Jump to content

Stridsvagnspel sökes

Nordman

Recommended Posts

Har letat ett bra tag nu efter ett spel som är rätt många år. minst 5 år. Det är liknande stridsvagns-simulator med svenska röser i spelet.

Tyvärr har jag inte mer information om det. Skulle bara kolla om någon kände direkt vilket spel jag menade.

/ Nordman

lägger in en länk till Esim Games som har skapat SteelBeasts (som fö är den simulator som iaf MSS använder)

Esim Games

SteelBeasts Pro Personal Edition är en "light" version av den version som MSS (och många andra försvarsmakter) använder och är främst framtagen för att besättningsmedlemmar (skyttar och Vagnchefer) skall kunna träna "hemma" utan övervakning.

SB pro PE går att köpa via länken (och ingen annan stans) och kostar $125 + tull.

det är väl värt det kan jag säga, dels för att det är HELT på svenska (dvs både tal och text är på svenska, tack MSS för det) och inom en SNAR framtid (snarare dagar än veckor) släpps en patc som innehåller Strv 122, Strf 9040C och strf 9040B som man kan leka runt med :)

och ja, de flesta knappar och reglagen funkar som de skall vilket gör att man i princip kommer kunna hantera en riktig vagn efter lite övning...

spelar man MP med TeamSpeak och är 8 spelare (max antal i SB pro PE) så kan man altså styra en hel pluton vilket alla MÖPar troligen tycker är lite kul :eeh:

Jag tackar för alla svar. och Det nya spelaet från Steel beast kommer nog att införsakaffas. Jag är riktigt sugen på det. En annan fråga. Vad för utrustning mer kan jag behöva för artt spela spelet. Ratt,pedaler, joystick. mm? Alöltså Er egen åsikt inte vad tillverkaren rekomenderar.

Tack än en gång för länkar och information :navy:

Jag tackar för alla svar. och Det nya spelaet från Steel beast kommer nog att införsakaffas. Jag är riktigt sugen på det. En annan fråga. Vad för utrustning mer kan jag behöva för artt spela spelet. Ratt,pedaler, joystick. mm? Alöltså Er egen åsikt inte vad tillverkaren rekomenderar.

Tack än en gång för länkar och information :D

joystick och tangentbord

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...