Jump to content

Dans

falken_

Recommended Posts

Denna tråd skulle passa lika bra i Hinderbanan, men jag vill inte riskera något så jag placerar den här.

Var på min allra första bugglektion idag, har bestämt att nu jävlar ska jag lära mig dansa.

Nå? Majoriteten är pojkar/killar/grabbar/gubbar här, men någon här måste väl tycka att det är lite festligt att dansa?

"Ut desint vires, tamen est laudanda voluntas"

Även om inte krafterna räcker till, så är viljan berömvärd. (Ovidius)

Jag är också kass, men förhoppningsvis inte så länge till :worthy:

Vita, heterosexuella vuxna män som är nyktra dansar inte. Så är det bara. Dansar man är det något av ovanstående som felar.

Dansgolvet är för övrigt till för dom som inte har råd att stå i baren!

Tack Vargas för inspiration!

Min polare fick en en idé att vi skulle gå en nybörjarkurs i Bugg. Det var så kul så att vi totalt gick 4 kurser på raken. Provade en gång att hålla reda på två tjejer samtidigt (sk Dubbelbugg, inbilla er inget annat :P ) och det var inte det lättaste men skitkul. Tyvärr så sitter inte alla turer kvar i skallen pga att man inte dansat på länge..... /Gusten :)

Eftersom man nuförtiden anser att "dans" är att stå i konstgjord rök och färgat lyse och skaka som en epeleptiker så är det inget man gärna gör nykter, nej.

Enligt min åsikt är ovanstående inte dans utan snarare någon sorts aerobics.

Dans är vals, tango, foxtrot osv. Tyvärr så är jag kass på allt annat än vals. Jag skulle väldigt gärna vilja lära mig dansa tango, men det verkar vara förfärligt svårt. (Möjligtvis med undantag av finländsk stridsvagnstango som pensionärsföreningarna på Viking Line brukar demonstrera med förfärande resultat)

Jag skulle vilja lära mig salsa, men verkar ohyggligt svårt.. Lite foxtrot och bugg borde faktiskt sitta kvar sen skoltiden. Vals har jag aldrig lärt mig, men borde man ju kanske göra så att man får gå på bal och vädra medaljerna lite oftare... ;)

Jag låg hemma med influensa när vi skulle lämna in våra lappar med våra individuella val till skolan. Så när jag kom tillbaka efter min sjukdomen så fick jag chockbeskedet! Du får tyvärr inte läsa Historia B + något annat ämne som du önskade. Du har blivit tilldelad 150 poäng Dans!

Jag kämpade för att få byta, men skolan var stenhårda.

Och historien fick ett lyckat slut, Jag var ensam kille med 35 flickor i 150 timmar :D

Och ja, Jag anser mig kunna dansa pardans samt en gnutta streetdance

:navy:

Eftersom man nuförtiden anser att "dans" är att stå i konstgjord rök och färgat lyse och skaka som en epeleptiker så är det inget man gärna gör nykter, nej.

Enligt min åsikt är ovanstående inte dans utan snarare någon sorts aerobics.

Dans är vals, tango, foxtrot osv. [....]

Jojo, där hör man. Pardans är dans, annan dans är inte dans.

Jag skulle väl påstå att dans är att svänga rumpan till den musik man tycker om.

Själv skulle jag aldrig dansa bugg utan att vara ordentligt på pickalurven.

Själv skulle jag aldrig dansa bugg utan att vara ordentligt på pickalurven.

Allt handlar väl om att upptäcka charmen. Jag har faktiskt upptäckt stor charm med bugg. Vilket jag aldrig kunde tro innan.

Jag är själv en stor fan av dans och har dansat (iaf provat på) det mesta: bugg, foxtrot, squaredance, salsa, linedance m.m. samt att jag har dansat olika varianter av jazz, step och annat. Så snart jag har mer tid och helst någon som vill hänga med på kurs så finns det massor med danser jag skulle vilja lära mig. En rolig motionsform och en väldigt social aktivitet.

Okej, uppdatering.

Har varit på två danser idag, bugg och foxtrot. Måste säga att det är SKITKUL! Främst för att chocken är så stor att det var så kul, det trodde jag aldrig. Trodde inte dans var riktigt min grej. Men ja, jisses. Det blir verkligen vad man gör det till. Ser fram emot många timmar dans varvat med träningen. :)

Det hör till allmänbildningen att kunna

Dessutom är det kul, pardans har sin charm.

Du är inte ogift va?

Snarare notorisk ungkarl, som försöker leva upp till den klassiska gentlemannen.

Lärde mig dansa den hårda vägen, bjöd upp en tjej som visade vara "proffs" och hade tålamod att lära mig på en bal för ett par år sedan.

Snarare notorisk ungkarl, som försöker leva upp till den klassiska gentlemannen.

Lärde mig dansa den hårda vägen, bjöd upp en tjej som visade vara "proffs" och hade tålamod att lära mig på en bal för ett par år sedan.

Låter bra det, kör hårt :) Kan säga er bara så ni vet. En kille som kan dansa, föra riktigt bra, ja, fan så bra det är.. Jag fick riktiga kickar av att dansa med duktigt folk. Så lär er!, om ni tycker det bara är så lite som en gnutta kul. Testa på det åtminstone. :tveka:

Tja, man har ju stött på den mer eller mindre obligatoriska dansen i skolan, men mycket mer har det inte blivit. Det vore onekligen ganska kul att kunna dansa en aning, men det blir ju ändå inte så många tillfället för någon mer stiliserad dans.

Självklart har man svängt sina ben lite genom åren. Som liten parvel dansade jag flamenco. Senare (13-årsåldern sådär) blev det hip hop och förstås den dans som skolan lärde ut (bugg, foxtrot, m.m). Behärskar även grunderna i vals genom gymnasiet*.

* De flesta som går gymnasiet i Linköping har bal i slutet av tredje årskursen. Balen i Linköping är inte bara en fest utan även en stor dansuppvisning som man övar på under hela vårterminen. Roligt att träna och ger en erfarenhet för livet.

Jag har inte dansat speciellt mycket här i livet... men så lider jag ju också av en lindrig chorofobi (dansfobi) och på grund av den är det väldigt svårt för mig att lära mig att svänga mina lurviga, utom under mycket kontrollerade former. I gymnasiet ska man ju lära sig en del dans i både kurs A och B, i A-kursen var det med den vanliga klassen, vilket gjorde att jag klarade av det hyfsat (drabbades dock ibland av fysiskt illamående och psykiskt var det pest och pina mest hela tiden) eftersom jag kände mig ganska trygg i sällskapet. I B-kursen var det blandad grupp, så då fick jag gå och simma och basta istället...

Det värsta är att ingen tar en på allvar när man berättar att man är dansfobiker... man blir alltid utskrattad.

Jag har inte dansat speciellt mycket här i livet... men så lider jag ju också av en lindrig chorofobi (dansfobi) och på grund av den är det väldigt svårt för mig att lära mig att svänga mina lurviga, utom under mycket kontrollerade former. I gymnasiet ska man ju lära sig en del dans i både kurs A och B, i A-kursen var det med den vanliga klassen, vilket gjorde att jag klarade av det hyfsat (drabbades dock ibland av fysiskt illamående och psykiskt var det pest och pina mest hela tiden) eftersom jag kände mig ganska trygg i sällskapet. I B-kursen var det blandad grupp, så då fick jag gå och simma och basta istället...

Det värsta är att ingen tar en på allvar när man berättar att man är dansfobiker... man blir alltid utskrattad.

Det där med dans i gymnasiet är en historia för sig.

Jag gick elprogrammet på gymnasiet, klassen bestod av 25 killar. NOLL, NADA, ZERO, INGA, 0 Tjejer, så när läraren sa att:

-Killar idag ska ni dansa! :navy:

Så möttes hon av ljudliga protester.

Efter diverse överläggningar slutade det med att vi fick privatlektioner av idrottsläraren (ganska snygg tjej), medan alla andra spelade innebandy.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...