Eldräv Posted October 1, 2006 Report Share Posted October 1, 2006 Tjabba. Själv så rycker jag in den 15 januari som artillerimatros, gör min GSU i Karlskrona och kommer sen hem till Stockholm och Hårsfjärden. Hoppas jag inte blir ensam i Karlskrona... Vi syns Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slappa is a way of life Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 Var exakt kommer du bli placerad sen då? Muskö? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 @slappa Muskö, finns inga örlogsfartyg kvar på berga (möjligt undantag urf men hon har inget artilleri) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 URFen har väl inget att göra på Berga? Hon borde ju vara i närheten av HMS Belos som sannolikt finns i Karlskrona. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 skoog jo men hennes garage finns på berga och så vitt jag vet så har man inte byggt något nytt i karlskrona Det finns långa perioder som urfen inte ligger på Belos akterdäck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eldräv Posted October 2, 2006 Author Report Share Posted October 2, 2006 de e 4.sjöstridsflotiljen jag hamnar på, sen "Grisborg" (Visborg), mer info har jag inte fått. Men jag tror det är Muskö jag landar på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted October 3, 2006 Report Share Posted October 3, 2006 skoog jo men hennes garage finns på berga och så vitt jag vet så har man inte byggt något nytt i karlskrona Där ser man, jag trodde att Herulierna hade varit väldigt ivriga att flytta allting till Karlskrona. @Eldräv HMS Visborg har hemmahamn på Muskö. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl0s Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 Aldrig sett URFen under mina 9 månader på Berga... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rådman Posted October 12, 2006 Report Share Posted October 12, 2006 jag ska till karlskrona 15 jan 07 som Amf 1 bevakning nån annan som ska de? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest runnergunner Posted October 24, 2006 Report Share Posted October 24, 2006 Kul att se fler som ska till karlskrona Jag rycker in 15:e jaunari och efter gsun blir jag kvar i karlskrona, kommer ligga som Maskintekniskt Gruppbefäl på HMS Belos, några fler som kommer tjänstgöra under 1:a Ubåtflj? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted October 26, 2006 Report Share Posted October 26, 2006 Jösses inga ubåtsmänniskor här alltså :( (och nej jag räknar inte belos besättning) över huvudtaget väldigt få som ska ut på sjön härifrån i år :( :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eldräv Posted October 26, 2006 Author Report Share Posted October 26, 2006 Verkar verkligen snålt med människor härifrån iaf, men det lär väl bli en hel del som kommer till Karlskrona samtidigt. Jag är fan taggad till tusen, ska bli jäkligt kul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aqe Posted October 30, 2006 Report Share Posted October 30, 2006 Jösses inga ubåtsmänniskor här alltså :( (och nej jag räknar inte belos besättning) över huvudtaget väldigt få som ska ut på sjön härifrån i år :( :( Jo då som jag skrev i nån annan tråd: Sonarplutonbefäl, 1 ubåtsflottiljen, Karlskrona 15 januari Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted October 30, 2006 Report Share Posted October 30, 2006 Grattis Age, det är en riktigt bra tjänst du fått hade jag gjort om lumpen är SonarPb en av kandidaterna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted December 22, 2006 Report Share Posted December 22, 2006 karlskrona här med sedan hem till Göteborg och gamla Amf 4a blir Amf 1 nu detchament och båten HMS Arkösund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eldräv Posted January 4, 2007 Author Report Share Posted January 4, 2007 Fy fan, nu börjar det närma sig. Hämtade ut tågbiljetten till karlskrona igår. Det börjar kännas. Verkar vara lite dåligt med folk härifrån som ska in rycka in den 15. Jaja sak samma. En sak jag undrat över är hur själva GSU:n går till, eller vilka man kommer vara med. KOmmer jag vara med folket som har samma tjänst som jag eller dom som kommer på samma båt som jag? Ser framimot det nu, så vi syns den femtonde då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 Eldräv åtminstone tidigare så var det med folk som hade samma tjänst eftersom ni kommer läsa yrkeskursen tillsammans, vilka som hamnar på samma båt är inte ens bestämt ännu. Lycka till allihopa Skulle varit därnere och sett kaoset men nu blir det tydligen icke så :( får förhoppningsvis se er i maj istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eldräv Posted January 5, 2007 Author Report Share Posted January 5, 2007 hmm okej, låter väl vettigt.. men det där med båtarna verkar lite skumt, på min inkalelse står det på vilken båt jag hamnar, Visborg, men det kanske är olika för andra tjänster. Iofs så skulle jag gärna kanske hamna på någon av göteborgsklassernas korvtetter, skulle vara sweet. hmm låter bra med kaos, alla kommer väl vara virriga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vici Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 hmm okej, låter väl vettigt.. men det där med båtarna verkar lite skumt, på min inkalelse står det på vilken båt jag hamnar, Visborg, men det kanske är olika för andra tjänster. Iofs så skulle jag gärna kanske hamna på någon av göteborgsklassernas korvtetter, skulle vara sweet. hmm låter bra med kaos, alla kommer väl vara virriga. Eldräv, du kommer troligen inte få skjuta så mycket ombord på Visborg, men jag lovar dig att du kommer ha en mycket trevlig tid ombord! De allra flesta befälen är riktigt bra och det är gott om plats . Om du har något som helst intresse av att jobba på ett civilt fatyg någon gång har du mest nytta av att ha varit på Visborg. Vill du däremot ha mindre sömn och mer "kötta" borde du kanske försöka hamna på korvett istället. Till er alla som rycker in nu: Jag önskar jag kunde hänga på igen! 11 månader i flottan är inget man ångrar, även fast det ALLTID blåser motvind i Karlskrona, vilket ni lär märka.. Har ni några frågor till en nymuckad sjöman går det bra att skicka ett PM! Berätta gärna om ni har några Visborg-befäl också, alltid kul att höra! Lycka till framöver! \ Vici, nöjd PB-däck HMS Visborg -06 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eldräv Posted January 5, 2007 Author Report Share Posted January 5, 2007 man är ju lite sugen på att skjuta lite iaf. Jag har förstått att det inte är så mkt skjuta överhuvudtaget på någon båt, men om ska ta hand om artilleriet är man ju sugen på att skjuta av lite också. Jag har hört om folk som fått nya platser efter grundutbildningen, men hur ska man liksom göra för att komma på en ny väg så att säga. Annars så har jag bara hört gott om visborg, verkar som ett roligt skepp att vara på också. tack för svaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted January 6, 2007 Report Share Posted January 6, 2007 Eldräv sorry me bad, vissa har fått reda på vilka båtar de har medan det för vissa inte är bestämt, kan tänka mig att de som ska till korvetterna inte vet vilken korvett de hamnar på. När det gäller att byta befattning ta det med 4.sjöstrids värnpliktshandläggare alt din Plutonschef som kan guida dig vidare till vem du ska prata med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sandström Posted January 6, 2007 Report Share Posted January 6, 2007 Tack vare ert gigantiska inryck kommer vi inte få någon skjuttid på två månader ;p Ni har bokat upp vartenda skjutbana. Nog ska ni få skjuta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vici Posted January 6, 2007 Report Share Posted January 6, 2007 (edited) Tack vare ert gigantiska inryck kommer vi inte få någon skjuttid på två månader ;p Ni har bokat upp vartenda skjutbana. Nog ska ni få skjuta... Antar att Eldräv liksom jag själv syftade på att skjuta med fartygets pjäser, vilket normalt sett inte sker på skjutbana . Dock har du rätt i att de kommer få skjuta en hel del AK5 under GU! @ Eldräv: Känner du någon som legat på Visborg nyligen? Edited January 6, 2007 by Vici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sandström Posted January 7, 2007 Report Share Posted January 7, 2007 Ja här märks det minsann att man inte är sjöman :p Har noll koll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eldräv Posted January 7, 2007 Author Report Share Posted January 7, 2007 ska ju bli kul att skjuta med ak5 också... för fan. Vici, en jobbarpolare känner kaptenen. Och så tror jag min polares syrra gjorde sin värnplikt där, A. Pärlefalk. Sen så har jag läst lite grann om båten och den verkar ju vara rätt häftig. 7 dar kvar nu, eh. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vici Posted January 8, 2007 Report Share Posted January 8, 2007 ska ju bli kul att skjuta med ak5 också... för fan. Vici, en jobbarpolare känner kaptenen. Och så tror jag min polares syrra gjorde sin värnplikt där, A. Pärlefalk. Sen så har jag läst lite grann om båten och den verkar ju vara rätt häftig. 7 dar kvar nu, eh. Skulle väl inte säga häftig kanske, men som alla, speciellt äldre fartyg, har hon en själ .. I klartext brukar det skrivas som rostfläckar och småfel, men vad skulle ni annars sysselsätta er med ombord . Som jag sa så är de flesta befälen ombord helt ok, ni artillerister kommer att tas hand om er alldeles egna löjtnant, helskön typ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts