Jump to content

Recommended Posts

FS14 ARTREG ansvarar

artikel på artreg.mil.se

http://www.artreg.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=34270

pdf rekryteringsbroschyr

http://www.artreg.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=34270

Skickar man in ett svar får man mer info!

Bra att artreg nyttjar nätet aningen mer än de flesta i rekryteringsskedet!

Må bäste man får de bästa befattningarna.

Vintermission - inte så j-a varmt :baskerKav:

• Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Håller med.. De ligger på framkant vilket förmodligen kommer innebära att de har rekryteringen klar i god tid..

Var i AFG på vintern och det var varmt ganska länge men sen kom LERAN.. Pratade med en kollega för en vecka sen när han ringde från MeS och han sa att värmen fortf finns kvar, t om varmare än när han roterade ner..

• 3 weeks later...
Guest Länken

Har några frågor om FS14 , dessa frågor kanske finns besvarade, men jag fann inte något när jag sökte , kanske för tidigt med tanke på att rekryteringen pågår.

frågorna då.

Är intresset för NBG störe än till FS14 , varför jag frågar är för att det finns inte så mycket skrivet ex här inne på soldint om FS14.

Kan det bli så att FS14 får mindre ansökningar än tidigare uttagningar.

Jag förstår inte riktigt hur man kan få tag i plutonschefen för den befatning jag har tänkt söka.

tänkte fråga några saker.

Och om man söker till Samverkans- och Observations Team, PRT MOT som Spaningssoldat/Bilförare eller /signalist, är dessa befattnigarna svåra få,

om det är första gången man söker US.

Följd fråga från ovan.

Är det bättre att söka en enklare befattning om det är första gången man söker US.

ex skyttesoldat stab o tross

Tack på förhand

Har några frågor om FS14 , dessa frågor kanske finns besvarade, men jag fann inte något när jag sökte , kanske för tidigt med tanke på att rekryteringen pågår.

frågorna då.

Är intresset för NBG störe än till FS14 , varför jag frågar är för att det finns inte så mycket skrivet ex här inne på soldint om FS14.

Kan det bli så att FS14 får mindre ansökningar än tidigare uttagningar.

rimligtvis borde det vara så med tanke på att den gång fins det fler tjänster att söka än tidigare.

Jag förstår inte riktigt hur man kan få tag i plutonschefen för den befatning jag har tänkt söka.

tänkte fråga några saker.

Och om man söker till Samverkans- och Observations Team, PRT MOT som Spaningssoldat/Bilförare eller /signalist, är dessa befattnigarna svåra få,

om det är första gången man söker US.

De är nog alltid svåra att få, eftersom det är små enheter är det sannolikt att cheferna där rekryterar människor som de känner till väl.

Följd fråga från ovan.

Är det bättre att söka en enklare befattning om det är första gången man söker US.

ex skyttesoldat stab o tross

Min uppfattning är att det inte har så stor betydelse, har själv råkat ut för att jag sökt vad du kallar enklare befattningar i andra hand men att jag blivit uppringd om den tjänsten iaf. VIll de ha en med så ringer de.

Tack på förhand

FS14s rekrytering har bara börjat!!! Inte så konstigt att det inte finns så mkt info än, tycker jag iaf :clap: (Att sen Artreg är en ganska ny myndighet spelar säkerligen en viss roll)

Som jag har fått reda på så är ett tjugotal officerare uttagna av regementet.. Hkv har också lämnat in en önskan att chefen Artreg skall åka men han har inte bestämt sig ännu. Ett kompani ur Artbat skall sändas (antalet kvarvarande befattningar beror förstås på hur många/få de lyckas rekrytera från årets vplkull) Vad gäller utformningen på FS 14 så kan man snegla på FS13 för deras organisationsplan ser i dagsläget likadana ut. De går hårt på alla Artreg officerare för att kunna rekrytera en så känd officerskader som möjligt. (Träffade dem i förra veckan)

//

T

DB09, DB14, FS06

Ett kompani ur Artbat skall sändas (antalet kvarvarande befattningar beror förstås på hur många/få de lyckas rekrytera från årets vplkull) Vad gäller utformningen på FS 14 så kan man snegla på FS13 för deras organisationsplan ser i dagsläget likadana ut.

