Jump to content

Karlskrona januari 2007 vilka rycker in?

Recommended Posts

skoog jo men hennes garage finns på berga och så vitt jag vet så har man inte byggt något nytt i karlskrona

Där ser man, jag trodde att Herulierna hade varit väldigt ivriga att flytta allting till Karlskrona.

@Eldräv

HMS Visborg har hemmahamn på Muskö.

• 2 weeks later...
Guest runnergunner

Kul att se fler som ska till karlskrona :D

Jag rycker in 15:e jaunari och efter gsun blir jag kvar i karlskrona, kommer ligga som Maskintekniskt Gruppbefäl på HMS Belos, några fler som kommer tjänstgöra under 1:a Ubåtflj?

Jösses inga ubåtsmänniskor här alltså :( (och nej jag räknar inte belos besättning)

över huvudtaget väldigt få som ska ut på sjön härifrån i år :( :(

Jo då :D

som jag skrev i nån annan tråd:

Sonarplutonbefäl, 1 ubåtsflottiljen, Karlskrona 15 januari

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Fy fan, nu börjar det närma sig. Hämtade ut tågbiljetten till karlskrona igår. Det börjar kännas.

Verkar vara lite dåligt med folk härifrån som ska in rycka in den 15. Jaja sak samma.

En sak jag undrat över är hur själva GSU:n går till, eller vilka man kommer vara med. KOmmer jag vara med folket som har samma tjänst som jag eller dom som kommer på samma båt som jag?

Ser framimot det nu, så vi syns den femtonde då.

Eldräv åtminstone tidigare så var det med folk som hade samma tjänst eftersom ni kommer läsa yrkeskursen tillsammans, vilka som hamnar på samma båt är inte ens bestämt ännu.

Lycka till allihopa :worthy::D

Skulle varit därnere och sett kaoset men nu blir det tydligen icke så :( får förhoppningsvis se er i maj istället.

hmm okej, låter väl vettigt.. men det där med båtarna verkar lite skumt, på min inkalelse står det på vilken båt jag hamnar, Visborg, men det kanske är olika för andra tjänster. Iofs så skulle jag gärna kanske hamna på någon av göteborgsklassernas korvtetter, skulle vara sweet.

hmm låter bra med kaos, alla kommer väl vara virriga.

hmm okej, låter väl vettigt.. men det där med båtarna verkar lite skumt, på min inkalelse står det på vilken båt jag hamnar, Visborg, men det kanske är olika för andra tjänster. Iofs så skulle jag gärna kanske hamna på någon av göteborgsklassernas korvtetter, skulle vara sweet.

hmm låter bra med kaos, alla kommer väl vara virriga.

Eldräv, du kommer troligen inte få skjuta så mycket ombord på Visborg, men jag lovar dig att du kommer ha en mycket trevlig tid ombord! De allra flesta befälen är riktigt bra och det är gott om plats :surprise:. Om du har något som helst intresse av att jobba på ett civilt fatyg någon gång har du mest nytta av att ha varit på Visborg. Vill du däremot ha mindre sömn och mer "kötta" borde du kanske försöka hamna på korvett istället.

Till er alla som rycker in nu: Jag önskar jag kunde hänga på igen! 11 månader i flottan är inget man ångrar, även fast det ALLTID blåser motvind i Karlskrona, vilket ni lär märka..

Har ni några frågor till en nymuckad sjöman går det bra att skicka ett PM! Berätta gärna om ni har några Visborg-befäl också, alltid kul att höra!

Lycka till framöver!

\ Vici, nöjd PB-däck HMS Visborg -06

man är ju lite sugen på att skjuta lite iaf. Jag har förstått att det inte är så mkt skjuta överhuvudtaget på någon båt, men om ska ta hand om artilleriet är man ju sugen på att skjuta av lite också.

Jag har hört om folk som fått nya platser efter grundutbildningen, men hur ska man liksom göra för att komma på en ny väg så att säga.

Annars så har jag bara hört gott om visborg, verkar som ett roligt skepp att vara på också.

tack för svaren.

Eldräv sorry me bad, vissa har fått reda på vilka båtar de har medan det för vissa inte är bestämt, kan tänka mig att de som ska till korvetterna inte vet vilken korvett de hamnar på.

När det gäller att byta befattning ta det med 4.sjöstrids värnpliktshandläggare alt din Plutonschef som kan guida dig vidare till vem du ska prata med.

Tack vare ert gigantiska inryck kommer vi inte få någon skjuttid på två månader ;p Ni har bokat upp vartenda skjutbana. Nog ska ni få skjuta...

Antar att Eldräv liksom jag själv syftade på att skjuta med fartygets pjäser, vilket normalt sett inte sker på skjutbana ;-). Dock har du rätt i att de kommer få skjuta en hel del AK5 under GU! :wacko:

@ Eldräv: Känner du någon som legat på Visborg nyligen?

Edited by Vici

ska ju bli kul att skjuta med ak5 också... för fan.

Vici, en jobbarpolare känner kaptenen. Och så tror jag min polares syrra gjorde sin värnplikt där, A. Pärlefalk. Sen så har jag läst lite grann om båten och den verkar ju vara rätt häftig.

7 dar kvar nu, eh.

ska ju bli kul att skjuta med ak5 också... för fan.

Vici, en jobbarpolare känner kaptenen. Och så tror jag min polares syrra gjorde sin värnplikt där, A. Pärlefalk. Sen så har jag läst lite grann om båten och den verkar ju vara rätt häftig.

7 dar kvar nu, eh.

Skulle väl inte säga häftig kanske, men som alla, speciellt äldre fartyg, har hon en själ :rolleyes:.. I klartext brukar det skrivas som rostfläckar och småfel, men vad skulle ni annars sysselsätta er med ombord :baskerKav:. Som jag sa så är de flesta befälen ombord helt ok, ni artillerister kommer att tas hand om er alldeles egna löjtnant, helskön typ!