hogland Posted October 24, 2006 Report Share Posted October 24, 2006 Hej! Jag är inskriven som MP vid Livskvadron men sökte även tjänsten som underrättelseassistent, vilket innebär att man genomför en extramönstring (januari-februari). För några veckor sedan fick jag en bekräftelse från Pliktverket att de hade mottagit min ansökan, och att jag innan november skulle få mer papper att fylla i, exempelvis en levnadsbeskrivning och lite annat. En bekant som har sökt tjänsten Tolk/förhörsledare fick sina papper från UndsäkC (tolkar och undassar ingår i samma utbildningsenhet) igår, men jag har inte fått några papper. Ni andra som har sökt undass, har ni fått några papper än? Hur länge bör man vänta innan man börjar ringa och bråka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yossarian Posted October 24, 2006 Report Share Posted October 24, 2006 Det är nog ingen idé att oroa sig, men om du ändå gör det kan du alltid ringa till UndSäkC och be växeln koppla dig till adjutanten på TolkS, så kan du fråga hur det ligger till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slil Posted October 28, 2006 Report Share Posted October 28, 2006 Fick mina papper i veckan. Sista datumet för inskickade papper var 27/11 så nu funderar jag mest på när man får svar och om man får svar även om man inte tar sig vidare till extramönstringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jagekatt Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 hej! Jag fick nyligen mina papper och undrar vad som kan vara vettigt och relevant att berätta om i sin levnadsbeskrivning? Någon undass som har erfarenhet av vad som kan vara relevant? mvh Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
89:an Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 Är underrättelseassistent samma sak som tolk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jagekatt Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 Är underrättelseassistent samma sak som tolk? tjena! Nej det är inte samma utbildning med de är lagda på samma ställe dvs Tolkskolan i Uppsala. Tolkarna råpluggar ryska eller arabiska och blir utbildade till förhösledare medan underrättelseassisten inte är en språkutbildning utan istället handlar om att lära sig om svensk och utländsk krigskonst. Det handlar om att kunna förutse hotbilder och kunna sortera relevant respektive irrelevant fakta. Det är vad jag vet på en höft! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yossarian Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 @jagekatt Skriv det som du själv tycker är relevant och viktigt. @89:an Nej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts