Status quo Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Jag har för mig att jag sett en tråd här där några snackade om att man kunde länka ett par datorer över internet tillsammans och "lura" dessa att de är på ett lan. Men jag har inte klarat av att söka upp den, antingen drömmer jag eller så ligger tråden här och gömmer sig. Någon som kan hjälpa mig eller har en aning om vad det är för program som jag är ute efter? Edit: Hittade inte tråden, men programmet. För er som blev nyfikna så är det ett program som gör att du kan lägga till dina kompisars datorer via ip och sen tror datorn att ni sitter på LAN vilket tillåter er att spela spel utan att behöva ansluta med spelet till internet. Något som är bra om man nu kanske "lånat" ett spel från en polare och vill testa hur det är mot människor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Förstod inte riktigt om det var en fråga eller ett påstående, men programmet du tänker på är nog Hamachi. http://www.hamachi.cc/ Otroligt enkelt, smidigt och välgort, men det ändrar också inloggningsskärmen i XP så man bör nog läsa på om hur det funkar innan man kör det. Fungerar nästan erotiskt bra för att koppla ihop kamrater som vill köra FlatOut mot varandra. Har provar själv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Instömmer med föregående talare. Hamachi fungerar oerhört smidigt och jag upplever inga som hellst problem med det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Otroligt enkelt, smidigt och välgort, men det ändrar ocksåinloggningsskärmen i XP så man bör nog läsa på om hur det funkar innan man kör det. Det har jag aldrig varit med om eller sett. Har haft hamachi nu i snart två år men min inloggningskärm är densamma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Jag har för mig att jag sett en tråd här där några snackade om att man kunde länka ett par datorer över internet tillsammans och "lura" dessa att de är på ett lan. Men jag har inte klarat av att söka upp den, antingen drömmer jag eller så ligger tråden här och gömmer sig. Någon som kan hjälpa mig eller har en aning om vad det är för program som jag är ute efter? Edit: Hittade inte tråden, men programmet. För er som blev nyfikna så är det ett program som gör att du kan lägga till dina kompisars datorer via ip och sen tror datorn att ni sitter på LAN vilket tillåter er att spela spel utan att behöva ansluta med spelet till internet. Något som är bra om man nu kanske "lånat" ett spel från en polare och vill testa hur det är mot människor. Testa VPN. http://en.wikipedia.org/wiki/VPN /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Status quo Posted November 7, 2006 Author Report Share Posted November 7, 2006 Det jag fick tag på var BattleLAN. Det enda du behöver göra är att skriva in ipet på de som ska vara med och sen köra, det kräver ingen installation alls och filen är på ca 200kb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.