Jump to content

Vad kör ni?

Richie_3000

Recommended Posts

(vill börja med att säga att jag sökt på ämnet så ursäkta om jag inte hittat nåt)

Sökt o inte hittat nån tråd i ämnet iaf. så jag tänkte det kan väl vara kul å se om det finns fler bilintresserade här - å det antar jag ;)

Själv kör jag under sommarhalvåret en svart Audi S4 -00. Målet e väl att ha typ svartaste bilen i Sverige - å va jag vet finns de ingen svartare bil :)

01.jpg

(bänkad 303hk/476Nm på hjulen, KW Stg3 Chassi som Audi STCC, Porsche 993Turbo bromsar)

Som chaufför kör jag en Volvo FM7 -00 lastbil i Stockholm, och en Vit Nissan Primera -93 till vardags året runt :banana

se så, fram med bilder på era bilar nu! Gärna info?

mer bilder å info:

http://www.richie.se

• Replies 104
  • Created
  • Last Reply
(vill börja med att säga att jag sökt på ämnet så ursäkta om jag inte hittat nåt)

Sökt o inte hittat nån tråd i ämnet iaf. så jag tänkte det kan väl vara kul å se om det finns fler bilintresserade här - å det antar jag ;)

Själv kör jag under sommarhalvåret en svart Audi S4 -00. Målet e väl att ha typ svartaste bilen i Sverige - å va jag vet finns de ingen svartare bil :)

(bänkad 303hk/476Nm på hjulen, KW Stg3 Chassi som Audi STCC, Porsche 993Turbo bromsar)

Som chaufför kör jag en Volvo FM7 -00 lastbil i Stockholm, och en Vit Nissan Primera -93 till vardags året runt :banana

se så, fram med bilder på era bilar nu! Gärna info?

mer bilder å info:

http://www.richie.se

Mkt fin. En liten fråga från en Stockholmsjävel till en annan är hur du som (relativt) ung slyngel (liksom undertecknad) har råd att försäkra en sån pärla.

C DK012 // Bil-lös

@achilleos, stämmer MYCKET bra :baskerPa: Det var min förardörr som flög upp i farten när jag körde 13.01 ;) tackar... å folkrace e sjukt roligt!

@C DK012, tja, audin får väl var å en tänka sig själv :navy: nissan däremot e ju bara trafikförsäkrad så den kostar inte så mkt

@gislemark, skön bruksbil! får plats mkt i dem där!

Såja Dalmas, det är väl bra att inte alla gillar samma bilar. Tänk vad trist det skulle blir då! ;)

Vad kör du själv?

Volvo V70 -01, Peugoet 406 V6 -03 och :baskerPa: Triumph Spitfire mk III -68

@dalmas, hehe tack eller nåt ;) Jag är Audi-frälst å i mina ögon finns de inga finare bilar än Audi (i stort sett)

Sen har ju alla olika smaker ;) Personligen tycker jag det är jävligt snyggt med tonade framrutor, om det är coolt eller inte ger jag faktiskt inte mkt för, jag e nöjd å det är det viktigaste :) Däremot förstår jag inte riktigt va du menar med dumt? Jag ser inget negativt med dem... Underbart skönt att slippa insyn i bilen både när den står parkerad, när man själv sitter i den, när man kör osv :D Å Det bästa utav allt temperaturen på sommaren, att öppna dörren vid stranden, polarna skriker "aj va min bil bränns" medan jag kan hoppa rätt in i min "svala" bil :)

Gamla Triumph är för övrigt schyssta bilar, dem har många roliga banbilar! Föredrar dock de senare Exige (självklart i helsvart), riktigt underbara bilar med sinnessjuk väghållning...

@YXA, skönt med ny bil! Vilken motor har den?

@Axial, så där ser en typisk bruksbil ut ;) Påminner rätt mkt om min Primera!

Richie: snygg bil du har!

Själv kör jag en svart passat kombi -04 (som snart ska in på service. "liten" prisskillnad mellan Stockhom och Falun: 4200 + 600 för hyrbil mot 2500 + 99 för hybil).

Bakrutorna är tonade från fabrik, snyggt och praktiskt tycker jag.

Den lastar nästan sjukt mycket! Vi köpte den eftersom båda jag och min fru dyker, det finns tre bra dykbilar tycker jag:

passat kombi

audi A6 kombi

volvo v70

Det var priset som avgjorde för vår del. Köpte den ny precis innan den nya modellen kom, prutade ner den 25.000 och fick med lite extra lull-lull som gummimatta i bagautrymmet och takräcke.

achilleos: det där är så sjukt kul! Har provat det med förra jobbet en gång, skulle gärna göra det igen. Men det var ju den lilla detaljen att dygnet bara har 24h...

