Jump to content

en hälsning från falun

bushman

Recommended Posts

jobbade på en konsert i går tisdag

headline var något finskt schlagerelände

däremot spelade några rasande trevliga killar från falun som förband.

de ville bara sända en liten hälsning:

underbart trevliga grabbar

8-/:D:navy:

fortsättning följer kanske....

Ps det ända( 8-/) som var trevligt med det andra bandet var att se keyboardissan awa utan smink.

jo de spelade ihop med finska föroreningen i sthlm i helgen.

spelar i malmö i kväll.

och sedan....

29.09.2006 - Mariestad - Björnes Magasin(SWE)

30.09.2006 - Karlstad - Nöjesfabriken (SWE)

07.10.2006 - Örebro - Satin (SWE)

13.10.2006 - Borås - Heavy Fidelity (SWE)

14.10.2006 - Kalmar - Rockvallen (SWE)

19.10.2006 - Viking Line - Dalaslaget (-)

27.10.2006 - Västerås - Prisma / Hörnet (SWE)

28.10.2006 - Linköping - Linköping Metal Festival (SWE)

02.11.2006 - Gävle - Club Monster (SWE)

03.11.2006 - Östersund - Tingshuset (SWE)

17.11.2006 - Kristianstad - Nöjesmagasinet Scala (SWE)

18.11.2006 - Växjö - Folkets Hus (SWE)

24.11.2006 - Silja Line - Rock At Sea (-)

25.11.2006 - T.B.A. (FIN)

09.12.2006 - Emmaboda - Folkets Hus (SWE)

15.12.2006 - Huskvarna - Folkets Park (SWE)

16.12.2006 - Göteborg - Musikens Hus (SWE)

More dates T.B.A...

btw byggde jag scen i går, hade jag jobbat security hade inte detta foto existerat.

i vanliga fall stör jag inte artister, men i fallet sabaton var det svårt att låta bli.

de har ju ett par beundrare på detta forum.

men vad gör man inte för att glädja er forumsvänner. :eeh:

När det gäller Sabaton, (som spelar en trevlig musik :) ), är det ju en viktig fråga som kräver ett svar: vilket hockeylag håller de på? (Eller i alla fall majoriteten av bandet).

Håller de på fel lag från Dalarna, (gissa vilket jag menar... :banana:=o:banana:banana ), så får jag ju lämna tillbaka skivorna...

@gislemark:

just det ordet, och förklaringarna tror ja inte ens grabbarna själv har tänkt på hur glockrent det passar....

@Fu Frippe:

hockeylag vet i helvete.

kändes inte som ett ämne man ville ta upp men en ohälsosam mängd finnar, på en alldeles för liten yta.

förvisso gillar jag runeberg och Fk ståls sägner, men har inte lust att bli kallad sven dufa del 2. :):tveka::((

• 1 year later...
När det gäller Sabaton, (som spelar en trevlig musik :D ), är det ju en viktig fråga som kräver ett svar: vilket hockeylag håller de på? (Eller i alla fall majoriteten av bandet).

Håller de på fel lag från Dalarna, (gissa vilket jag menar... ;-):=o:wacko::angry: ), så får jag ju lämna tillbaka skivorna...

Inte en chans att de hejar på *ora Källa

:D

/D

@Fu Frippe:

hockeylag vet i helvete.

kändes inte som ett ämne man ville ta upp men en ohälsosam mängd finnar, på en alldeles för liten yta.

förvisso gillar jag runeberg och Fk ståls sägner, men har inte lust att bli kallad sven dufa del 2. B-):baskerHV::baskerPa:

Fegis. Kyckling. Gratulera finnarna till deras nya folksport Schlager-EM nu när de är för omanliga för att spela hockey istället. Det är humor det.

När det gäller Sabaton, (som spelar en trevlig musik :baskerPa: ), är det ju en viktig fråga som kräver ett svar: vilket hockeylag håller de på? (Eller i alla fall majoriteten av bandet).

Håller de på fel lag från Dalarna, (gissa vilket jag menar... :Malaj::=o:wacko::angry: ), så får jag ju lämna tillbaka skivorna...

Inte en chans att de hejar på *ora Källa

:D

/D

Detta hade jag missat! Underbart, då kan man köpa deras nya också.... :D

• 2 months later...

våra hårdrockshjältar hyllar våra "marinens".

halvgammal låt ny text underbar ide.

nu vill jag bara att dalkarlarna gör en cover på "hemåt det bär" så är lyckan gjord!

(om det redan finns tråd på detta så får BG, rensa lite om de vill)

edit: fan vet om jag fått marschfraktur i skallen men får väl lägga till länken också!!

Tror inte det är Sabaton som ligger bakom. Det förefaller vara ett coverband. För om ett band ändå skulle göra en låt om egna trupper, inte skulle dem göra det sådär lite halvtaskigt? byta ut panzer mot amphibious och armoured tanks mot armoured vehicles..

Jo, det är enligt uppgift Sabaton som ligger bakom den nya versionen.

Personligen tycker jag det är en kul och fantastiskt härlig grej att göra, men själva resultatet är lite väl krystat kan som sagt tyckas...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...