Kn Glock Posted October 16, 2006 Report Share Posted October 16, 2006 FS14 ARTREG ansvarar artikel på artreg.mil.se http://www.artreg.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=34270 pdf rekryteringsbroschyr http://www.artreg.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=34270 Skickar man in ett svar får man mer info! Bra att artreg nyttjar nätet aningen mer än de flesta i rekryteringsskedet! Må bäste man får de bästa befattningarna. Vintermission - inte så j-a varmt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsomitore Posted October 16, 2006 Report Share Posted October 16, 2006 Håller med.. De ligger på framkant vilket förmodligen kommer innebära att de har rekryteringen klar i god tid.. Var i AFG på vintern och det var varmt ganska länge men sen kom LERAN.. Pratade med en kollega för en vecka sen när han ringde från MeS och han sa att värmen fortf finns kvar, t om varmare än när han roterade ner.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Länken Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 Har några frågor om FS14 , dessa frågor kanske finns besvarade, men jag fann inte något när jag sökte , kanske för tidigt med tanke på att rekryteringen pågår. frågorna då. Är intresset för NBG störe än till FS14 , varför jag frågar är för att det finns inte så mycket skrivet ex här inne på soldint om FS14. Kan det bli så att FS14 får mindre ansökningar än tidigare uttagningar. Jag förstår inte riktigt hur man kan få tag i plutonschefen för den befatning jag har tänkt söka. tänkte fråga några saker. Och om man söker till Samverkans- och Observations Team, PRT MOT som Spaningssoldat/Bilförare eller /signalist, är dessa befattnigarna svåra få, om det är första gången man söker US. Följd fråga från ovan. Är det bättre att söka en enklare befattning om det är första gången man söker US. ex skyttesoldat stab o tross Tack på förhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warhead Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 Har några frågor om FS14 , dessa frågor kanske finns besvarade, men jag fann inte något när jag sökte , kanske för tidigt med tanke på att rekryteringen pågår. frågorna då. Är intresset för NBG störe än till FS14 , varför jag frågar är för att det finns inte så mycket skrivet ex här inne på soldint om FS14. Kan det bli så att FS14 får mindre ansökningar än tidigare uttagningar. rimligtvis borde det vara så med tanke på att den gång fins det fler tjänster att söka än tidigare. Jag förstår inte riktigt hur man kan få tag i plutonschefen för den befatning jag har tänkt söka. tänkte fråga några saker. Och om man söker till Samverkans- och Observations Team, PRT MOT som Spaningssoldat/Bilförare eller /signalist, är dessa befattnigarna svåra få, om det är första gången man söker US. De är nog alltid svåra att få, eftersom det är små enheter är det sannolikt att cheferna där rekryterar människor som de känner till väl. Följd fråga från ovan. Är det bättre att söka en enklare befattning om det är första gången man söker US. ex skyttesoldat stab o tross Min uppfattning är att det inte har så stor betydelse, har själv råkat ut för att jag sökt vad du kallar enklare befattningar i andra hand men att jag blivit uppringd om den tjänsten iaf. VIll de ha en med så ringer de. Tack på förhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsomitore Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 FS14s rekrytering har bara börjat!!! Inte så konstigt att det inte finns så mkt info än, tycker jag iaf (Att sen Artreg är en ganska ny myndighet spelar säkerligen en viss roll) Som jag har fått reda på så är ett tjugotal officerare uttagna av regementet.. Hkv har också lämnat in en önskan att chefen Artreg skall åka men han har inte bestämt sig ännu. Ett kompani ur Artbat skall sändas (antalet kvarvarande befattningar beror förstås på hur många/få de lyckas rekrytera från årets vplkull) Vad gäller utformningen på FS 14 så kan man snegla på FS13 för deras organisationsplan ser i dagsläget likadana ut. De går hårt på alla Artreg officerare för att kunna rekrytera en så känd officerskader som möjligt. (Träffade dem i förra veckan) // T DB09, DB14, FS06 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kn Glock Posted November 6, 2006 Author Report Share Posted November 6, 2006 Det finns redan en liten liten tråd om FS14 http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=25551 Blågul slår ihop? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Det finns redan en liten liten tråd om FS14 http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=25551 Blågul slår ihop? Okejrå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psk-jevel Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Skickade ansökan idag, blev som följer: Skyttesoldat Skyttesoldat/förare V/E-soldat Har ingen tydlig bild av vad skyttet gör på stab- och tross i Afg., men det är iaf tjänst i uniform.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Ett kompani ur Artbat skall sändas (antalet kvarvarande befattningar beror förstås på hur många/få de lyckas rekrytera från årets vplkull) Vad gäller utformningen på FS 14 så kan man snegla på FS13 för deras organisationsplan ser i dagsläget likadana ut. Har de verkligen tänkt rekrytera nymuckade vpl till majoriteten av soldatbefattningarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsomitore Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Inte alls ovanligt att befälen söker bland sina vpl för att finna intressenter till US. