Guest Findus Posted October 30, 2006 Report Share Posted October 30, 2006 Finns det nånstans på FMs sidor där man kan läsa vad som som ingår och vad man gör osv i de olika officersbeffatningar som finns på YOP?? Vill helst söka, så jag blir hundförare och som i sin tur utbioldar andra hundförare, borde väl gå inom MP lr? Jag tycker bara man länkas runt på massa sidor där det står samma sak! Tack på förhand /Lindgren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted October 31, 2006 Report Share Posted October 31, 2006 Har du provat FM:s hemsidor? Rekryteringscentrum Surfa dessutom runt på respektive försvarsgrensportal och olika förbandssidor så ska du se att du hittar en del. För att få allt får du nog ringa runt till förbanden. /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercai Posted October 31, 2006 Report Share Posted October 31, 2006 Följdfråga på ämnet. Kan jag som grundutbildad stridsvganssoldat t.ex. bli officer inom kustjägarna, telekrig eller vad som? Hur går då detta till? Hur funkar det med BFA-anställda efter smama resonemang? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted October 31, 2006 Forumsledning Report Share Posted October 31, 2006 Ja man kan göra GU på ett förband och sen efter bli officer på ett annat. Det blir med utbildning under MHS, har det varit om jag inte minns fel, att sista perioden är förbandsspecefik, samt med internutbildning där det saknas kompetens på vissa områden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roary Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Men en BFA anställning inom ett annat fack blir nog svårt, eftersom du inte har den kompetens som efterfrågas, och inte kommer att utbildas något innan du börjar arbeta. Att söka och läsa till ett annat fack än det man är grundutbildad inom är relativt vanligt, dock så är det mycket enklare att läsa inom det fack man är grundutbildad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts