Jump to content

Vad gör en "brat"

Qaz

Recommended Posts

Jag ska på maskerad imorgon och tänkte klä ut mig till en brat i rosa skjorta och backslick hår. Det jag skulle behöva veta är om det finns några andra accesoarer som funkar och hur jag ska prata, fraser, ord, namndropping och sånt.

Jag ska på maskerad imorgon och tänkte klä ut mig till en brat i rosa skjorta och backslick hår. Det jag skulle behöva veta är om det finns några andra accesoarer som funkar och hur jag ska prata, fraser, ord, namndropping och sånt.

Släng in engelska låneord i var och varannan mening.

Överdriv användandet av "aaaa", "asså", "typ".

(Tugga tuggummi överdrivet tydligt.)

Skryt om allt som går att skryta om.

Klaga hödjutt om att det "är så mycket pack på Stureplan".

Prata om hur bra skidåkningen i St.Anton och Chamonix är.

Hade du haft mer tid på dig, så är "Tjuvarnas Marknad" av Hr. Jan Guillou att rekkomendera för en bra beskrivning av brats.

Vita skor! Ingen riktig brat skulle ha på sig ett par svarta skot. Annars är ju ett par solglasögon i håret alltid rätt.

Beskriv gärna världen som om alla var du. Sakna förståelse för att alla inte har pappas plånbok.

Tveksamt om en brat har gjort vpl, kanske flottan.

Vita skor! Ingen riktig brat skulle ha på sig ett par svarta skot. Annars är ju ett par solglasögon i håret alltid rätt.

Beskriv gärna världen som om alla var du. Sakna förståelse för att alla inte har pappas plånbok.

Det ska tilläggas attsolglasögonen i regel är av den där överdimensionerade modellen.

Det ska tilläggas attsolglasögonen i regel är av den där överdimensionerade modellen.

precis, alltså pilot-modellen.

En sak du garanterat måste skaffa är en scarf!

Ikke tiger!! Det kör alla 15 åriga små killar med! Gucci eller Armani.. En Breitling eller Rolex klocka skulle ju vara helt okej, dock så är det väl lite dyrt att köpa till en maskerad.

Berätta hur pass bra du är på golf och när du och din polare brukar ta en sväng till St-tropez för att festa.

en sväng till St-tropez för att festa.

Icke! St. Tropez benämnes i dessa sammanhang "Troppan", precis som Hotel Diplomat i Åre blir "Dippan".

:D

Är ju bara en simpel Norrköpings bo så kan ju inte tänka på allt! :rolleyes:

Det blev riktigt lyckat. Mina kompaisar sa att det aldrig varit så rädd för mig. Jag är sosse i vanliga fall och mina kompisar är ännu mer vänster så det här var lite mer skrämande än zombies och spöken.

Jag pratade med lite stockholmsdialekt och drog lite av ovan nämnda fraser. Det gick rysningar bland folket då. Bäst blev det nog när jag tog fram skumpan (mouserande vin 50kr, pappa betalade) och berättade om när jag var på "troppan" med Madde och Martin Dahlin.

Tack för alla tipsen, de funkade jättebra

nog för att festen är över men måste tipsa om stureplanseliten http://bubblare.se/stureplanseliten/
Råkar vara (varit) bekant med två av de som ses i klippet och såvida de inte gift sig rikt/motsvarande så handlar det snarare om hyresrätter och radhus än flådiga bostadsrätter och lyxvillor så att säga, inte för att det nödvändigtvis förtar humorn i sammanhanget men... :P

nog för att festen är över men måste tipsa om stureplanseliten http://bubblare.se/stureplanseliten/
Råkar vara (varit) bekant med två av de som ses i klippet och såvida de inte gift sig rikt/motsvarande så handlar det snarare om hyresrätter och radhus än flådiga bostadsrätter och lyxvillor så att säga, inte för att det nödvändigtvis förtar humorn i sammanhanget men... :P

De två som ägnade sig en del åt att spruta?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...