Faers Posted October 1, 2006 Report Share Posted October 1, 2006 Nu är det som såhär: Jag är en människa som ÄLSKAR och MÅSTE ha ngt att pilla med användandes händerna. Jag är säkerligen inte den enda på forumet som lider av denna åkomma. Vad kan amn då göra? Måla, rita, bygga modeller. Men jag fick en idé nu precis. Jag har tre st kulor från ak4: två st vanliga som inte ens satt på en hylsa och en som träffat en spik i tavlan. Nu funderar jag på att köra ett smycke av detta. Sätta ngn krok i dem så att man kan bära dem runt halsen eller liknande. Ngt förslag på hur detta ska göras bra och effektivt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 Nu är det som såhär: Jag är en människa som ÄLSKAR och MÅSTE ha ngt att pilla med användandes händerna. Jag är säkerligen inte den enda på forumet som lider av denna åkomma. Vad kan amn då göra? Måla, rita, bygga modeller. Men jag fick en idé nu precis. Jag har tre st kulor från ak4: två st vanliga som inte ens satt på en hylsa och en som träffat en spik i tavlan. Nu funderar jag på att köra ett smycke av detta. Sätta ngn krok i dem så att man kan bära dem runt halsen eller liknande. Ngt förslag på hur detta ska göras bra och effektivt? Genomskinlig plastpåse samt ett snöre! //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
vemtogmittnamn Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 Nu är det som såhär: Jag är en människa som ÄLSKAR och MÅSTE ha ngt att pilla med användandes händerna. Jag är säkerligen inte den enda på forumet som lider av denna åkomma. Vad kan amn då göra? Måla, rita, bygga modeller. Men jag fick en idé nu precis. Jag har tre st kulor från ak4: två st vanliga som inte ens satt på en hylsa och en som träffat en spik i tavlan. Nu funderar jag på att köra ett smycke av detta. Sätta ngn krok i dem så att man kan bära dem runt halsen eller liknande. Ngt förslag på hur detta ska göras bra och effektivt? Har ingen koll på AK4 projektilen, men skulle jag göra samma sak med 5.56 skulle jag försöka pressa ner fästpunkter mellan manteln och innanmätet. Sånna kan man säkert böja till av vanlig ståltråd. Sen är det bara att montera det på en läderrem eller vad du nu känner för. mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas Eriksson Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 Slogs själv av samma tanke i sommras, och har själv en 8 mm kula i en metallkedja runt halsen. Jag borrade helt enkelt ett hål genom kulan, 3-4 mm upp från kulans bas med en pelarborr. Sen va det bara att trä igenom kedjan. Vilket visade sig vara de största problemet, eftersom hålet bara är 3 mm i diameter så gällde det att hitta en kedja som passade. 5,56 är på tok för liten för att borra hål i. 7,62 vet jag inte, men de borde inte skilja mycket på den och 8mm. Fjäska in dej hos någon gammal slöjdlärare bara. Men tänk på att inte repa kulan när du spänner fast den och ha en riktig borr, för mässing är håårt :P Räkna även med att mässingen, din kropp och tröjan kan bli missfärgade om man inte är försiktig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 De kulor, 7,62, jag sett har inte haft mantel på undersidan. Det är bara att köpa en sådan där liten skruvögla och gänga ner i blykärnan. /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.