@dalmas, hehe tack eller nåt ;) Jag är Audi-frälst å i mina ögon finns de inga finare bilar än Audi (i stort sett)

Sen har ju alla olika smaker ;) Personligen tycker jag det är jävligt snyggt med tonade framrutor, om det är coolt eller inte ger jag faktiskt inte mkt för, jag e nöjd å det är det viktigaste :) Däremot förstår jag inte riktigt va du menar med dumt? Jag ser inget negativt med dem... Underbart skönt att slippa insyn i bilen både när den står parkerad, när man själv sitter i den, när man kör osv :D Å Det bästa utav allt temperaturen på sommaren, att öppna dörren vid stranden, polarna skriker "aj va min bil bränns" medan jag kan hoppa rätt in i min "svala" bil :)

Gamla Triumph är för övrigt schyssta bilar, dem har många roliga banbilar! Föredrar dock de senare Exige (självklart i helsvart), riktigt underbara bilar med sinnessjuk väghållning...

Problemet med tonade A-rutor är att dina medtrafikanter inte ser dig. SBP och Farbror Blå brukar dessutom ha åsikter om det.

Exige är en Lotus. Triumph tillverkade sin sista bil i början av 80-talet om man bortser från Acclaim som egentligen var en Honda. Men Spitfiren var vass på bana när det begav sig, lättrimmad motor, bra framvagn (bakvagnen :baskerKav: ) och en mycket lätt konstruktion.

Jag menade faktiskt inte att vara taskig med min fråga. Jag tycker bara att det är intressant att folk lägger ner så in i h-e mycket pengar på en familjebil. Även om just din bil faktiskt är en S4 så tror nog de flesta att det är en A4 1.6, som någon byggt om, detsamma gäller M3/5.

För de pengar du lagt ner kunde du ha fått något, i mitt tycke, mer intressant. T ex en juste 911, Marcos, Jagga eller TVR.

För de pengar du lagt ner kunde du ha fått något, i mitt tycke, mer intressant. T ex en juste 911, Marcos, Jagga eller TVR.

Fatta den dan en 996:a utmanar vid nåt rödljus och åker på pisk - av en familjebil - så värt varenda krona... :baskerKav:

Fatta den dan en 996:a utmanar vid nåt rödljus och åker på pisk - av en familjebil - så värt varenda krona... :D

Det är jag öht inte intresserad av, har aldrig varit.

EDIT: ursäkta alla smileys!

@YXA, damn, tänkte lägga till "Sporten har 2.3L va?" men missade det såg jag nu... så klart ;) Den motorn e klart lämplig i den bilen! MPSen e för övrigt också för jävla skön!

@Jed, svart är enda rätta! :) Kollade på en Passat som bruksbil, men det lutar nog mest åt en A6 kombi typ -02a eller nåt när Kosovo e klart :) Jag dyker också, men det är väl framförallt för vovven å frugan som de blir kombi ;)

@Speedy, fan va grymt! Både Cross å TGB! Ingen tråkig fritid du lär ha ;)

@RaVeN, så där ja! :) Du vet vad Audi-kärlek betyder ;)

@JohanP & Svempa, ni hade ju också roliga leksaker! Kul att de finns fler motorintresserade på forumet.

Å den är värd varenda krona oavs. om det är en 996a eller nåt ännu värre ;) Men rödljusen är inte det roliga å smiska folk på, för fyrhjulsdriften å effekten i backen gör ju att man oftast har ett ojämförligt övertag iom. att man kan sin bil också... Däremot när man kör med Porschar på banan o dem fortf. inte har en chans, DÅ ere definitivt värt varenda krona! :D

@Dalmas, nu jävlar skäms jag!!! :$ usch å få va pinsamt att blanda ihop Triumph med Lotus! Grejjen e att i mitt gamla garage stod en Triumph TR6a, en Lotus Elan och vad jag TROR var en Marcos ??LM500??... Lätt å blanda ihop märkena får jag väl skylla på 8-) Klart som fan det är skillnad på Triumph å Lotus! ;)

Sen gällande rutorna igen, jag e jävligt glad över att folk inte ser mig... För jag vet vad mkt fördomar folk kan ha mot att en ung snubbe har en schysst bil, speciellt i stockholm! Många tycker "pappas bil" eller "pappa betalar", men så fan heller! Jag betalar varenda krona på min bil! Så att jag inte syns spelar ingen roll. Däremot det här med Polisen å SBP så är det en annan historia, självklart gillar dem det inte, men det är problem man tar itu med från fall till fall... Som sagt det är ju inte min bruksbil, bara leksak så :)

Jag vet att du inte menar å va elak men du får ha i baktanken att jag är 21år idag, jag föredrar faktiskt nya bilar... Visst en gammal Mustang eller Corvette e fint som bensin :) å förutom gamla Audi Sport å Urquattro så ere nya bilar som gäller för min del! Därav valet av en ny bil, sen det här med nerlagda pengar å nerlagda pengar...

