dxl Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 Red orchestra (jag postade i helt fel forum, det här ska ju vara i dataenheten, BG får väldigt gärna flytta) Ja som sagt, finns det några som spelar? För er som inte spelar så kan väl sägas att gameplayet är mest att likna vid Call of Duty, man väljer olika "klasser" man spelar som och det finns en hel massa fordon (från dom små pansarbilarna till stora IS2, tigrar och stuggar) Man kan vara upp till tre i varje fordon och man måste då vara antingen "crew" eller "crew comander". Det som skiljer är dock kartorna, det finns riktigt riktigt grymma kartor som verkligen ger en känslan av att vara på den ryska stäppen, i ett sönderbombat Stalingrad eller Berlin. Fuskkors på skärmen som hjälper en att sikta är borta, det är även alla andra vyer än första person, vilket för första gången gör det svårt att köra strv bland hus. Som tur är så kan man lucka upp, som både skytt och förare. Repeergevären laddar inte om sig själv heller utan kräver ett extra klick, något man gärna glömmer i början, som ksp skytt med MG34/42 skjuter man snabbt slut sin ammo och kommer ingen med ny så är man rätt kokt, gäller även att hitta bra tillfällen att byta pipa. Skillnaden mellan att först spela på en karta med kanske en by och en massa öppna fält korsade med skyttegravar mot att spela i en stad är enorm. På den första så kan ett par goda skyttar med KAR98 och en MG34 hålla stånd mot en mångfaldigt större fienden tack vare den goda precisonen i gevären på de avstånd som gäller, i staden så blir det bajonettavstånd och kpist skyttarna regerar. Att ge sig på en strv på ett öppet fält är självmord om det finns någon i tornet som är uppluckad. Har man nerven att ligga och trycka bakom en stubbe eller i det höga gräset så kan man dock lyckas med att skjuta in i förarens lilla glugg med sin kpist om man hoppar fram riktigt riktigt fort. Det jag vill komma till är att det är ett riktigt bra spel, med stora kartor och bra gameplay. Kolla screensen på länken ovan och fråga gärna om det är något Link to comment Share on other sites More sharing options...
RodneyClayton Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 Vad jag vet så är det en på forumet som har varit med och utvecklat en viss del av detta spel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted October 5, 2006 Report Share Posted October 5, 2006 Riktigt jävla bra spel Inget för fjollor ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 alskar spelet, specielt "snowy forest"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 ser nästan ut som man får prova det Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted October 7, 2006 Author Report Share Posted October 7, 2006 Har lyckats hitta riktigt bra servrar nu också. Där man inte kör iväg själv i en strv och där man inte låter en ksp ligga själv... Sitter dock vid fel dator nu, men lägger upp servrarna här i morgon så vi kan bli lite fler svenskar passar även på att tipsa om den här kampanjen. Har inte provat själv än, då dom håller på att starta upp inför en ny runda, men ryktet säger att det ska vara riktigt kul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 Har köpt det via steam nu, ser fram emot bataljer med andra forumiter Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted April 3, 2007 Author Report Share Posted April 3, 2007 jag har efter ett långt uppehåll börjat spela igen så jag ger tråden en liten: *bump* Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted April 9, 2007 Author Report Share Posted April 9, 2007 Har fått tillåtelse av de goda grabbararna i den trettonde shock armén att distrubiera den här videon. Den tog över två månader att göra det gick åt över 100gb videoklippoch musiken är specialskriven. Ska man se en spelvideo i sitt liv så ska man se den här. Roads to Moscow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sköld Posted April 17, 2007 Report Share Posted April 17, 2007 Riktigt fin video och grym musik Kan inte ha varit lätt... (Fasen nu blev man sugen på att spela ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bomben77 Posted April 17, 2007 Report Share Posted April 17, 2007 Cool video! Nu är ju inte jag nåt spelfreak men jag blev onekligen lite sugen nu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Confused Posted April 17, 2007 Report Share Posted April 17, 2007 Snygg video, även om jag störde mig lite på IS-2:orna som försvarade Moskva... Låter klart som ett spel värt att kolla in, åtminstone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sköld Posted April 25, 2007 Report Share Posted April 25, 2007 Förresten vad heter ni på RO? Själv heter man Kpt.Linderoth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl_Swe Posted May 2, 2007 Report Share Posted May 2, 2007 Helt galet bra musik Riktigt bra video med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted June 8, 2007 Report Share Posted June 8, 2007 Den senaste uppdateringen var ÄCKLIGT bra 10 nya maps liksom Helt gratis <3 Steam Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted June 8, 2007 Author Report Share Posted June 8, 2007 Fast kartorna har legat ute ett tag. Bara det att man tyckte dom var så bra att man tog med dom oficiellt. (vilket inte är samma sak som att de är en oficiell matchkarta). Jag stör mig faktiskt lite på att man gjort många kartor mindre och ljusare. Men de nya animationerna, stödet för fler spelare på servern samt BT7 väger upp det mesta. edit: att det desutom blivit mycket enklare att göra serverbanners på sin hemsida och enklare att administrera servern både "remotly" och när man själv är inne på den är guld värt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.