Vlad Posted December 2, 2002 Report Share Posted December 2, 2002 Läs.... http://www2.mil.se/index.php?lang=sve&c=news&id=11761 Kommentar???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. payne Posted December 2, 2002 Report Share Posted December 2, 2002 Jag förvånad? nej........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 2, 2002 Report Share Posted December 2, 2002 Kan man lita på överste Ingvar Klang efter det här?? Troligen inte, det skulle varit lika bra att avskeda honom direkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted December 2, 2002 Report Share Posted December 2, 2002 Det var väl det man ville egentligen men inte får pga våra fina lagar om anställning vi har i det här landet.......så tolkade jag texten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 2, 2002 Report Share Posted December 2, 2002 Jappp det var lagarna som trilskades men översten är ju klart och tydligt märkt för resten av sin karriär att han inte är att lita på så tycker jag iallafall och ni andra får ha egna uppfattningar om ni inte håller med mej dvs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haegg Posted December 4, 2002 Report Share Posted December 4, 2002 Det märkliga i den här historien är väl inte att lagarna om anställningsskydd gäller. Det märkliga är väl att ÖB i stort sett gav ordern brottsundersökning upphör. Av någon anledning så körde han över MUST. Kan det bero på att Johan Kihl tillsammans med andra ÖB närstående personer figurerat i utredningen tros. Om inte ÖB gjort det så hade vi kanske fått reda på hela sanningen och FM hade blivit av med en viss överste. Så nu är det väl bara att se fram mot leveranserna av den helikopter ingen ville ha för att den var både dyrare och sämre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unicorn Posted December 4, 2002 Report Share Posted December 4, 2002 Man har lagligt stöd för att sparka karln och inser också att man borde ha gjort så. Man har dock missat att varsla honom om att detta kan komma ifråga inom två månader efter att man upptäckt att han i princip begått landsförräderi. Risken finns därför att AD skulle förklara uppsägningen ogiltig och ådöma skadestånd. Bara detta är en obegriplig tabbe! Om jag inte gissar fel sålde "översten" uppgifter till en viss helikoptertillverkare om att hans hkp valts och att han borde höja styckepriset på hkp:na med hänvisning till väl vald klausul eftersom priset var satt "för lågt". Naturligtvis mot en fet provision till sig själv. Detta fick till följd att vi fick 18 hkp för det pris vi budgeterat för 24 hkp - rätta mig om jag gissar fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.