alla tester igen innan MUCK. Är det bara Ing.2 som har såna här tester? och hur gick de för er? Mitt resulatat: Godkänd på alla knäövningar. Sit-ups: 43 ((Bäst i plutonen: 126)) Armböj: 10 ((Bäst i plutonen: 125)) Rygguthållighet: 5:40 minuter (ligger med benen på en bänk vänd mot golvet, en kamrat håller i benen, höftkammen och uppåt ska hänga i luften, armarna hålls vid öronen) ((Bäst i plutonen: 5:40 minuter)) Armhävningar: 6 (hänger i en stång och drar uppåt tills hakan kommer över) ((Bäst i plutonen: 52)) Senare ett Coopertest (2km) som jag sprang på 7:01 minuter. ((Bäst i plutonen: 6:02 minuter)) Tycker att det låter väldigt mycket med 52 chins i sträck, hur kommer det sig att någon så stark hamnar på ingenjör? Samma reflektion över 125 armböj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 På Ing.2 ca en månad efter inryck hade vi en dag med fystester för att man ska kunna se hur bra form alla vpl är i. Vi gjorde en massa övningar till en röst på cd-skiva som sa "1 ner 2 ner 3 ner 4 ner 5 ner 6 ner" osv. Vi kommer göra alla tester igen innan MUCK. Är det bara Ing.2 som har såna här tester? och hur gick de för er? Mitt resulatat: Godkänd på alla knäövningar. Sit-ups: 43 ((Bäst i plutonen: 126)) Armböj: 10 ((Bäst i plutonen: 125)) Rygguthållighet: 5:40 minuter (ligger med benen på en bänk vänd mot golvet, en kamrat håller i benen, höftkammen och uppåt ska hänga i luften, armarna hålls vid öronen) ((Bäst i plutonen: 5:40 minuter)) Armhävningar: 6 (hänger i en stång och drar uppåt tills hakan kommer över) ((Bäst i plutonen: 52)) Senare ett Coopertest (2km) som jag sprang på 7:01 minuter. ((Bäst i plutonen: 6:02 minuter)) Tycker att det låter väldigt mycket med 52 chins i sträck, hur kommer det sig att någon så stark hamnar på ingenjör? Samma reflektion över 125 armböj. Varför inte??? Tunga lyft och stora maskiner är ju Ing i ett nötskal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
89:an Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 På Ing.2 ca en månad efter inryck hade vi en dag med fystester för att man ska kunna se hur bra form alla vpl är i. Vi gjorde en massa övningar till en röst på cd-skiva som sa "1 ner 2 ner 3 ner 4 ner 5 ner 6 ner" osv. Vi kommer göra alla tester igen innan MUCK. Är det bara Ing.2 som har såna här tester? och hur gick de för er? Mitt resulatat: Godkänd på alla knäövningar. Sit-ups: 43 ((Bäst i plutonen: 126)) Armböj: 10 ((Bäst i plutonen: 125)) Rygguthållighet: 5:40 minuter (ligger med benen på en bänk vänd mot golvet, en kamrat håller i benen, höftkammen och uppåt ska hänga i luften, armarna hålls vid öronen) ((Bäst i plutonen: 5:40 minuter)) Armhävningar: 6 (hänger i en stång och drar uppåt tills hakan kommer över) ((Bäst i plutonen: 52)) Senare ett Coopertest (2km) som jag sprang på 7:01 minuter. ((Bäst i plutonen: 6:02 minuter)) Tycker att det låter väldigt mycket med 52 chins i sträck, hur kommer det sig att någon så stark hamnar på ingenjör? Samma reflektion över 125 armböj. Varför inte??? Tunga lyft och stora maskiner är ju Ing i ett nötskal. Visst..så är det säkert, men var skulle max ligga i en jägarpluton då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psk-jevel Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 Kanske var personligt intresse som styrde placeringen? Det är inte alla som är intresserade av att ligga i skogen och käka grönpåse, en del vill hellre bygga broar fastän de är starka som få. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kylskåp Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 På Ing.2 ca en månad efter inryck hade vi en dag med fystester för att man ska kunna se hur bra form alla vpl är i. Vi gjorde en massa övningar till en röst på cd-skiva som sa "1 ner 2 ner 3 ner 4 ner 5 ner 6 ner" osv. Vi kommer göra alla tester igen innan MUCK. Är det bara Ing.2 som har såna här tester? och hur gick de för er? Mitt resulatat: Godkänd på alla knäövningar. Sit-ups: 43 ((Bäst i plutonen: 126)) Armböj: 10 ((Bäst i plutonen: 125)) Rygguthållighet: 5:40 minuter (ligger med benen på en bänk vänd mot golvet, en kamrat håller i benen, höftkammen och uppåt ska hänga i luften, armarna hålls vid öronen) ((Bäst i plutonen: 5:40 minuter)) Armhävningar: 6 (hänger i en stång och drar uppåt tills hakan kommer över) ((Bäst i plutonen: 52)) Senare ett Coopertest (2km) som jag sprang på 7:01 minuter. ((Bäst i plutonen: 6:02 minuter)) Tycker att det låter väldigt mycket med 52 chins i sträck, hur kommer det sig att någon så stark hamnar på ingenjör? Samma reflektion över 125 armböj. 52 chins är otroligt mycket mer än 125 armböj. Jag hoppas verkligen att han som gör så många är klättrare, annars får ni övertyga honom att bli det. Världsrekordet på en timme är över 700. Helt otroligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 På Ing.2 ca en månad efter inryck hade vi en dag med fystester för att man ska kunna se hur bra form alla vpl är i. Vi gjorde en massa övningar till en röst på cd-skiva som sa "1 ner 2 ner 3 ner 4 ner 5 ner 6 ner" osv. Vi kommer göra alla tester igen innan MUCK. Är det bara Ing.2 som har såna här tester? och hur gick de för er? Mitt resulatat: Godkänd på alla knäövningar. Sit-ups: 43 ((Bäst i plutonen: 126)) Armböj: 10 ((Bäst i plutonen: 125)) Rygguthållighet: 5:40 minuter (ligger med benen på en bänk vänd mot golvet, en kamrat håller i benen, höftkammen och uppåt ska hänga i luften, armarna hålls vid öronen) ((Bäst i plutonen: 5:40 minuter)) Armhävningar: 6 (hänger i en stång och drar uppåt tills hakan kommer över) ((Bäst i plutonen: 52)) Senare ett Coopertest (2km) som jag sprang på 7:01 minuter. ((Bäst i plutonen: 6:02 minuter)) Tycker att det låter väldigt mycket med 52 chins i sträck, hur kommer det sig att någon så stark hamnar på ingenjör? Samma reflektion över 125 armböj. Varför inte??? Tunga lyft och stora maskiner är ju Ing i ett nötskal. Visst..så är det säkert, men var skulle max ligga i en jägarpluton då? Helt ointressant, en ing-soldat har med stor säkerhet större nytta av ren råstyrka i sin tjänst än en jägarsoldat i sin. Dom fysiska kraven är inte alltid kopplade till hur "hård" utbildningen är. Dessutom ska vi INTE ta den debatten här, eller helst inte i någon tråd överhuvudtaget då saken ältats i åratal utan resultat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
invent Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 hur mkt tränar han för att klara så många armböj och armhävningar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 hur mkt tränar han för att klara så många armböj och armhävningar? han kan vara bondgrabb vi hade en kille på kompaniet som så vitt jag vet inte tränade speciellt mycket ändå sprang han milen på 37 minuter och var helt otroligt råstark.. han var rätt lång, men inte så värst kraftigt bygd.. han var bondgrabb verkar som den gamla "myten" lever än... det finns ju vissa personer som helt enkelt har styrkan medfödd hur otroligt det än må låte, och de behöver knappt träna alls. Link to comment Share on other sites More sharing options...
