Jump to content

Recons Fältbyxa 90 Marinblå, alternativ till SSD byxorna?

Sahi

Recommended Posts

Upp till ditt befäl men generellt sett NEJ

verkar dock grymt bra

Varför inte?

Byxorna är ju nästan som en blå M90P med förbättrade byxfickor, hängslen,

inlägg för knäskydd och annat snask.

Kan inte fattar varför Recon inte gör den i M90 tyg.

Lovar och svär på all min heder :):camo:8-/,O,O

Hade köpt den på studs då.

Hejsan hejsan... Undrar hur det egentligen är. Kan man använda Recons fältbyxa marinblå alternativt till SSD byxorna?

Men varför? Är recon-byxan så mycket bättre??

det beror på hur man ser det, men så som jag ser det så är det mycket mer fickor på byxorna ---> fler skit i fickorna. Och så är det alltid skönt att kunna ha stöd för knäna om man ska sitta på knä och arbeta, jag vet att det finns skydd som man kan bära runt på också, men det blir mycket bekvämare att ha de sitta i. :)

En ren säkerhetsfråga: Är SSD flamskyddad? Hur är det i så fall med Recons byxa?

SSD skall vara flamskyddad vad jag vet, men jag vet dock inte hur det är med Recons byxa vilket i sig kanske inte är så bra, men det finns ju många andra fördelar med Recons byxa, Dvs. fler fickor, plats för knäskydd mm.. :D

Upp till ditt befäl men generellt sett NEJ

verkar dock grymt bra

Okej.. varför tror du inte att man skulle få använda den då, den är ju väldigt lik SSD förutom extra fickor och uttrymmen? :=o:D

SSD skall vara flamskyddad vad jag vet, men jag vet dock inte hur det är med Recons byxa vilket i sig kanske inte är så bra, men det finns ju många andra fördelar med Recons byxa, Dvs. fler fickor, plats för knäskydd mm.. :)

Okej.. varför tror du inte att man skulle få använda den då, den är ju väldigt lik SSD förutom extra fickor och uttrymmen? :D:D

Svaret på din fråga har du i första citatet. Vad är det farligaste som kan hända på ett fartyg? Brand. Är det då viktigare att ha en extra ficka eller att ha ett visst skydd mot brand i den uniform som ska användas ombord?

Utseende är inte allt, det viktigaste är egenskaperna hos plaggen. Nu kommer förmodligen någon lustigkurre att komma med det stående skämtet "utan m-nummer så självantänder man" men det finns allvar bakom.

edit: att quota kan vara svårare än man tror... :=o

Edited by KD803

Sahi sist jag kollade så regelerade UNIRFM vilka uniformer som får användas och inte användas. Där står inget om Reacons byxor som alternativ.

Sen är det så att Reacons inte är flamsäkra så är det ytterligare en bit som är viktigare än man tror.