Jump to content

Route 66 någon med erfarnehet??

Maverick

Recommended Posts

Har en dröm jag haft sedan jag var tonåring.

Det handlar om att köra Route 66 genom USA

Då sambon och jag snackar bröllop skulle detta i så fall var bröllopsresan...

Så i detta allvetande forum.. Finns det någon som kört hela modervägn??

"Officiellt" så finns inte route 66 längre, vissa delar är dock bevarade som "historic routes", framförallt i sydväst. Andra sträckor har rivits eller tillhör andra vägar. Du kan kolla på den här sidan för att se de sträckor som fortfarande finns kvar, lite reseberättelser och annat.

"Officiellt" så finns inte route 66 längre, vissa delar är dock bevarade som "historic routes", framförallt i sydväst. Andra sträckor har rivits eller tillhör andra vägar. Du kan kolla på den här sidan för att se de sträckor som fortfarande finns kvar, lite reseberättelser och annat.

Jepp Den har jag kollat in oich insupit :Malaj:

Route 66 går ju igenom en trevlig del av Arizona, tips är att göra en avstickare till Grand Canyon och Sedona (eller kanske Gunsite? ;)) när du passerar detta område .

Har hittat en paket resa som är på 14 dagar med allt förvokat. Där ingår faktiskt en tur till Grand Canyon :Malaj:

Det som jag funderar på är kostnaden man skall räkna med på i mat och annat för att överleva, samt om vi skall boka själva så är frågan vad motellrum kostar per natt.

Kanske lite dyrare än paketresan men med mer frihet...

Korde fran KC till LA under 90talet for att kolla en NFL match, da akte vi delar av gamla 66'an genom NM, och AZ. Mycke oken :Malaj:

Att halpa dej med kostnader:

Hotel Rakna med $40-80 per natt, bronde pa kvalitet. Hitta en travelguide = Discount cupon's

Mat, fastfood $4-6 per person, Dinner $6-8, Applebees och andra resturanger $8-12+

Bensin Rakna minst med $2-2.50 per gallon. Hyrbil $25 -30 per dag

/andreas

Någon dag ska jag också köra hela sträckan men fram tills nu har jag bara varit och kryssat runt nere i sydvästra hörnet. Tog mig hela vägen till Flagstaff (och upp till Grand Canyon) innan det var dags att vända... :D Angående motell så beror det nog lite på när du har tänkt att åka men jag upplevde inte att det var några större problem att hitta motellrum och för det mesta är det rätt billigt när man kommer ut på "landet". Dock kan det vara skönt att ha vissa nätter inbokade men lämna luckor ibland så man har utrymme för avstickare.

I övrigt kan jag också rekommendera att köra 101/1. Riktigt vacker väg.

Har inte åkt hela vägen men vissa sträckor av den. Det är ingen höjdare, vägen är inte av någon högre kvalitet och den är bara lång och tråkig.

Håller med Isgubbe, hyr en cab och cruisa upp och ned längs västkusten istället:)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...