Jump to content

hur man gör inför ett förrådsbesök

tinhead

Recommended Posts

1. Ring innan! även om du har 15min..till närmsta förråd.. tidigare ref: länk.

2. Vill du samtidigt handla i personalbutiken glöm INTE att fråga vilka öppettider dom har!

3. OM du dessutom vill prata med vapenmek som ibland bemannar förrådet så fråga om vilka tider vapnemeken är där.

4. OM du har trasig mtrl, exempelvis sönderbränd fältflaska på grund av BV206 avgasrör, eller liknande så se till att skaffa en "AFSE" så du har PAPPER på att du får ersätta trasig mtrl med ny från förrådet!!! (jo afse finns inte mer men vad blanketten heter nu vet jag inte)

5. När du nu har gjort alla dessa saker så glöm inte att FRÅGA om dom har den mtrl inne som du vill byta!

Bara för att det heter förråd så betyder det inte att dom har saker på lager :ph34r:

Tvättbilen kommer då och då, så då har dom mer mtrl. Andra dagar har dom mindre mtrl

--allmänna råd om uttag av mtrl--

Glöm inte heller att du SKALL kontrollera skicket på den mtrl dom försöker få dig att ta emot!

Speciellt:

Dragkedjor (om en plastbit saknas så kommer dragkedjan GARANTERAT att krångla)

"Flärparna" nere på M90 byxor som man sätter fast i skoremmen. (vissa skär bort dom)

Sömmar.

Regnjacka och byxor (Håll mot ljuset så ser du om det regnar in, samt inga torrsprickor)

Öppna snuskburken och lukta försiktigt. :wub:

Rulla ut sovsäcken så inte den har möglat. ,O

Dom kängor som du får ut, det kanske ser lite lustigt ut med hål i lästen. Tyvärr är det inte det minsta lustiga när du får reda på att varje hål betyder att dom lämnats in av en tidigare brukare.

3hål eller mer, den kängan har gått långt och kommer troligtvis begå harakiri nästa övning. :clap:

----

Om ni har fler råd inför förrådsbesök så bara fyllpå ,O

Jag tackar ödmjukast men vågar hävda att man ska komma före fikat med någon god krans från närmaste bageri, förklara att man hade vägarna förbi och ändå skulle ha lite bagerigods och det fanns en krans över. Gör ditt ärende med glad min och prata om annat undertiden för att kunna få ut det man vill, så kallad "mind f***".

Lämna fmlog med allt du vill ha under armen och en glad förrådspersonal till nästa gång, kom dock ihåg att ha med något när de väl vant sig. :D