Jump to content

Defcon - Everybody Dies

Flak

Recommended Posts

Defcon - Everybody Dies

Oj,oj,oj vilket genuint Kalla Kriget-nostalgi och Spränga Upp Saker-spel! :)

Jag har just driftsatt mitt eget lilla Norad-liknande LAN här hemma och slagits

av hur smidigt Defcon installerar sig! Inget trassel, bara tuta och köra.

Direkt var jag i krig med en figur i London, utan att jag eller han förstod hur

vi kopplades ihop!

Äntligen kan man få skicka iväg ICBM:s och bombplan i bästa Missile Command-stil!

defconws3.th.jpg

Njut av det dramatiska grafiska intrycket och den spänningsfyllda musiken!

:camo:

Det är varje MÖP:s plikt att ha ett välutbyggt virtuellt försvar i datorn, och

det blir knappast grövre hårdvara än i Defcon!

Börja med att snoka runt på Defcon-hemsidan!

Kolla speciellt skärmbilderna!

:uzi

Ta sedan hem den fantastiska PDF-Manualen. (Spara Som)

B)

Sen är det bara att ta hem och installera demo:t, som förståss inte kostar något!

Jag vet att det här spelet kommer att tilltala en del figurer här på forumet, så kanske

får vi se spännande dueller mellan olika SoldF-medlemmar...

• Forumsledning

Testade lite på en enklare testdator här på Jobbet.

Vilket gick segt då graffakortet inte är så värst bra.

Tog ledningen men sen loosade jag eftersom jag bara placerat ut ett par eneheter.

Kan väl liknas med en lite mer avancerad Nätverks- Sänka Skepp.

Henke lyckades ta ihjäl den här tråden fullständigt med sin

sänka-skepp jämförelse :lala: , men jag vill hävda att det finns

betydligt mer av taktisk finess och strategisk lömskhet att upptäcka

under Defcon:s yta...

;)

Ta och kolla lite på Defcon:s forum och läs om hur

nyanserat spelet faktiskt är...

B)

• 2 weeks later...

Riktigt skojigt spel! Testade demon och blev hakad direkt. Kommer nog skaffa fulla versionen.

Frågor:

- Hur hittar man motspelare? Behöver man sitta och vänta länge innan det kommer någon? För det är ju inte direkt så att man bara kan hoppa in, så att säga.

- När man spelar mot en människa, går det då att snabba upp tiden? Om jag t.ex. trycker på 3xtid, kan motståndaren på något sätt bekräfta det?

- När jag körde demots sista uppdrag så satte jag ut sjöenheterna först, sedan radar och silos. Men efter det så kunde jag inte placera flygfält. Bugg?

Riktigt skojigt spel! Testade demon och blev hakad direkt. Kommer nog skaffa fulla versionen.

Frågor:

- Hur hittar man motspelare? Behöver man sitta och vänta länge innan det kommer någon? För det är ju inte direkt så att man bara kan hoppa in, så att säga.

- När man spelar mot en människa, går det då att snabba upp tiden? Om jag t.ex. trycker på 3xtid, kan motståndaren på något sätt bekräfta det?

- När jag körde demots sista uppdrag så satte jag ut sjöenheterna först, sedan radar och silos. Men efter det så kunde jag inte placera flygfält. Bugg?

Motspelare kan man hitta i spelets inbyggda browser, patchen 1.1 gör visst detta mycket bättre men då jag har fulversion så är jag inte 100 på hur det fungerar. Dock har jag läst att kvalitén på dem man möter är lite hrm, skiftande.

Det går utmärkt att byta hastigheten, det kommer en liten färgklick (spelarens färg) på det alternativet han vill spela på, jag vet dock inte om alla ska ha den för om det ska bli den då jag bara spelat mot en mänskig motspelare.

Har spelat multispel. Tokroligt!

5 eller 6 spelare var det. Jag var Sydamerika och ingick allians med Nordamerika. Siffermässigt var jag inte så långt efter (i fråga om antal dödade), men poängmässigt fick jag storstryk. :)

Det jag lärde mig var att hålla mig till en plan, och inte bara reagera. I mitt första försök här så blev ett par av mina flottor onyttiga eftersom jag skickade dom fram och tillbaka utan en riktig plan. Jag placerade även flygfälten ostrategisk. Men men, man lär sig. Nu vill jag spela mer. :/

Det går utmärkt att byta hastigheten, det kommer en liten färgklick (spelarens färg) på det alternativet han vill spela på, jag vet dock inte om alla ska ha den för om det ska bli den då jag bara spelat mot en mänskig motspelare.

Det är den lägsta markerade hastigheten som gäller. Dvs om spelare A och B trycker på 3x hastighet men spelare C vill ha 2x, så blir hastigheten 2x. En mycket välbehövlig funktion (man behöver verkligen gå ned till långsammaste tiden ibland för att tajma robotavfyrningar osv) som tyvärr ofta missbrukas online då den som hamnar i underläge sätter på lägsta hastighet och går ifrån datorn.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...