navyseal Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 När jag pluggade på Sjöbefälsskolan i Kalmar så hade vi en CD från Försvaret då vi lärde oss morse. Den var jättebra! Det gick tyvärr inte att bränna den CD:n, men jag undrar om det är någon som vet hur jag kan få tag på den. Har för mig att Karlskronabasen använder den i sin utbildning. Det fanns inte bara morse på den utan även signalflaggor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 navyseal morse som i blinkningar eller telegrafi ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
navyseal Posted November 2, 2006 Author Report Share Posted November 2, 2006 blinkningar. Det visades ljusblixtar på dataskärmen när det gällde morsen. Man skulle skriva in vilket ord man trodde det var. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
motornisse55 Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 [Har annars en luforutrustning till salu men den är med ljud. Civilförsvaret hade dem och övade på. Finns många band med musik/fågelkvitter och i andra stund kommer lufor. Finns inte många såna i Sverige. Märket Ericsson. Varje Län hade det i Sverige, men många skrotade.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 Kontakta SSS, Har för mig att det är Gamla ÖS som producerade den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts