Goon Posted October 30, 2006 Report Share Posted October 30, 2006 Pliktverket säger upp 131 anställda Pliktverket säger upp 131 av sina 355 anställda när anslaget minskar med 100 miljoner kronor. I Östersund och i Karlstad försvinner mönstringen helt. Efter neddragningarna kommer mönstring enbart att ske i Stockholm, Göteborg och Kristianstad. http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_13963194.asp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir Razer Posted October 31, 2006 Report Share Posted October 31, 2006 Stackars de mönstrande som bor uppe i norrland eller liknade som måste åka så långt för att mönstra ... Undra hur mycke FM får betala för alla resor som blir nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psk-jevel Posted October 31, 2006 Report Share Posted October 31, 2006 Stackars de mönstrande som bor uppe i norrland eller liknade som måste åka så långt för att mönstra ... Undra hur mycke FM får betala för alla resor som blir nu? Med tanke på hur oändligt mycket färre personer som faktiskt fysiskt behöver ta sig till mönstingen nu än tidigare, och de minskade personalkostnaderna, så känner jag mig trygg i att FM kommer att spara pengar på detta. Det finns säkert nån klurig ekonom som har räknat på det här! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir Razer Posted October 31, 2006 Report Share Posted October 31, 2006 Fm sparar säkert på detta sen om de finns några jätte kunniga ekonomer kan man ju diskutera. Men fortfarande så blir de mer omsändigt för vissa personer, som råkar bo på "fel" ställe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psk-jevel Posted October 31, 2006 Report Share Posted October 31, 2006 Fm sparar säkert på detta sen om de finns några jätte kunniga ekonomer kan man ju diskutera.Men fortfarande så blir de mer omsändigt för vissa personer, som råkar bo på "fel" ställe. Jo, det är alltid ett problem med glesbygden. Men om de killar/tjejer som kan tänkas råka ut för detta verkligen vill göra lumpen, så får de väl offra ett par timmar av sitt liv på tåg/busstransport? Jag hade inte tvekat iaf! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir Razer Posted October 31, 2006 Report Share Posted October 31, 2006 Psk-jevel Inte jag heller men dock, lite osmidigt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts