Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om det skulle visa sig att man inte blir uppringd kan man då "helt" utesluta att man blir antagen?

Hehe, börjar ju bli lite tråkiga tankar nu när man hör alla som blivit uppringa!

för på min telefon har det då verkligen inte plingat något än =/

Link to comment
Share on other sites

Om det skulle visa sig att man inte blir uppringd kan man då "helt" utesluta att man blir antagen?

Hehe, börjar ju bli lite tråkiga tankar nu när man hör alla som blivit uppringa!

för på min telefon har det då verkligen inte plingat något än =/

 

Har för mig att de ringer till på onsdag 21/3

Link to comment
Share on other sites

Om det skulle visa sig att man inte blir uppringd kan man då "helt" utesluta att man blir antagen?

Hehe, börjar ju bli lite tråkiga tankar nu när man hör alla som blivit uppringa!

för på min telefon har det då verkligen inte plingat något än =/

 

Om du blir uttagen så kommer du få ett telefonsamtal långt innan inryckningsbeskedet kommer. Har säkert hänt annorlunda någon gång, men jag har inte hört talas om det.

 

Att du inte blivit uppringd än betyder inte att du inte kommit med. Ibland drar rekryteringar ut på tiden, och man kan få samtal efter "ringveckan". Dessutom blir det alltid en massa vakanser, framförallt när det närmar sig inryck.

Nu gissar jag på att Afghanistan är ganska "på" enligt de flesta, vilket gör att det med all säkerhet finns en större mängd sökande. Alltså stor konkurans om platserna.

 

EDIT: En person som har sökt kan räkna med att bli uppringd enda fram till inryck. Alltså även efter 21/3. Dock är det större chans att man blir uppringd i samband med ringveckorna.

Edited by losec
Link to comment
Share on other sites

Om man inte kan nås på sin hemtelefon ringer de då till mobilen istället då? Jag befinner mig inte på samma ort som min hemtelefon och har ingen telefonsvarare där.

Någon som vet hur det fungerar?

Tack på förhand. :baskerHV:

 

Samma situation för mig och mig ringde de på mobilen.

Link to comment
Share on other sites

:-P

 

Uppringd även av FS14. Aldrig haft ett så positivt samtal från någon av de missioner/beredskapsenheter sökt tidigare, och blivit nobbad.

Urdrag:

Lt på telefon: "Jag ser risken stor att du blir uttagen"

Jag (som inte uppfattade klart vad han sa): "Sa du att risken var stor att inte bli eller menade du att chansen är god?"

Lt på telefon: "Vi säger som såhär, troligen ses vi i en snart framtid" ungefär.

 

*skuttar o hoppar*

 

Lycka till alla andra i min sits! :blink:

 

Tillägg: Även här blev jag kontaktad på mobilen då jag nyligen flyttat och mitt gamla nummer inte går till mig längre.

Link to comment
Share on other sites

Japp även jag fick ett telesamtal idag.

blev lite upprymd så jag fick hjärnsläpp och sa en dm för kort när han tog längduppgifterna :banghead:

Mailade artreg och får hoppas det inte spelar för stor roll.

Men han sa att det såg bra ut så då får man bara hoppas det fortsätter göra det

 

Så lite glad är man endå.

MVH sebbe

Link to comment
Share on other sites

F*n hade två förra veckan på mobilen som jag inte hann svara på. brukar normalt aldrig ringa okända nummer på den. om de inte får tag på en , skickar dom brev istället då ?

 

Vad jag varit med om så har de pratat in ett meddelande på mobilsvaret men det skiljer sig säkert åt för olika officerare, vissa ringer nog nästa på listan.

Link to comment
Share on other sites

F*n hade två förra veckan på mobilen som jag inte hann svara på. brukar normalt aldrig ringa okända nummer på den. om de inte får tag på en , skickar dom brev istället då ?

 

Vad jag varit med om så har de pratat in ett meddelande på mobilsvaret men det skiljer sig säkert åt för olika officerare, vissa ringer nog nästa på listan.

 

Surt om de var dom som ringde. :wub: Men får hoppas att det inte var dom...

Link to comment
Share on other sites

F*n hade två förra veckan på mobilen som jag inte hann svara på. brukar normalt aldrig ringa okända nummer på den. om de inte får tag på en , skickar dom brev istället då ?

Det är ju ett rent individuellt förfarande hur man vill rekrytera sin personal. Men jag skulle ha svårt att få en riktigt bra uppfattning och känsla över personen om jag skickade ut frågorna jag hade per post istället för att ställa dem över telefonen. Inte för att telefonen är 100%ig men nog ger ett telefonsamtal mer än ett brev i rekryteringssyfte!!

Link to comment
Share on other sites

Blev uppringd igår om tjänst som amb fö 203, hade helt glömt bort att jag sökt.

 

Tackade dock nej eftersom jag fortfarande har nästan 4 och ett halvt år tills skolan är klar, grattis till den som får chansen att åka istället, hade varit grymt kul.

Link to comment
Share on other sites

Vart uppringd igår 2ggr och en gång idag, kunde dock inte svara eftersom jag redan sitter i landet. Får kolla imorrn vad dom ville.

 

Då var det pratat och klart bara att invänt. Det verkar ju bra iaf, fast det är ju lättare att snacka när man känner gruppchefen.

Edited by SteveO
Link to comment
Share on other sites

Någon mer som blev uppringd ang ptgb 203 ????

Det jag undrade över var att till mig sa han att man skulle få vagns utbildning runt veckorna 20-25

var för uppspelt för att komma ihåg , någon annan som vet exakt vilka veckor det gällde ????

Så man kan ladda mentalt och hålla dörrar öppna. :rodna:

MVH Sebbe

Link to comment
Share on other sites

Någon mer som blev uppringd ang ptgb 203 ????

Det jag undrade över var att till mig sa han att man skulle få vagns utbildning runt veckorna 20-25

var för uppspelt för att komma ihåg , någon annan som vet exakt vilka veckor det gällde ????

Så man kan ladda mentalt och hålla dörrar öppna. :)

MVH Sebbe

 

Kan varken bekräfta eller dementera, men jag sökte och motsvarande tjänster och minns bara att han sa "i början på sommaren" om PatGB 203 tjänster, och "efter sommaruppehåll" när de gällde skyttesoldatstjänster. Jag sökte personlige båda delar. Vecka 20 verkar lite tajt om man får beskedet vecka 17... Folk har ju jobb som vill ha lite varsel ang. vikarier, alt. uppsägningstid

Mvh John

Link to comment
Share on other sites

Fick samtal från plutonschefen för vakt och eskortpluton den 19 mars. Hade sökt som skytt på Ptgb 203 men då jag är GU på Strf90 lät det lite si och så, lät mer intresserad av att ha mig som skyttesoldat (Grg) då det tydligen råder brist på grgutbildade soldater.

 

Enligt honom började utbildningen v. 21 för att efter en månad ta semester och därefter upptas igen.

Link to comment
Share on other sites

  • henke changed the title to Afghanistanstyrkan FS14 2007-2008

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...