Jump to content

Omogna befäl eller lösryckta citat

Recommended Posts

En kille ur min pluton som är muslim och från norrköping frågar mattanten (Grott Åsa)

"Är fläsk i ärtsoppan?"

-"Ja, varför skulle det inte vara fläsk"

-"Jo det är så att jag inte äter fläsk eftersom att jag är muslim"

-"Jaha, vi har tyvärr inte någon specialmat till dig eftersom muslimerna egentligen skall sova nu"

-"Öh, va? Jag jag döda dig nu eller med det samma!? J*** IDIOT!"

Så det vart filmjölk för stackarn och våra befäl vart ju så SANSLÖST förbannade, mattanten gjorde inte om missataget.

"Ja, din fråge kvot är JÄVLIGT nära att rinna över nu"

"Får jag höra att ni har retat, trakaserat och rent ut sagt mobbat robotpluton igen så skall jag personligen se till att deras befäl håller käften. Det är ju trots allt vi som äger samtliga på AMF1. GRK ge mig ett GEDIGET pjäs-vrål"

Öhh :blink:

Nog ett fel av hon som serverade mat, men ska man bete sig på samma sätt tillbaka?

Och sedan ett befäl som uppmuntrar en attityd som uppenbarligen ogillas och uttryckligen av båda parter defineras som mobbing?

Kanske dags att skicka dom befälen på lite kurser om hur man beter sig som ledare? :D

Öhh :lala:

Nog ett fel av hon som serverade mat, men ska man bete sig på samma sätt tillbaka?

Och sedan ett befäl som uppmuntrar en attityd som uppenbarligen ogillas och uttryckligen av båda parter defineras som mobbing?

Kanske dags att skicka dom befälen på lite kurser om hur man beter sig som ledare? :)

Jo Grott-Åsa (mattanten) var/är en speciell person, alla som legat på AMF1 Rindö vet nog vem stackarn är... Hon har sanslöst många olika namn, men Grott-Åsa är det mest förekommande.

Skämt åsido, man får ju ta de kommentarer som befälen sa med en glimt i ögat.

Det kan låta överdrivet och "brutalt" så här, men var man på plats så för står man

Jargongen.

Det har som sagt alltid varit "bråk och stök" mellan Robot och GRK, mycket med att försöka bevisa vilken pluton som är hårdast osv.

/AMFGRK

Edited by AMFGRK

ojojoj...Vem är hårdast?

Bäst att undvika den diskussionen :lala:

Japp den diskussionen skall undvikas på ett allmänt forum annars blir det bara en massa tjafs.

Jo, åter till ämnet. Absolut skall befäl som beter sig på detta sätt skickas på någon kurs eller få en riktig tillsägelse.

Jo att det tvistas mellan GRK och robot om vem som är hårdast är ju komiskt i fler avseenden. speciellt då eftersom Skytte smiskar dem båda :P Skämt åsido, grott-Åsa var en förskräcklig varelse, det sägs ju att det inte alls var fläsk i ärtsoppan untan helt enkelt hennes skinn som trillat av ansiktet på henne. huva...

AMFGRK:

En kille ur min pluton som är muslim och från norrköping frågar mattanten (Grott Åsa)

"Är fläsk i ärtsoppan?"

-"Jaha, vi har tyvärr inte någon specialmat till dig eftersom muslimerna egentligen skall sova nu"

Så det vart filmjölk för stackarn och våra befäl vart ju så SANSLÖST förbannade, mattanten gjorde inte om missataget.

"Ja, din fråge kvot är JÄVLIGT nära att rinna över nu

Jag ställer mig lite tveksam till din historia. Fram till 2000 sa hade köket listor pa alla som skulle ha specialmat fran olika plutoner, och skulle det ha missats i beställningarna sa fanns alltid mikromat, typ broccolipaj att tillga. Jag har efter 20ars tjänstgöring pa KA1 en god kunskap om personalen och deras rutiner, och jag har svart att tro pa vad du skriver.

AMFGRK:

"Är fläsk i ärtsoppan?"

"Ja, din fråge kvot är JÄVLIGT nära att rinna över nu

Jag ställer mig lite tveksam till din historia. Fram till 2000 sa hade köket listor pa alla som skulle ha specialmat fran olika plutoner, och skulle det ha missats i beställningarna sa fanns alltid mikromat, typ broccolipaj att tillga. Jag har efter 20ars tjänstgöring pa KA1 en god kunskap om personalen och deras rutiner, och jag har svart att tro pa vad du skriver.

Tydligen inte. Fråga Grottis... Jag var själv bakom honom i kön. Matpersonalen har inte goda rutiner, flera gånger tog maten slut osv. listan kan göras sanslöst lång!

Det har som sagt alltid varit "bråk och stök" mellan Robot och GRK, mycket med att försöka bevisa vilken pluton som är hårdast osv.

/AMFGRK

ojojoj...Vem är hårdast?

Bäst att undvika den diskussionen :D

Finns inte denna stämning överallt där det finns olika inriktning på samma förband?

Stridsvagn-Pansarskytte var det där jag huserade. Inte för att det gick till handgripligheter men det var ständiga gliringar.

Finns inte denna stämning överallt där det finns olika inriktning på samma förband?

Stridsvagn-Pansarskytte var det där jag huserade. Inte för att det gick till handgripligheter men det var ständiga gliringar.

Dock ej vad jag minns mellan tolkar och undassar på F 20. Fast sen var vi ju plugghästar i större (TolkS) eller mindre (FV UndS) grad allihop. :D

Dock ej vad jag minns mellan tolkar och undassar på F 20. Fast sen var vi ju plugghästar i större (TolkS) eller mindre (FV UndS) grad allihop. :D

Man ska ju inte vara elak mot to(l)karna, de har det jobbigt nog ändå :D

Vi förlät dem aldrig riktigt för att de inte svarade undass, när en reporter från vpl-nytt frågade vilken tjänst som var lökigast i FM.

Det finns överallt..

en tävlan om vem som är bäst..

Sedan att tävlan är över 2 helt olika saker spelar konstigt nog ingen roll...

Flygmekar mot Närskydd.

tolk mot undass

eller grk mot robot..

Även i det civila ledet finns det...

säljare mot marknads avdelningen..för att inte tala om dom konstiga utvecklarna..dom är nästan direkt utvisade.. 8-/

Vad som gäller är att befälen/ledarna ser till att det ligger på en rimlig nivå.

Och den nivån är långt överskriden ifall grannavdelningen/kompaniets chef måste säga till! :D

• 2 weeks later...
Det finns överallt..

en tävlan om vem som är bäst..

Sedan att tävlan är över 2 helt olika saker spelar konstigt nog ingen roll...

Flygmekar mot Närskydd.

tolk mot undass

eller grk mot robot..

Även i det civila ledet finns det...

säljare mot marknads avdelningen..för att inte tala om dom konstiga utvecklarna..dom är nästan direkt utvisade.. :)

Vad som gäller är att befälen/ledarna ser till att det ligger på en rimlig nivå.

Och den nivån är långt överskriden ifall grannavdelningen/kompaniets chef måste säga till! :banana

Något sånt mellan tolk och undass existerade knappt. Mellan FV-undass och A-undass däremot :)