Jump to content

Battlefield 2142

Stefan F

Recommended Posts

Personligen tycker jag att BF 2142 ser ut lite som en avancerad mod. PCG skriver ju själva att det visuella inte skiljer så mycket. Det vore i så fall just det nya upplägget som lockar, men BF2 är ju fortfarande ruskigt funkis. Jag kommer nog inte att rikta ögonen mot BF2142 förren någon gång under 2007. Jag menar inte att det verkar dåligt, tvärtom. Men BF2 duger så bra :banghead:

Jag är tveksam, nu har jag inte sett så mycket mer än lite förhands recensioner och videos. Men om gameplayet inte skiljer sig rejält och om inte EA eller dice styr upp comunityt så kommer jag inte köpa det. BF serien är de enda spelen från EA jag köper så.... antagligen blir det inget nytt BF spel på min burk...

Den största nyheten blir väl "Titan mode", där varje lag har en Titan som flyger runt och motståndarlaget ska förstöra.

Men som du säger, Munken, en avancerad mod låter ganska akkurat av det lilla jag sett hittills.

Spelbar demo finns ute nu!

1,1gb stor.

Här fick jag ner den rätt fort.

Men ni hittar den säkert på andra ställen också. :D

Har inte testat än. Återkommer....

EDIT: Om du får ett felmeddelande som säger något om d3dx9_29.dll när du försöker starta demon, se till att ladda ner senaste directx9.

EDIT 2:

Ok. Spelet startar, och berättar hur man bekämpar en titan. Men sedan när man ska logga in så får man ingen kontakt med "EA master server", oavsett om man försöker skapa ett nytt id, eller använda sitt gamla BF2-id. :-(

Okej!

Har nu spelat 3-4 omgångar. Och det verkar ganska bra. Mest av allt liknar det, som nämnts, en genomarbetad mod av BF2.

Antingen får man tänka så här: njaee, den tillför inte tillräckligt mycket nytt för att det rättfärdigar ett pris av 400-500 kr.

Eller - nåja, jag har nog köpt sämre spel än så här för 400-500 kronor.

Jag är tveksam till om jag kommer lägga pengar på det här, när jag långt ifrån "spelat färdigt" BF2. Och i BF2 är många fel tillrättade. Man kan ju tänka hur det kommer se ut första tiden med BF2142 om historien upprepar sig.

har nu testat demot

de var ju inte någon större skiland. de var rätt kul men de är bätter at köpa BF2 om man skall välga.

de är inte värt ca500. kommer nog att köpa de när de kosstar runt 200.

skulle även vara kul med ett svenskt mod även till detta.

Ha ha, jo.

Jag gillade speciellt svävartanken. Och det var riktigt skoj att köra APCn, slänga sig över i en av passagerarfåtöljerna och skjuta iväg sig själv. :banghead:

Men jag hade problem att se någon Titan. Såg dom inte på kartan, och inte i "verkligheten" heller. Då kan det ju bli lite svårt att borda dom. :lala:

• 2 weeks later...

Har inte testat demot, men jag var och hämtade mitt Scandinavian limited edition i dag :/

Skall installeras under kvällen......kanske testa lite....men bara liiiiite :angry:

/JBP

Var inne i Titanen senaste gången jag spelade för 8-9 dagar sedan.

Var väl sådär. Kändes som en scen ur Half-Life 1. :baskerKav:

Ni måste rapportera hur det funkar med dom "riktiga" servrarna, huruvida man får vettiga svar från dom, och om man kan använda sitt BF2-id.

Var inne i Titanen senaste gången jag spelade för 8-9 dagar sedan.

Var väl sådär. Kändes som en scen ur Half-Life 1. :baskerPa:

om man kan använda sitt BF2-id.

Nej det verkar inte som att man kan använda sitt BF2-ID, jag försökte i går när jag installerade skarp version av 2142.

/JBP

Battlefield 1984 . Känns rätt solkigt om jag ska säga det själv.

nu har iofs Dice förnekat att den skall kartlägga något utanför spelet, utan bara kartlägga vilka annonser man tittar på längst och hur mm...

Vad sanningen är, kommer nog snart uppdagas

Dice litar jag på, EA är tyvärr en helt annan femma...

Spontant verkar det vara en hyfsat kul spel, BF-seriens arkadaktiga spelstil passar bättre för en sån här miljö. Sen att servrarna verkar ha DAMP emellanåt och man tappar kontakten precis när man ska spawna för första gången är en annan sak.

BF Vietnam var grejer det ...

nån mer som har köpt spelet? jag har fått problem, jag kan inte hitta en jäkla server alls att spela på... har gått igenom alla inställningar för brandväggar och dyligt... kan inte en joina via Xfire.. kan man på något vis få tag på IPadressen till servern via Xfire?

/JBP

JBP

Har du patchat enligt konstens alla regler?

Själv han jag få ca 1200 poäng dom timmar jag spelade när jag var hemma på permis.

Hmm jag märkte att patchen gjorde susen, men jag menar...typ 3 dagar efter release så kommer första patchen....bådar illa..

Läste precis recensionen i PC Gamer. Recensenten säger i princip att visst är spelet bra, men han skulle inte köpa det så länge han har BF2.

Hur ofta får man upplåsningarna? Det verkar ju snurrigt att man till och med ska behöva låsa upp granater. :)

• 2 weeks later...

Har nu köpt det och testat det lite! Verkar ju bra det här! Kul att man får Experience Points för alla utmärkelser förutom Medaljer och nya Grader! Och sen är det ju bra med många uppgraderingssteg istället för hur det är i BF2!

Jag var tvungen att starta om datorn efter upp patchningen för att överhuvudtaget se några servrar!

Edit: Info om patchen!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...