Jump to content

Hjälp: Lan över internet?

Status quo

Recommended Posts

Jag har för mig att jag sett en tråd här där några snackade om att man kunde länka ett par datorer över internet tillsammans och "lura" dessa att de är på ett lan. Men jag har inte klarat av att söka upp den, antingen drömmer jag eller så ligger tråden här och gömmer sig. Någon som kan hjälpa mig eller har en aning om vad det är för program som jag är ute efter?

Edit: Hittade inte tråden, men programmet.

För er som blev nyfikna så är det ett program som gör att du kan lägga till dina kompisars datorer via ip och sen tror datorn att ni sitter på LAN vilket tillåter er att spela spel utan att behöva ansluta med spelet till internet. Något som är bra om man nu kanske "lånat" ett spel från en polare och vill testa hur det är mot människor.

Förstod inte riktigt om det var en fråga eller ett påstående, men

programmet du tänker på är nog Hamachi.

http://www.hamachi.cc/

Otroligt enkelt, smidigt och välgort, men det ändrar också

inloggningsskärmen i XP så man bör nog läsa på om hur

det funkar innan man kör det.

Fungerar nästan erotiskt bra för att koppla ihop kamrater

som vill köra FlatOut mot varandra. Har provar själv...

:/

Otroligt enkelt, smidigt och välgort, men det ändrar också

inloggningsskärmen i XP så man bör nog läsa på om hur

det funkar innan man kör det.

Det har jag aldrig varit med om eller sett. Har haft hamachi nu i snart två år men min inloggningskärm är densamma. :/

Jag har för mig att jag sett en tråd här där några snackade om att man kunde länka ett par datorer över internet tillsammans och "lura" dessa att de är på ett lan. Men jag har inte klarat av att söka upp den, antingen drömmer jag eller så ligger tråden här och gömmer sig. Någon som kan hjälpa mig eller har en aning om vad det är för program som jag är ute efter?

Edit: Hittade inte tråden, men programmet.

För er som blev nyfikna så är det ett program som gör att du kan lägga till dina kompisars datorer via ip och sen tror datorn att ni sitter på LAN vilket tillåter er att spela spel utan att behöva ansluta med spelet till internet. Något som är bra om man nu kanske "lånat" ett spel från en polare och vill testa hur det är mot människor.

Testa VPN.

http://en.wikipedia.org/wiki/VPN

/J

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...