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strykis Posted November 7, 2006 Report Share Posted November 7, 2006 Nu har jag också skickat in en ansökan, nu är det bara att vänta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebbe stålkula Posted November 8, 2006 Report Share Posted November 8, 2006 så nu har jag med sökt Som skytt ptgb 203 i första hand och skyttesoldat i andra hand! Någon som vet hur många ptgb 203 dom har där nere ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Car Dai shan Posted November 17, 2006 Report Share Posted November 17, 2006 Ett kompani ur Artbat skall sändas (antalet kvarvarande befattningar beror förstås på hur många/få de lyckas rekrytera från årets vplkull) De lyckades i alla fall med mig... Får nu se om man kommer med. Sökte Stabsass/Samband Stabsass/Und Vakt-/eskortsoldat Genomför utbildning till ISDA på S1 just nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arune Posted November 19, 2006 Report Share Posted November 19, 2006 Ja, jag slängde in en ansökan då jag av en slump trillade in på mil.se sista ansökningsdagen. Befattningarna jag sökte var signalmek, datasupport. Skulle vara riktigt intressant att åka men jag tror inte det kommer passa så bra med jobb och flickvän. Men man vet aldrig vad som händer längre fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2426 Posted November 19, 2006 Report Share Posted November 19, 2006 Ja, jag slängde in en ansökan då jag av en slump trillade in på mil.se sista ansökningsdagen. Befattningarna jag sökte var signalmek, datasupport.Skulle vara riktigt intressant att åka men jag tror inte det kommer passa så bra med jobb och flickvän. Men man vet aldrig vad som händer längre fram. Hehe, samma här, upptäckte idag att det var ansökningsperiod. Nu lär det knappast vara aktuellt för mig att åka med tanke på skolan, men söker man inte går det ju inte att tacka nej sen :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fogfighter Posted November 20, 2006 Report Share Posted November 20, 2006 Jahapp, vi testar väl igen då! 1. Amb fö/ Fö Patgb 203 2. Lastbilsfö Hoppas, hoppas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boozysmurf Posted December 17, 2006 Report Share Posted December 17, 2006 *bump* Bumpar upp tråden och undrar om någon med insyn vet när officerare som sökt chefsbefattningar kan tänkas få besked? /Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warhead Posted December 17, 2006 Report Share Posted December 17, 2006 (edited) *bump* Bumpar upp tråden och undrar om någon med insyn vet när officerare som sökt chefsbefattningar kan tänkas få besked? /Mvh Edit/ glömde länken Den som söker han skola finna, mil.se är en ganska bra informationskälla för att få svar på dylika frågor. Om du har koll på när rekryteringen avslutades är det bara att räkna http://www.mil.se/int/article.php?id=12583 Edited December 17, 2006 by warhead Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boozysmurf Posted December 17, 2006 Report Share Posted December 17, 2006 *bump* Bumpar upp tråden och undrar om någon med insyn vet när officerare som sökt chefsbefattningar kan tänkas få besked? /Mvh Edit/ glömde länken Den som söker han skola finna, mil.se är en ganska bra informationskälla för att få svar på dylika frågor. Om du har koll på när rekryteringen avslutades är det bara att räkna http://www.mil.se/int/article.php?id=12583 Tack, huvudet under armen denna morgon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strykis Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 Efter lite snabb huvudräkning så kommer jag fram till att det bör vara ringvecka nästa vecka (v2) Kan det stämma? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsomitore Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 De som handlägger har semester denna vecka också, så det är inte omöjligt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiowa Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 Efter lite snabb huvudräkning så kommer jag fram till att det bör vara ringvecka nästa vecka (v2) Kan det stämma? Du får nog räkna om lite då ;), enligt uppgift så är ringveckan runt v.16 (+- nån vecka beroende på vilken mission). Befälen som ska sköta ringveckan finns inte ens uttagna nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebbe stålkula Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 Efter lite snabb huvudräkning så kommer jag fram till att det bör vara ringvecka nästa vecka (v2) Kan det stämma? Du får nog räkna om lite då ;), enligt uppgift så är ringveckan runt v.16 (+- nån vecka beroende på vilken mission). Befälen som ska sköta ringveckan finns inte ens uttagna nu oj ring vecka v 16 när kommer sedan besked v 20 eller? när var det inryck v 32? Ser ut som det blir snabba puckar för dom som kommer med eller är det som det brukar ? MVh Sebbe som hoppas han kommer med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warhead Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 Efter lite snabb huvudräkning så kommer jag fram till att det bör vara ringvecka nästa vecka (v2) Kan det stämma? Du får nog räkna om lite då ;), enligt uppgift så är ringveckan runt v.16 (+- nån vecka beroende på vilken mission). Befälen som ska sköta ringveckan finns inte ens uttagna nu De borde vara uttagna inom en snar framtid eftersom de skulle fått besked innan jul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strykis Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 Efter lite snabb huvudräkning så kommer jag fram till att det bör vara ringvecka nästa vecka (v2) Kan det stämma? Du får nog räkna om lite då ;), enligt uppgift så är ringveckan runt v.16 (+- nån vecka beroende på vilken mission). Befälen som ska sköta ringveckan finns inte ens uttagna nu Ja nu ser jag vad som blev galet Jag blanda ihop oss vanliga dödliga med befälen. Läste den här länken och trodde det gällde oss alla ----> http://www.mil.se/int/article.php?id=12583 *doh* Då är det bara att bita ihop och vänta lite till då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebbe stålkula Posted January 29, 2007 Report Share Posted January 29, 2007 Det är ringvecka prel V 711-712 Så det är en stund till att vänta MVH sebbe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FMV Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Det är ringvecka prel V 711-712Så det är en stund till att vänta MVH sebbe Blev uppringd igår, så de har dragit igång nu. Uttagningskommision vecka 711-12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanadis Posted March 12, 2007 Report Share Posted March 12, 2007 Då har det blivit vecka 11, någon som hört något förutom föregående? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warhead Posted March 12, 2007 Report Share Posted March 12, 2007 Då har det blivit vecka 11, någon som hört något förutom föregående? inget, förutom att plutoncheferna rekryterar den här veckan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cloudsurfer Posted March 13, 2007 Report Share Posted March 13, 2007 tror jag missade att ansöka , får satsa på att det kommer ut vakanser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts