Jump to content

strid filmer

facit

Recommended Posts

Iblander när jag letar efter små filmer av strider brukar det ofta vara svartvita filmer filmade uppifrån från något USAF, jah ni vet vad jag menar.

MEn nu var jag inne på flashback.se, och kollade bland deras skumma länkar. Hittade denna länk http://almashriq.hiof.no/lebanon/300/320/3...izballah/films/

EN sida om terror orgen hizbullah i libanon, där har de filmat många av deras attacker och operationer, granakastare, racketattacker, såg en at3 slå ut israeliska m113 osv...

Sen är det mycket propaganda, hjältemusik och krimskrams (ni fattar va jag menar).

Filmerna är tyvär av urusel kvalitet och man ser knappt något, det behövs tillochmed real player. Men de är ändå värda och se. Riktiga strider alltså sib och hela köret.

I den första filmen är det ingen riktig strid bara en bilbombs operation mot en libanesisk kille som jobbar åt israelerna, tror att det var en känd SLA person(south lebanese army;allierade med israel) som lämnade uppg till israelerna.

Kommentarerna är på arabiska så ni kanske inte förstår men ni kan fråga mig om det är något jag ni vill veta jag pratar, skriver och läser det språket också...(vill jag gärna tro själv iaf).

jag har träffat på liknande filmer av bra kvalitet innan men hittar ej dem, återkommer i så fall.

MvH:krp.facit

PS:Jävligt bra forum ni lyckats få upp här!

Det var en trevlig liten filmsida, synd att jag fattar noll samt att kvaliten var svårt undermålig. Hör gärna av dig om du hittar fler med bättre kvalitet.

The SWEDE bör veta en del, du tjänstgjorde juh i libanon? väl? (kolla din sajt)

ska kolla nu om al manar har en sida.

Mina föräldrar har en dekoder för att få in arabiska kanaler, ca 100 styck. en av desse heter AL Manar den tv kanalen tillhör just den organisationen. Där visar de film snuttar ibland av deras beväpnade gren (motståndsrörelsen tror jag det heter?) Där ser man allt helt sjukt.

Vad jag blir förvånad av är att jag ser inga kalasshnikovs tan bara väst materiell m16 mp5 hela köret... sa80

heltärligt vet jag inte men jag tror att DU tror att det är vanliga action filmer nu när jag ser topic rubriken,,, vilket det inte är.. det är alltså saker och ting som sker på riktigt.

Jag SÅG vad det var för filmer, därför flyttade jag tråden. Oavsätt vad DU tror... ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...