Jump to content

Urban Exploration

InSider

Recommended Posts

På något sätt så känns det inte som så frisk aktivitet.

Jag har svårt att förstå varför man skulle syssla med detta. Troligtvis är det ett skäl att saker och ting är låsta och undangömda.

Skulle jag ha militär vakttjänst och komma på folk som bryter sig in på det sättet så vore det nog inte silkesvanar på. Lite repekt borde man väl ha för sitt land. :D

Jag läste igenom flashbacktråden lite hastigt. På sidan två står det bla

"Dock har vi hittat intressanta saker bland alla manualer...

Kartor för att vara mera noga...Med bergrum osv... Samt fler stationer som denna... Och en bok som hette Handboken om Sovjetunion. (hehe, vad man nu ska med den till...)"

OM det här nu är någon installation som nyttjas av FM, kan man vara så slarvig? Det rör sig säkert om öppna uppgiter i och för sig, men ändå... och "Handboken om Sovjetunion", som vår litterata vän benämner sitt fynd, kan det vara den gamla goda HSu? På min tid var den fortfarande hemligstämplad, men vore så fallet här skulle säkert vår underjordiske upptäktsresande basunerat ut det å det kraftigaste.... Någon som har någon annan gissning vilken bok han avser?

Jag trodde alla försvarets skyltar hade gul-svarta skyltar och inte gröna, jag reserverar mig dock för att ha kanonfel!

Stämmer, och det är inte så ofta man ser gröna volvobilar längre.

Jag tror att det är påhittat. Inget direkt faktafel som jag kan peka direkt på, utan bara en känsla av att författaren har öst på med en massa irrelevant information (t.ex. hur kablarna var uppmärkta) för att dölja att all information som skulle kunna ge en ledtråd om vad/var saknas.

En kille står vakt 250meter från objektet.

De har klättrat ned i ett 10m djupt schakt. och därifrån en 10m lång korridor. och de är inne i det tredje rummet. Hur lång tid tar det att ta sig ut ur detta utrymme? kontra hur lång tid tar det för en vaktbil att köra dessa 250meter. De är 4st som skall ut därifrån...

Sedan med all denna serverutrustning. Hur f*n har de lyckats bära ned allt i detta hål. Känns det inte en aningens opraktiskt att lyfta ned så mycket utrustning i ett litet hål 10m under jord.... Borde det inte finnas andra alt. vägar in i detta rum? Samma sak med nödutgångar. Bör det inte finnas minst två vägar ut? Hur kunde de se att burkarna körde X som fönsterhanterare?

Tycker det låter som en massa j*vla Bullshit.

Fan vad kul det skulle vara att stöta på ett gäng UE på bar gärning nån mörk höstkväll vid skarptjänst..... ,O

Varför skulle det vara roligt? skulle bara bli en massa tråkigt pappersjobb, tingsrättsförhandlingar, vittnesmål osv. Sedan så tror jag inte att du skulle vara lika kaxig när du står där... Bäst vore att inte träffa på dessa drägg, bäst vore ifal de kunde lämna skyddsobjekt ifred.

För min del är det roande när folk som bryter sig in på ett sådant sätt vid skyddsobjekt åker fast och får stå för vad de gjort... och utifrån vad jag har hört är UE inte direkt av den våldsamma typen... framförallt inte typen som ger sig på en tjänsteman i första taget....

Som du säkert själv är medveten om så står man ju inte direkt själv med en ficklampa och ber dem snällt att gå därifrån vid skarptjänst....

Vad det gäller tingsrättsförhandlingar skulle jag gärna se det som praktiskt erfaranhet vid sidan av juridikstudierna....

Självklart är det bättre om de skulle hålla sig ifrån skyddsobjekten... men ja.. när slutar folk vara brottsliga i allmänhet?

Dock är väl lite av hela poängen med UE att man ska utforska i stort sett övergivna platser, även ifall det finns en del som riktar in sig på större tunnelnätverk osv. och att man ska göra det obemärkt :) . Definitivt inga platser som bevakas av Bevakningssoldater iaf.

En rolig sak i kråksången är att mupparna skrävlar om deras bravader på ett för ordningsmakten inte helt okänt webforum. Det är dock djupt beklagligt och oroväckande det som dom håller på med. Det där är samma rötäggskattegori som ger sig på att sno koppar i transformatorstationerna......med inte så gott resultat. De utgör inte bara en fara för samhället utan ännu mera för sig själva. Rätt som det är så fastnar dom i något nedlagt gruvschakt, fabrik, pjäsbrunn till KA eller motsvarande.

Tycker f.ö. att det i stor utsträckning är föräldrarnas ansvar då säkerligen de flesta är finniga tonåringar med moppemuch, huvtröja och ryggsäck full i sprayfärg. :)

(Oj! delar av detta kanske skulle hamnat i avreageringstråden :camo: )

Jag tror också att det är fejk. För det första är trovärdigheten i historien inte speciellt hög. För det andra tror jag inte att man skryter om en sån här sak på ett allmänt forum och dessutom med ett registrerat konto som troligtvis kan spåras ganska lätt.

Gröna registreringsskyltar på försvarets fordon? 250 meter med bil mot den sträckan de tagit sig ner? Han beskriver rummet i detalj, antingen har han fotografiskt minne eller så är han mytoman, jag tror på det senare.

Edit:

Hittade just ett av hans inlägg där han skrev:

Vill ni höra sanningen så kan jag upplysa er om att mkt i storyn e fingrat av den enkla jävla anledningen att jag inte ville skaka galler

Vilket säger mig än mer att det bara är skitsnack, efter som det han berättar knappast leder till att han lättare skulle bli upptäckt när det snarare är hans internet aktivitet och eventuella ledtrådar från platsen som skulle få honom att åka dit. Och om han nu är rädd att skaka galler varför skrev han inlägget från första början?

Tycker f.ö. att det i stor utsträckning är föräldrarnas ansvar då säkerligen de flesta är finniga tonåringar med moppemuch, huvtröja och ryggsäck full i sprayfärg. :wacko:

En "helig" regel inom UE som de flesta respekterar är att man inte ska lämna nånting annat än fotspår i dammet, och inte ta något annat än foton. Självklart finns det rötägg som inte respekterar detta, men majoriteten av oss respekterar andras egendom.

Sen att bryta sig in i skyddsobjekt är självklart jäkligt spännande, men också dumt. Dels för att det finns en anledning till att inte vem som helst får komma in, dels för att ställena borde vara rejält larmade.

Själv har jag bara UEat med tillstånd. Dvs att man ringer dom som äger stället och frågar om det är ok att man kommer dit och klämmer ett par bilder. Ofta så är det helt ok om man kan formulera sig bra och låta trevlig :navy:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...