Jump to content

Någon överraskad II

winnfield

Recommended Posts

• Replies 75
  • Created
  • Last Reply
Guest Nicolai

Allvarligt talat.... Det gör inte så mycket vilket parti som är vid makten. Partierna i USA har ju inget partiprogram. Republikanerna är kanske lite mer konservativa och kristna av sig.

Guest Nicolai
Undrar vad Sverige och finland skulle göra om ett flygplan krashade rakt in i globen under en ishockey match mellan länderna och 3-4000 personer dog. Fira?

Ursäkta?

Undrar vad Sverige och finland skulle göra om ett flygplan krashade rakt in i globen under en ishockey match mellan länderna och 3-4000 personer dog. Fira?

Ursäkta?

ville bara vända lite på frågeställningen eftersom alla verkar så förvånade över USAs reaktion på wtc

Jag spyr på deras patriotism (och det mesta usa står för).

Jobbigt för dig......

Vad har du mot "patriotism" så

länge som den inte drar med sig

högerextrema element :huh:

Hur påverkar det dig att dom har en

"patriotism" som vida överstiger vår.....

Eller rider du bara på "Gnälla på USA" vågen? ?

Guest Nicolai

Ursäkta?

ville bara vända lite på frågeställningen eftersom alla verkar så förvånade över USAs reaktion på wtc

Ok.

Guest Lt. payne

Jag har sagt det innan och säger det igen....

För sextio års sen ställde USA:s mammor upp och lät sina män och söner åka till Europa för att befria oss från Nazistsvinen,många kom aldrig hem igen...

Då var det inget fel på USA.....

Jag tror att vi skulle fylla resterna av Globen med sprängmedel, bygga en JÄTTEstor katapult och slänga Globen till någon skurkstat som inte följer FNs lagar och regler. :huh:

Allvarligt talat skulle vi nog bli lätt upprörda men du måste väl förstå att det finns en viss skillnad mellan USA och Sverige (eller Finland för den delen)?

MVH winnfield

För sextio års sen ställde USA:s mammor upp och lät sina män och söner åka till Europa för att befria oss från Nazistsvinen,många kom aldrig hem igen...

Håller med, samtidigt tycker jag att politiken och andemeningen är tämligen annorlunda nu.

Det kan bli lite väl mycket med patriotism, blindhet för andras situation, "polis verksamheten" ibland tycker jag, oroväckande.

Å andra sidan kanske vi om några år har information att ex. Irak hade de vapen de sägs ha, och då är jag nog tacksam att USA har satt punkt för dem....

Svår fråga, mycket svår...

Då var det heller inget fel på herr stalin lr ska man kalla honom för uncle sam!

Guest Nicolai
Många av de väst allierade ville gå vidare mot moskva efter berlin där i bland fanns både Patton och Monty även Ike ville men dessa blev avrådda av politiker att driva denna ide

Och tur var väl det.

Guest Nicolai
Varför var det tur

Ännu ett gigantiskt krig i Europa hade inte varit trevligt. Dessutom fanns ju risken att USA skulle ha använt kärnvapen mot Sovjet. Hade inte varit något vidare.

Guest Nicolai
Jag tror att Balter, Polacker, Tjecker, Ungrare, Bulgarer, Tjecker, Slovaker och övriga folk i öst staterna samt alla Ryska intelektuella skulle nog ha upp skattat en fortsättning av kriget.

Öhh... Varför då? Motivera!

Guest Nicolai
Hade dessa vidare trevligt liv när stalin var vid makten eller

Jag tror inte att de satt och tänkte så här: Ja, nu har vi utstått andra världskriget, dags att starta det tredje och bli av med Stalin! Skitbra!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...