Doyle Posted November 22, 2002 Report Share Posted November 22, 2002 Äntligen en ny uniform! ;) Notera även det nya framryckningssättet för att kunna verka dolt på bl.a TipTop i Sthlm :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARN Posted November 22, 2002 Report Share Posted November 22, 2002 Det är alltid lika trevligt? när Bassäk bjuder till fest ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted November 22, 2002 Author Report Share Posted November 22, 2002 You know it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimesis Posted November 22, 2002 Report Share Posted November 22, 2002 Äntligen en ny uniform! ;) Notera även det nya framryckningssättet för att kunna verka dolt på bl.a TipTop i Sthlm :P Med tanke på förbandstypen så hör han nog mer hemma på Patricia, dvs Fjoll Jollen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
#snowman# Posted November 22, 2002 Report Share Posted November 22, 2002 HAAHAHAHAHA!!! Är det gående färdigställning vi ser här? Vilket stuk!! Jag gillar det här... fullt i klass med Åke... YKS KAKS YKS KAKS!! tiskotansing... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 22, 2002 Report Share Posted November 22, 2002 gillar? Sånt ska man fan åka på spö för. Han ska ge fan i att göra narr av amf. fan vad sånt stör mig!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 22, 2002 Report Share Posted November 22, 2002 Ta det lugnt, det är ju inte för inte som det en gång i tiden hette "skärgårdsgossekåren" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 22, 2002 Report Share Posted November 22, 2002 vad skulle du tyckt om du såg en punkarjävel med m90 vapenrock på sig med ditt förbandstecken på axeln, randiga strumpbyxor och lila kängor traska runt på stan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 22, 2002 Report Share Posted November 22, 2002 Skogsmatros & kustelleriartist funkar det med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 22, 2002 Report Share Posted November 22, 2002 Lugna ner er! Anledningen att märket finns på hans studentoverall är förmodligen att han är en gamal amfare... Jag har själv mitt regementsmärke på min studentoverall, tillsamans med utbildningsmärke... Dom flesta som har gjort lumpen har sina märken på overallen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 22, 2002 Report Share Posted November 22, 2002 Aja, de andra gossarna runtomkring tolkar väl den här unge spjuvern som ganska *tålig* och *uthållig* :inlove om han bär Thorleif-märket..?! :sneaky2 Å andra sidan måste jag erkänna att även jag bär Treudden (kopia, aldrig orginalet) på min ove (som iofs är stålgrå och inte gayrosa). (nytt personligt rekord i smileys..? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 22, 2002 Report Share Posted November 22, 2002 Nu är det väl inte M90 gossen på bilden ifråga bär. Men till din fråga. Jag skulle ha tyckt att personen ifråga hade förbannat dålig smak. Alla med minsta sinne för färger vet att lila och grönt inte alls går ihop sig utan att det skär sig. Randigt är ju inte heller något jag självt skulle kombinera med ett så spräckligt mönster som M90. På det stora hela smaklöst. Om han bar mitt förbandsmärke (om det var just mitt skulle jag gå fram och ta tillbaks det ;) ) skulle jag gå fram och fråga hur han fått tag på det. Vi är inte så många (~950 st) och jag har träffat eller sett nästan samtliga på förbandet. Om han legat med oss skulle säga hej och tjena och snacka lite skit. Om inte skulle jag fråga om jag kunde få köpa det av han för 50 kr. Sedan skulle jag han önska han lycka till och inte upplysa han om hans dåliga smak ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriksson Posted November 22, 2002 Report Share Posted November 22, 2002 Dessa vass-raggare... *suck* ;-P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest järv Posted November 23, 2002 Report Share Posted November 23, 2002 Skandal. Men alla vet ju att teknologer är konstiga människor.. ;) Vi fick förtjäna vårt förbandstecken och det delades ut under viss högtidiglighet efter en övning. Jag har aldrig sett det på någon studentoverall men om jag gjorde det så skulle jag bli besviken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EO4 Posted November 23, 2002 Report Share Posted November 23, 2002 Det finns en anledning till varför vi håller vissa saker på Korsö hemliga... :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.