Guest Bonn Posted October 4, 2006 Report Share Posted October 4, 2006 Har någon mer information om den befattningen, vad manj får göra, vad man får för grad (utbildningen är på 11mån) nu 2006, finns väl något nytt system för det nu? Skiljer sig säkert lite från regement till regement, men så långt jag tolkat det så ska jag sitta i L3 vagnen (strf 90 utan kanon men istället ett skrivbord i stridsutrymmet), sedan kommendera bärgare, sjukvård etc vart de ska? /bonn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkwand Posted October 5, 2006 Report Share Posted October 5, 2006 Vär jag låg inne 97/98 hade vi inte ens en L3:a Vi hade en L2: som var en Bv206 under utbildningen fast där var det kvartermästaren som styrde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bonn Posted October 9, 2006 Report Share Posted October 9, 2006 Är inte säker på vad tjänsten heter, men något i form av Stabschef, ska sitta i vagnen L3 tillsammans med QM och en signalist, samt någon officer (som jag har tolkat det). Vet inte om det är plutonsbefäl eller troppbefäl... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts