Qaz Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Jag ska på maskerad imorgon och tänkte klä ut mig till en brat i rosa skjorta och backslick hår. Det jag skulle behöva veta är om det finns några andra accesoarer som funkar och hur jag ska prata, fraser, ord, namndropping och sånt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Ja, jag har en fras till dig: "Pappa betalar". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Dricker helrör, sprutar ned tjejer med champange, slickar bort champangen från flickor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Tänk överklass snobbarna på Hey Baberiba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Jag ska på maskerad imorgon och tänkte klä ut mig till en brat i rosa skjorta och backslick hår. Det jag skulle behöva veta är om det finns några andra accesoarer som funkar och hur jag ska prata, fraser, ord, namndropping och sånt. Släng in engelska låneord i var och varannan mening. Överdriv användandet av "aaaa", "asså", "typ". (Tugga tuggummi överdrivet tydligt.) Skryt om allt som går att skryta om. Klaga hödjutt om att det "är så mycket pack på Stureplan". Prata om hur bra skidåkningen i St.Anton och Chamonix är. Hade du haft mer tid på dig, så är "Tjuvarnas Marknad" av Hr. Jan Guillou att rekkomendera för en bra beskrivning av brats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Det funkar också att beté sig som killen i burgerking reklamen. Tyck att allting är naaaajs och glöm inte det lite småfjolliga och nasala sättet många av dom pratar på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA02 Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 När jag hör ordet "brats", tänker jag genast på en tröja över axlarna och ärmarna knutna på bröstet Link to comment Share on other sites More sharing options...
GD1 Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Vita skor! Ingen riktig brat skulle ha på sig ett par svarta skot. Annars är ju ett par solglasögon i håret alltid rätt. Beskriv gärna världen som om alla var du. Sakna förståelse för att alla inte har pappas plånbok. Tveksamt om en brat har gjort vpl, kanske flottan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Vita skor! Ingen riktig brat skulle ha på sig ett par svarta skot. Annars är ju ett par solglasögon i håret alltid rätt.Beskriv gärna världen som om alla var du. Sakna förståelse för att alla inte har pappas plånbok. Tveksamt om en brat har gjort vpl, kanske flottan. Det ska tilläggas attsolglasögonen i regel är av den där överdimensionerade modellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twintip Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Prata inte om pengar... Det gör bara fattiga människor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoffsten Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Vita skor! Ingen riktig brat skulle ha på sig ett par svarta skot. Annars är ju ett par solglasögon i håret alltid rätt. Beskriv gärna världen som om alla var du. Sakna förståelse för att alla inte har pappas plånbok. Tveksamt om en brat har gjort vpl, kanske flottan. Det ska tilläggas attsolglasögonen i regel är av den där överdimensionerade modellen. precis, alltså pilot-modellen. En sak du garanterat måste skaffa är en scarf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munken_swe Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Om du inte är blond så måste du ju färga det med sån där tillfällig hårfärg man kan köpa i vanliga affärer. Alla överklassungar är ju blonda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Glöm inte urblekta jeans och en livrem från Tiger med deras logga i största möjliga format som spänne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twintip Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Tiger är ju rätt billigt. Satsa på Gucci! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheKL Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Ikke tiger!! Det kör alla 15 åriga små killar med! Gucci eller Armani.. En Breitling eller Rolex klocka skulle ju vara helt okej, dock så är det väl lite dyrt att köpa till en maskerad. Berätta hur pass bra du är på golf och när du och din polare brukar ta en sväng till St-tropez för att festa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gator Posted November 4, 2006 Report Share Posted November 4, 2006 en sväng till St-tropez för att festa. Icke! St. Tropez benämnes i dessa sammanhang "Troppan", precis som Hotel Diplomat i Åre blir "Dippan". Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheKL Posted November 4, 2006 Report Share Posted November 4, 2006 en sväng till St-tropez för att festa. Icke! St. Tropez benämnes i dessa sammanhang "Troppan", precis som Hotel Diplomat i Åre blir "Dippan". Är ju bara en simpel Norrköpings bo så kan ju inte tänka på allt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackIce Posted November 4, 2006 Report Share Posted November 4, 2006 Kolla in den här filmen! Plugga in lite repliker och betoningar från den och du kommer bli den där "sssschukt sssschöna killen" I huvudet på en brat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kottovitj Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 Årets tråd 2006? Tack! Hoho! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 RESUMERA FESTEN!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 RESUMERA FESTEN!! Bilder frågas, kom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qaz Posted November 5, 2006 Author Report Share Posted November 5, 2006 Det blev riktigt lyckat. Mina kompaisar sa att det aldrig varit så rädd för mig. Jag är sosse i vanliga fall och mina kompisar är ännu mer vänster så det här var lite mer skrämande än zombies och spöken. Jag pratade med lite stockholmsdialekt och drog lite av ovan nämnda fraser. Det gick rysningar bland folket då. Bäst blev det nog när jag tog fram skumpan (mouserande vin 50kr, pappa betalade) och berättade om när jag var på "troppan" med Madde och Martin Dahlin. Tack för alla tipsen, de funkade jättebra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 Några bildeR?? Vad hade du på dig? Hur såg du ut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snabeldraken Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 nog för att festen är över men måste tipsa om stureplanseliten http://bubblare.se/stureplanseliten/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psilander Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Den här tråden är nästan hets mot folkgrupp http://www.selectedgeneration.com/ http://www.stureplan.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 nog för att festen är över men måste tipsa om stureplanseliten http://bubblare.se/stureplanseliten/ Råkar vara (varit) bekant med två av de som ses i klippet och såvida de inte gift sig rikt/motsvarande så handlar det snarare om hyresrätter och radhus än flådiga bostadsrätter och lyxvillor så att säga, inte för att det nödvändigtvis förtar humorn i sammanhanget men... :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheKL Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 nog för att festen är över men måste tipsa om stureplanseliten http://bubblare.se/stureplanseliten/ Råkar vara (varit) bekant med två av de som ses i klippet och såvida de inte gift sig rikt/motsvarande så handlar det snarare om hyresrätter och radhus än flådiga bostadsrätter och lyxvillor så att säga, inte för att det nödvändigtvis förtar humorn i sammanhanget men... :P De två som ägnade sig en del åt att spruta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Den här tråden är nästan hets mot folkgrupp http://www.selectedgeneration.com/ http://www.stureplan.se Herre min skapare...de har börjat organisera sig *rotar fram mina ful-kläder och förbereder försvaret* Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted November 7, 2006 Report Share Posted November 7, 2006 http://bubblare.blogspot.com/2006/11/greve...p-bubblare.html Den här killen brukar alltid sitta runt Stureplan och fika med ett gäng snygga tjejer.. Alltid! Jobbar i krokarna så ser honom jämt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted November 7, 2006 Report Share Posted November 7, 2006 Herregud detta är nästa för mycket, Nestor vill du ha en allierad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.