falken_ Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Är i full färd med att fixa frukost. Sen man flyttade har man kommit ifrån sin gamla vana med att alltid, ALLTID äta havregrynsgröt med minimjölk och några mackor med ost på varje morgon i och med att man får serverad frukostbuffé varje morgon. Så nu blir det mer flingor och yoghurt och nybakta frallor. Vad brukar stå på er frukostmeny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Havregrynsgröt och mackor. Går fort att fixa till (2 min i mikron) och man håller sig mätt länge Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 2 skivor lingon grova med 2 ägg och fettfri majonäs. Och en kopp kaffe såklart, följt av proteindrink med kreatin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
King Kill Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Vardagar: ett par (hembakta) mackor med ost alt. leverpastej och ett redigt glas mjölk. Alternativt corn flakes med äppelmos. Helg: Typ som ovan :P Kanske med ett ägg till om jag känner för det. Ibland lyxar jag till det med pancakes. Har jag godis eller någon form av sockerkaka kvar sen kvällen innan så slinker det ner också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Filmjölk/fruktyoggi med flingor/müsli, anternativt manna- eller havregrynsgröt. Därutöver en eller två smörgåsar (utan smör) med ost/skinka/leverpastej och gurka/tomat/paprika på. Ett stort glas vatten till detta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serg Landgren Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Tycker om att käka frukost på Egg & Milk nere på hörnet. Amerikanska pannkakor med lönnsirap och kolsvart kaffe. Det är frukost det Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 En påse ostbågar och en chokladkaka! Men mer normalt: Filmjölk med sylt samt en massa fågelfrö, lin,solros,pumpa,sesam och psylliumfröer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 En tallrik fil med Musli - snabbt och enkelt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Två mackor med salami och ost, Start med lättmjölk, te. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Förut Kaffe & Snus, numera endast Kaffe!! //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Fil, musli och en smörgås. Sen är jag beredd att ta mig an dagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Först: Kaffe och snus medan man ligger i sängen och ser på morgonnyheterna. När en någorlunda medvetandegrad infunnit sig kompletteras detta med en rejäl tallrik gröt med russin i, lingonsylt och mjölk. Sen står jag mig fram till elva i alla fall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Smörgåsar och gröt brukar det bli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIFF Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 4 dl mjölk, en svätt fun light, 3 dl havregryn, knappt 1 dl kaseinprotein (gärna samma smak som saften) mixa väldigt lätt och häll i! Vill man lyxa till det har man i lite frysta bär En annan favorit är 3 dl nyponsoppa, 1 dl mjölk, en feting sked keso (neutral) och en massa havregryn! Lite mer hardcord är annars....4 dl minimjölk, 2 msk linfröolja, 3 dl havregryn, örtsalt! enjoy....och kom ihåg att stavmixern är din bästa vän! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munken_swe Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Müsli (äckligt mager) och yoggi. Är rätt funkis som viktminskningsfrukost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munin Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Frukost? Magen har i likhet med hjärnan inte fått igång alla drivrutiner än när jag vaknar så det blir brunch 2h senare eller när jag har tid. Vatten går alltid ner. När det händer sig att en frukost slinker ner så blir det musli alt havregrynsgröt eller 2 dubbelmackor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
C DK012 Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Vanlig yoghurt, Kelloggs Bran Flakes, ett glas juice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Havregrynsgröt och grovmacka utan smör, men kanske en köttbit eller en ostbit på. KAFFE!! Ibland mjölk och typ branflakes.... Men alltid KAFFE!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Omnixar Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Är det bara jag som dricker välling? (...fullkornsvälling alltså.. inte spädbarns-varianten..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Triggerpuller Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Fläskgröt och barkbröd. Eller nån vanlig sorts gröt och hårdbrödmackor. Te och vatten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MP/Säk0405 Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Jag vill ha Försvarets Frystorkade frukostportion... jävlar vad god den var! Riktig lyxförpackning det!! Nu blir det bara mackor å simpla arlaprodukter! =( Sen 3 koppar kaffe på universitetet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
CBRN-fåne Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Frukost 1 (på vintern ca 04.45, annars 05.15): fil, Branflakes, två mackor med leverpastej Frukost 2 (ca 07.30-0800): fil, müsli (Frebaco frukt) och ett par frukter Frukost 3 (0900): En burk CC Light ...och då kan dagen börja på allvar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ukko Lode Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 2 dubbelmackor.Inte bara en utan två dubbelmackor nudge nudge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madness Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Kaffe, svart och starkt! drar hellre en stadig lunch vid 11:30 på nåt matställe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted November 8, 2006 Report Share Posted November 8, 2006 Har man tur blir det en frukostblandning från "överskottet i garderoben". Annars: 2 portioner havregrynsgröt (varje dag sedan 5 år eller nåt sånt), 3 grova mackor med smör o salami, mycket mjölk och en frukt (apelsin eller banan) till "efterrätt" Riktigt gott med frukost faktiskt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted November 8, 2006 Report Share Posted November 8, 2006 Givet att jag får sova ut (händer sällan), så kan det bli: Alt 1. bacon och ägg, baked beans, stekta tomater och stekta champinjoner, juice, rostat bröd med marmelad, te (minst 3 muggar med mjölk och socker). Alt 2. bacon och ägg, kaffe, juice, rostbröd med marmelad, amerikanska pannkakor med lönnsirap Beror på vilken sida av Atlanten som lockar den dagen. Annars, CC light och/eller svart kaffe, en cigg och SvD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kylskåp Posted November 8, 2006 Report Share Posted November 8, 2006 Har inte ätit en ordentlig frukost på en skoldag de senaste 5 åren. Blandar två skopor måltidsersättning med en halv liter mjölk i en shaker och springer till tåget. Gott, näringsrikt och man är mätt ända till lunch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scribe Posted November 8, 2006 Report Share Posted November 8, 2006 Jag har fått lära mig följande ramsa: Eat breakfast like a king, lunch like a prince, dinner like a common and snacks like a beggar (frukost är det viktigaste målet på dagen.........ju!) Själv äter jag yogurt, juice, mackor, frukt, kaffe och snus till frukost. Lunch hinner jag oftast inte med och middag äter jag vid 8-tiden. Jag lever inte enligt min ramsa :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
os frontale Posted November 9, 2006 Report Share Posted November 9, 2006 Havregrynsgröt med linfrön 2 Stekta ägg STOR kopp Grönt te Kan hända att det slinker ner en mesemacka *älska* Lunch blir av skolmatskaraktär med en liten prottedrink till.. Minst två koppar te runt eftermiddagen. Middag kan vara varierad, avslutas med en kopp grönt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted November 9, 2006 Forumsledning Report Share Posted November 9, 2006 Inget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.