Priserna bilen är byggd på är ärligt talat ungefär de samma om jag hade haft en Audi, Volvo, BMW, Porsche eller vilket som... Porschebromsarna kostar typ lika mkt oavs. bilmodell, chassibyggnaden kostar också ungefär samma... Det som skiljer är typ motorn, motordelarna kostar ju tyvärr lite mer till Audin då den har två utav allt, som turbos, ICs osv... Men som sagt iom min kärlek till Audi så vare en självklarhet att de skulle bli nåt i den här stilen o nu e jag riktigt nöjd! Mer effekt å 8-kolvs-ok fram å 6-kolvs bak e väl nästa mål :)

EDIT: ursäkta alla smileys!

@YXA, damn, tänkte lägga till "Sporten har 2.3L va?" men missade det såg jag nu... så klart ;) Den motorn e klart lämplig i den bilen! MPSen e för övrigt också för jävla skön!

@Jed, svart är enda rätta! :) Kollade på en Passat som bruksbil, men det lutar nog mest åt en A6 kombi typ -02a eller nåt när Kosovo e klart :) Jag dyker också, men det är väl framförallt för vovven å frugan som de blir kombi ;)

@Speedy, fan va grymt! Både Cross å TGB! Ingen tråkig fritid du lär ha ;)

@RaVeN, så där ja! :) Du vet vad Audi-kärlek betyder ;)

@JohanP & Svempa, ni hade ju också roliga leksaker! Kul att de finns fler motorintresserade på forumet.

Å den är värd varenda krona oavs. om det är en 996a eller nåt ännu värre ;) Men rödljusen är inte det roliga å smiska folk på, för fyrhjulsdriften å effekten i backen gör ju att man oftast har ett ojämförligt övertag iom. att man kan sin bil också... Däremot när man kör med Porschar på banan o dem fortf. inte har en chans, DÅ ere definitivt värt varenda krona! :)

@Dalmas, nu jävlar skäms jag!!! :$ usch å få va pinsamt att blanda ihop Triumph med Lotus! Grejjen e att i mitt gamla garage stod en Triumph TR6a, en Lotus Elan och vad jag TROR var en Marcos ??LM500??... Lätt å blanda ihop märkena får jag väl skylla på 8-) Klart som fan det är skillnad på Triumph å Lotus! ;)

Sen gällande rutorna igen, jag e jävligt glad över att folk inte ser mig... För jag vet vad mkt fördomar folk kan ha mot att en ung snubbe har en schysst bil, speciellt i stockholm! Många tycker "pappas bil" eller "pappa betalar", men så fan heller! Jag betalar varenda krona på min bil! Så att jag inte syns spelar ingen roll. Däremot det här med Polisen å SBP så är det en annan historia, självklart gillar dem det inte, men det är problem man tar itu med från fall till fall... Som sagt det är ju inte min bruksbil, bara leksak så :)

Jag vet att du inte menar å va elak men du får ha i baktanken att jag är 21år idag, jag föredrar faktiskt nya bilar... Visst en gammal Mustang eller Corvette e fint som bensin :) å förutom gamla Audi Sport å Urquattro så ere nya bilar som gäller för min del! Därav valet av en ny bil, sen det här med nerlagda pengar å nerlagda pengar...

Priserna bilen är byggd på är ärligt talat ungefär de samma om jag hade haft en Audi, Volvo, BMW, Porsche eller vilket som... Porschebromsarna kostar typ lika mkt oavs. bilmodell, chassibyggnaden kostar också ungefär samma... Det som skiljer är typ motorn, motordelarna kostar ju tyvärr lite mer till Audin då den har två utav allt, som turbos, ICs osv... Men som sagt iom min kärlek till Audi så vare en självklarhet att de skulle bli nåt i den här stilen o nu e jag riktigt nöjd! Mer effekt å 8-kolvs-ok fram å 6-kolvs bak e väl nästa mål :)

Min poäng är att köper du Porschen behöver du inte köpa till Porschebromsar. Du slipper dessutom risken för att någon ska ta den för en Porsche 911 1.6 ;)

Så här ser en Marcos ut: http://www.redlinesportscars.com/images/ca...AC809Jlarge.jpg

Att dra andra bilar intresserar mig inte. Men vi kan ju ta de hypotetiska exemplet att jag skulle vilja göra nåt i min :D Spitfire. Ur med den gamla motorn och drivlinan. Av med kaross och flipfront (orginal). Gör en ekonomitrimnng med M3- låda och SAAB 2.3l turbomotor (från början en Triumphmotor). Baxaxelklump från Gt6. Motorn har 225hkr/ 350 Nm i orginal. 300/ 450 är enkelt och billigt att nå. Min bil väger original 750, med modifikationer ~830.

Tonade A-rutor är varken snyggt eller coolt - bara dumt

Det är inte så dumt i subtropiska områden, solen gassar lite grann här ibland, precis som när vi bodde i fd norra Mexico, tonade rutor är inte "mode" utan nödvändighet där!

Kör runt i en praktisk best, Nissan Serena från -95, kostade ca 15 000 SEK.

nissanserena95jh7.th.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...