Jump to content

Förbands kläder

Emil666

Recommended Posts

Eftersom jag sammlar på en del saker från nerlaggda förband så har jag för ett tag sedan börjat inskaffa olika förbands jackor och klädesplagg. Jag har just nu 3 olika jackor från I22 :dribble: plus en munk jacka! Och en T-shirt från Artreg :-( och en träningsoveralls Jacka från F4

Är det någon som vet hur man kan få tag på andra olika förbands klädesplagg. Jag vet att på Tradera finns det imellanåt men men

Edited by Emil666

jag har för mig att dom bara säljer till dom som är anställda genom försvaret.

Menar vi samma nu? Det fanns ju en nätbutik på försvarets hemsida som hade lite enklare

saker t.ex. keps, t-shirt, väska, pennor, osv... Den sålde väl till allmänheten, men jag hittar den

inte längre??

Annars är väl rekommendationen att besöka ngt TSF om du har till¨gång, alt fråga någon vpl/officer du känner som kan handla åt dig.

/swemedic

jag har för mig att dom bara säljer till dom som är anställda genom försvaret.

Menar vi samma nu? Det fanns ju en nätbutik på försvarets hemsida som hade lite enklare

saker t.ex. keps, t-shirt, väska, pennor, osv... Den sålde väl till allmänheten, men jag hittar den

inte längre??

Annars är väl rekommendationen att besöka ngt TSF om du har till¨gång, alt fråga någon vpl/officer du känner som kan handla åt dig.

/swemedic

På varje Förband så har man en shop! och där säljer man troligtvis olika plagg. Men tyvär säljer dom inte klädesplagg till civila.