invent Posted November 13, 2006 Report Share Posted November 13, 2006 hur mkt tränar han för att klara så många armböj och armhävningar? han kan vara bondgrabb vi hade en kille på kompaniet som så vitt jag vet inte tränade speciellt mycket ändå sprang han milen på 37 minuter och var helt otroligt råstark.. han var rätt lång, men inte så värst kraftigt bygd.. han var bondgrabb verkar som den gamla "myten" lever än... det finns ju vissa personer som helt enkelt har styrkan medfödd hur otroligt det än må låte, och de behöver knappt träna alls. Men för att klara så där många armböj och chins så tror jag inte att de räcker med att vara bondgrabb.? om han inte tränar och är så bra hur bra skulle han då vara om han skulle träna?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartil Posted November 18, 2006 Report Share Posted November 18, 2006 För att klargöra en sak; armhävningar och armböj handlar inte alls om ren rånstyrka, snarare om uthållighet/muskeluthållighet. 125 armböj är väldigt mycket, men absolut ingen omöjlighet, på vilket förband man än ligger på. Som redan har nämnts så måste man inte tvunget ligga inne på ett jägarförband el. motsv. bara för man är ett "fysdjur". 52 chins låter EXTREMT mycket, det skulle jag själv vilja se. Dock så var chinsen under Ing2's fystester ej strikta, man behövde endast gå ner halva vägen, och man skulle ha handflatorna vända mot sig under utförandet. Detta underlättar ju självklart, även om det inte på något sätt är mindre extremt för det. Sen så kan jag säga en sak och det är att man inte alls behöver vara speciellt stark för att vara Ing-soldat. Vi byggde BB2 i måndags, vilket är den klassiska, tunga järnbron, och vi har en del "mindre starka" personer i vår pluton som klarade det utan problem. Det behövs bara lite samarbete och jävlaranamma så får man den på plats. :P Huruvida man behöver mer styrka på en jägarpluton än på en ingenjörspluton eller vice versa, kan jag absolut inte uttala mig om, klart är dock att fysisk styrka är en stor fördel på båda befattningarna, utan att gå in för mycket på det hela. daddlar: Du skulle inte vilja skicka PM på pluton, komp.nr och efternamn på killen? Så man har en chans att se detta fenomen i verkligheten? ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddlar Posted November 25, 2006 Author Report Share Posted November 25, 2006 daddlar: Du skulle inte vilja skicka PM på pluton, komp.nr och efternamn på killen? Så man har en chans att se detta fenomen i verkligheten? ;D Jag kommer inte ihåg vilka som är så starka/uthålliga men plutonen är Stab och Tross på 2.komp. Att tänka på är att vi har sex dykare på plutonen som är ena riktiga "fysmonster". Link to comment Share on other sites More sharing options...
J_Hedin Posted April 11, 2007 Report Share Posted April 11, 2007 Mitt resulatat:Godkänd på alla knäövningar. Sit-ups: 43 ((Bäst i plutonen: 126)) Hmm.. Vad gjorde ni för situps? Jag prövade att göra situps till band (55bpm) och gjorde 150 strikta innan jag tröttnade och la av..Drf låter PlutonBästa på 126 relativt lite, jag vet att det kan omöjligt bara vara jag som tycker så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filuren Posted April 11, 2007 Report Share Posted April 11, 2007 Jag tycker inte det låter så förvånansvärt med 126 situps. Link to comment Share on other sites More sharing options...
J1mmy Posted May 7, 2007 Report Share Posted May 7, 2007 Tjaa det är ju skillnad på hur man gör sit-upsen. Att ha benen på en bänk är ju betydligt jobbigare än att ligga på golvet och göra dom... Tycker jag,. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Squaddy Posted May 21, 2007 Report Share Posted May 21, 2007 Tjaa det är ju skillnad på hur man gör sit-upsen. Att ha benen på en bänk är ju betydligt jobbigare än att ligga på golvet och göra dom... Tycker jag,. Är det flera som inbillar sig att sit ups är avsevärt enklare om man får den där lilla lilla vilotiden mellan varje sit ups? Ibland görs ju sit ups med den där pausen mellan varje rep då magen är spänd, vilket teoretiskt borde försämra resultatet en del eftersom blodgenomströmningen hämmas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finkel Posted May 23, 2007 Report Share Posted May 23, 2007 De mest krävande situpsen, enligt mig, är då man ligger med benen utsträckta ca 20 cm övanför backen. Då ska man bara inte lyfta upp överkroppen utan även hålla upp benen hela tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.