Strv S Posted October 3, 2006 Report Share Posted October 3, 2006 Nu den kommande helgen är det regementets dag / besöks helg på I19, Några härifrån som ska dit? Finns att läsa mer om det här: Regementets dag med besökshelg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrLawson Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 Underteckand, i en central roll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TPJ-Bo Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 Hade det inte varit så förbannat långt att åka så hade jag varit given, men tyvärr över 200 mil ToR är lite i överkant. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
navyseal Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 Hade så grymt gärna åkt upp men som sagt, bor man i Stockholm är det lite långt att åka. För er som ska dit så lägg upp bilder så kan jag trösta mig med dem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 jopp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 Nästa år är det 50 år sedan Pbat kom till Boden (1957). Hoppas det blir stort kalas på Regementets dag i oktober -07 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skarec Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 Jag ska på riksskytte så jag missar det annars hade jag nog dragit arslet dit! -skarec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 Någon som var där? Åsikter om Hv förevisningen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NisseNord Posted October 8, 2006 Report Share Posted October 8, 2006 Jag var där, såg dock inte Hv förevisningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
os frontale Posted October 9, 2006 Report Share Posted October 9, 2006 (edited) Någon som var där? Åsikter om Hv förevisningen?? Kändes lite för "allah akbar" för min del. Soldaten med psgn springer först och smäller av skott efter skott utan att sikta i princip. Edited October 9, 2006 by almkvist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted October 9, 2006 Report Share Posted October 9, 2006 Lokalblaskorna rapporterar. http://www.kuriren.nu/%5CGEN_Utmatning_Ett...rticleStateID=2 http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=37004...x=0&arkiv=False Ur NSD:s artikel: "Mörtberg ville också uppmärksamma en hjältemodig insats. Han inledde därför samlingstimmen före soldaterinran med att kalla fram de fem värnpliktiga från I 19:s insatspluton och ingenjörskompaniet som försökte rädda en man som kört med sin bil över kajkanten i Södra Hamn i Luleå den 1 september. Tre av dem hoppade i för att rädda mannen medan de andra två stannade på kajen och ringde ambulans. - Ni har agerat hjältemodigt och ert rådiga ingripande är ett föredöme för oss alla andra. Regementet är stolta över er, säger garnisionschefen och delar ut regementets "coin" som är en sorts medalj till soldaterna. Presentkort Även försäkringsbolaget Folksams representant Arne Pettersson hade med sig presentkort så att soldaterna kan äta en brakmiddag i Boden. - Soldaternas agerande var fantastiskt. De arbetade snabbt under kontrollerande former. De hade inte kunnat göra något mer i den situationen, säger Arne Pettersson." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skarec Posted October 10, 2006 Report Share Posted October 10, 2006 Lokalblaskorna rapporterar.http://www.kuriren.nu/%5CGEN_Utmatning_Ett...rticleStateID=2 http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=37004...x=0&arkiv=False Ur NSD:s artikel: "Mörtberg ville också uppmärksamma en hjältemodig insats. Han inledde därför samlingstimmen före soldaterinran med att kalla fram de fem värnpliktiga från I 19:s insatspluton och ingenjörskompaniet som försökte rädda en man som kört med sin bil över kajkanten i Södra Hamn i Luleå den 1 september. Tre av dem hoppade i för att rädda mannen medan de andra två stannade på kajen och ringde ambulans. - Ni har agerat hjältemodigt och ert rådiga ingripande är ett föredöme för oss alla andra. Regementet är stolta över er, säger garnisionschefen och delar ut regementets "coin" som är en sorts medalj till soldaterna. Presentkort Även försäkringsbolaget Folksams representant Arne Pettersson hade med sig presentkort så att soldaterna kan äta en brakmiddag i Boden. - Soldaternas agerande var fantastiskt. De arbetade snabbt under kontrollerande former. De hade inte kunnat göra något mer i den situationen, säger Arne Pettersson." Nu förstår jag inte riktigt, vad var det som hände? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted October 10, 2006 Report Share Posted October 10, 2006 Kändes lite för "allah akbar" för min del. Soldaten med psgn springer först och smäller av skott efter skott utan att sikta i princip. Tyvärr så ville dom visa PSG, trots att den nog knappast hade varit med i en sådant moment som dom försökte visa ("tagande av objekt"..) Mer än kanske långt bak liggandes och pricka eventuella som sticker upp huvudet.... Ska framföra påpekandet till PSG skytten vid lämpligt tillfälle Nu förstår jag inte riktigt, vad var det som hände? Ett par värnpliktiga som försökte rädda en karl som körde ner i hamnbassängen nåra veckor/månad tidigare... Hjältar är alltid poppis att skriva om ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skarec Posted October 11, 2006 Report Share Posted October 11, 2006 Nu förstår jag inte riktigt, vad var det som hände?Ett par värnpliktiga som försökte rädda en karl som körde ner i hamnbassängen nåra veckor/månad tidigare... Hjältar är alltid poppis att skriva om ;) Ja självklart, men är dom hjältar så är dom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted October 11, 2006 Report Share Posted October 11, 2006 Ja självklart, men är dom hjältar så är dom Bara tråkigt att allt det andra med dagen försvann nästan med dom spaltmetrarna som det skrevs om hjältarna. Men det blir nog en dag nästa år oxå =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smirnoff Posted October 14, 2006 Report Share Posted October 14, 2006 Tyckte att årets regemente dag sög. Värdelös stridsförevisning, och sina 122or var inte representerade. Dock var upplägget ganska bra på hela dagen, och artilleristerna fick sova i tält Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Car Dai shan Posted October 21, 2006 Report Share Posted October 21, 2006 Tyckte att årets regemente dag sög.Värdelös stridsförevisning, och sina 122or var inte representerade. Dock var upplägget ganska bra på hela dagen, och artilleristerna fick sova i tält Japp, och stabskomp hade varit ute på operation Kotten under veckan så att sova i ett fint varmt tält var underbart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts