Guest Paddington Posted October 30, 2006 Report Share Posted October 30, 2006 Hej ! Jag lyckades att ta bort min genväg till skrivbordet (nere intill Start-knappen) och har ingen aning om hur jag skall göra för att få den på plats igen... Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sperens Posted October 30, 2006 Report Share Posted October 30, 2006 1. Klicka på Start, Kör, skriv notepad och klicka sedan på OK. 2. Skriv följande text på egna rader i Anteckningar: [shell] Command=2 IconFile=explorer.exe,3 [Taskbar] Command=ToggleDesktop 3. Klicka på Arkiv och Spara som, och spara filen på Skrivbordet som "Visa skrivbordet.scf". 4. Dra ikonen "Visa skrivbordet.scf" med musen till verktygsfältet Snabbstart eller annan önskad plats. 5. Klicka på Flytta hit. ISDA to the rescue! Edit: Eller så lär du dig använda Windows tangent+D Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted October 30, 2006 Report Share Posted October 30, 2006 Få se då.. Skapa en textfil i: C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch Som skall heta: Show Desktop.scf Med detta innehåll.. [shell]Command=2 IconFile=explorer.exe,3 [Taskbar] Command=ToggleDesktop BYT ut %USERNAME% mot det användarnamn du är inloggad med. Funkade det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paddington Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 Tyvärr fick jag det inte att funka... Jag får väl köra med windows+D som ni lärde ut. Eller finns det någon som vet hur jag skall göra ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sperens Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Tyvärr fick jag det inte att funka... Jag får väl köra med windows+D som ni lärde ut. Eller finns det någon som vet hur jag skall göra ? Detta förfarande skall fungera, så följ nu min anvisningar till punkt och pricka.Jag såg även att jag hade fel format på koden, så jag bytte ut den mot tinheads istället. Klicka på Start, Kör, skriv notepad och klicka sedan på OK. Skriv följande text på egna rader i Anteckningar:[shell]Command=2IconFile=explorer.exe,3[Taskbar]Command=ToggleDesktop Klicka på Arkiv och Spara som, välj filformat "Alla filer" och spara filen på Skrivbordet som "Visa skrivbordet.scf". Dra ikonen "Visa skrivbordet.scf" med med höger musknapp till verktygsfältet Snabbstart eller annan önskad plats. Klicka på Flytta hit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paddington Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Tyvärr fick jag det inte att funka... Jag får väl köra med windows+D som ni lärde ut. Eller finns det någon som vet hur jag skall göra ? Detta förfarande skall fungera, så följ nu min anvisningar till punkt och pricka.Jag såg även att jag hade fel format på koden, så jag bytte ut den mot tinheads istället. Klicka på Start, Kör, skriv notepad och klicka sedan på OK. Skriv följande text på egna rader i Anteckningar:[shell]Command=2IconFile=explorer.exe,3[Taskbar]Command=ToggleDesktop Klicka på Arkiv och Spara som, välj filformat "Alla filer" och spara filen på Skrivbordet som "Visa skrivbordet.scf". Dra ikonen "Visa skrivbordet.scf" med med höger musknapp till verktygsfältet Snabbstart eller annan önskad plats. Klicka på Flytta hit. Hej Sperens !! Nu funkade det... Stort tack för hjälpen ! /Paddington Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.