Har de verkligen tänkt rekrytera nymuckade vpl till majoriteten av soldatbefattningarna?

• 2 weeks later...
Ett kompani ur Artbat skall sändas (antalet kvarvarande befattningar beror förstås på hur många/få de lyckas rekrytera från årets vplkull)

De lyckades i alla fall med mig...

Får nu se om man kommer med.

Sökte

Stabsass/Samband

Stabsass/Und

Vakt-/eskortsoldat

Genomför utbildning till ISDA på S1 just nu.

Ja, jag slängde in en ansökan då jag av en slump trillade in på mil.se sista ansökningsdagen. Befattningarna jag sökte var signalmek, datasupport.

Skulle vara riktigt intressant att åka men jag tror inte det kommer passa så bra med jobb och flickvän. Men man vet aldrig vad som händer längre fram.

Ja, jag slängde in en ansökan då jag av en slump trillade in på mil.se sista ansökningsdagen. Befattningarna jag sökte var signalmek, datasupport.

Skulle vara riktigt intressant att åka men jag tror inte det kommer passa så bra med jobb och flickvän. Men man vet aldrig vad som händer längre fram.

Hehe, samma här, upptäckte idag att det var ansökningsperiod.

Nu lär det knappast vara aktuellt för mig att åka med tanke på skolan, men söker man inte går det ju inte att tacka nej sen :P

• 4 weeks later...
*bump*

Bumpar upp tråden och undrar om någon med insyn vet när officerare som sökt chefsbefattningar kan tänkas få besked?

/Mvh

Edit/ glömde länken

Den som söker han skola finna, mil.se är en ganska bra informationskälla för att få svar på dylika frågor. Om du har koll på när rekryteringen avslutades är det bara att räkna :)

http://www.mil.se/int/article.php?id=12583

Edited by warhead

*bump*

Bumpar upp tråden och undrar om någon med insyn vet när officerare som sökt chefsbefattningar kan tänkas få besked?

/Mvh

Edit/ glömde länken

Den som söker han skola finna, mil.se är en ganska bra informationskälla för att få svar på dylika frågor. Om du har koll på när rekryteringen avslutades är det bara att räkna :uuh:

http://www.mil.se/int/article.php?id=12583

Tack, huvudet under armen denna morgon :)

• 3 weeks later...
Efter lite snabb huvudräkning så kommer jag fram till att det bör vara ringvecka nästa vecka (v2) Kan det stämma?

Du får nog räkna om lite då ;), enligt uppgift så är ringveckan runt v.16 (+- nån vecka beroende på vilken mission). Befälen som ska sköta ringveckan finns inte ens uttagna nu :)

Efter lite snabb huvudräkning så kommer jag fram till att det bör vara ringvecka nästa vecka (v2) Kan det stämma?

Du får nog räkna om lite då ;), enligt uppgift så är ringveckan runt v.16 (+- nån vecka beroende på vilken mission). Befälen som ska sköta ringveckan finns inte ens uttagna nu :baskerPa:

oj ring vecka v 16

när kommer sedan besked v 20 eller?

när var det inryck v 32?

Ser ut som det blir snabba puckar för dom som kommer med eller är det som det brukar ?

MVh Sebbe som hoppas han kommer med

Du får nog räkna om lite då ;), enligt uppgift så är ringveckan runt v.16 (+- nån vecka beroende på vilken mission). Befälen som ska sköta ringveckan finns inte ens uttagna nu :rolleyes:

De borde vara uttagna inom en snar framtid eftersom de skulle fått besked innan jul.

Du får nog räkna om lite då ;), enligt uppgift så är ringveckan runt v.16 (+- nån vecka beroende på vilken mission). Befälen som ska sköta ringveckan finns inte ens uttagna nu :D

Ja nu ser jag vad som blev galet :surprise: Jag blanda ihop oss vanliga dödliga med befälen.

Läste den här länken och trodde det gällde oss alla ----> http://www.mil.se/int/article.php?id=12583 *doh*

Då är det bara att bita ihop och vänta lite till då :rockon:

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
Det är ringvecka prel V 711-712

Så det är en stund till att vänta :rolleyes:

MVH sebbe

Blev uppringd igår, så de har dragit igång nu.

Uttagningskommision vecka 711-12

• henke changed the title to Afghanistanstyrkan FS14 2007-2008