Guest Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Är det nån prickskytts guru som kan säga om det finns nått system där skytten använder mer än ett gevär?? alltså om skytten styr fler gevär som står utplacerade och som styrs med ett centralsikte??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Har du tittat på Schakalen med Bruce W eller vad? Det är en bössa jag vill ha..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Nej tyvärr men jag har sett bössan i crying freeman den vill jag ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Har du tittat på Schakalen med Bruce W eller vad? Det är en bössa jag vill ha..... Den är cool, men gillar bössorna i Alien 2(de fjärrstyrda som placeras i korridoren) :P :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimesis Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Israelerna har minst två sådana system. Gå in på www.isayaret.com och kolla. Båda systemen finns redovisade där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Fins det något sådans system som styrs med hjälp av UAV ännu??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 mimesis Skickat Aug. 21 2002,23:35Israelerna har minst två sådana system. Gå in på www.isayaret.com och kolla. Båda systemen finns redovisade där. Det är ju som att leta efter en nål i en höstack ju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KattenJansson Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Kan det var en sån häringa månne? http://home.swipnet.se/longrange/TRAP.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 22, 2002 Report Share Posted August 22, 2002 Har du tittat på Schakalen med Bruce W eller vad? Det är en bössa jag vill ha..... Den är cool, men gillar bössorna i Alien 2(de fjärrstyrda som placeras i korridoren) :P :cool: Onödigt vetande. "M-56 smart gun" och "Sentry gun" i Aliens var modifierade MG42:or och när jag ändå är igång kan jag säga att "Pulse rifle" bestod av en Thompson M1A1 och en Franchi spas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindahl Posted August 31, 2002 Report Share Posted August 31, 2002 Fins det något sådans system som styrs med hjälp av UAV ännu??? Nej, men de flesta västmakter tittar på möjligheten att integrera olika sensorer så att skytten ska få förvarning om olika mål och sedan kunna styra vapnet från avstånd via värme/natt/videosikten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts