Jump to content

Exorcist The Beginning

tjabo

Recommended Posts

Jag såg Exorcist The Beginning några månader sedan, men jag såg inte hela filmen. Filmen började med att en Tysk soldat hade blivit mördad. Tyskarna samlade byborna framför kyrkan där Stellan Skarsgård var präst. Dom ville at han skulle peka ut mördaren, offiseraren menade att om någon viste vem mördaren var så var det prästen. För förmodligen så hade han biktat sig hos prästen. Han nekar till att peka ut någon.

Då säger Tysken att han ska skjuta 10 personer för varje soldat som blir mördad. Stellan pekar ut några men kan inte peka ut flera än ca 4 innan han bryter ihop. Då gör tyskarna slag i saken och dödar alla utom Stellan.

Filmen fortsätter typ 4 år senare. När han äntligen kommer till kyrkan som dom har hittat, är den redan fram gräven. Stellan går in i kyrkan genom dörrarna. Sköterkan som finns i byn har mörkt hår. Ja ja det låter ju inte så märkvärdigt

Men jag såg vad jag trodde var samma film i dag.

Oj vad jag blev konfunderad, denna film började det med att Stellan sitter och super på en bar. När han kommer till kyrkan har dom bara grävit fram taket och han måste klättra ner via en repstege :blink:

Sköterskan var inte brunett hon var blond (Izabella Scorupco) :wacko:

Vad i hela fridens dagar är det som händer??? Håller jag på att bli tokig? Jag har sökt på nätet och hittade ingeting. Jag kan nästan svära på att i den första filmen så blev en utstött, halt och lytt man (John Leguizamo) besatt av onda andar :eeh: och inte en liten pojk.

Kanse det finns någon här på forunet som kan klar göra detta mysterium åt mig? Eller behöver jag söka profesionell hjälp?

Tjabo

Har inte sett filmen men kolla här så kanske du hittar vad du söker.

Jo jag har varit där och kollat innan jag skrev. Detta är den andra filmen som jag beskrev. Det betyder att den filmen måste vara orginalen. Men vad i hela friden såg jag då några månadersedan?????

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...