Faers Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Jag vet inte om det finns en tråd om detta redan, men nu har jag så j*vla ont att jag inte tänker använda sökmotorns ens med rädlsa för att ha sönder ngt dyrt om det skiter sig. Jag var ute i helgen gick en jävla massa, ca 3 mil fredag-lördag men en lite ojämn packning. Nu är det så att reda på lördagen hade jag lite småont i foten, på söndagen likaså. Tänkte att det löser sig med vila. Kände inte ett dugg imorse till jag skulle börja gå till köket. Då kollapsade jag i en hög bredvis sängen pga smärtan från foten. Det är höger fots högra sida det gör så pisseont i, hälen är ok. Viss smärta i tårna med. SNÄLLA! Hjälp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsev Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Jag vet inte om det finns en tråd om detta redan, men nu har jag så j*vla ont att jag inte tänker använda sökmotorns ens med rädlsa för att ha sönder ngt dyrt om det skiter sig. Jag var ute i helgen gick en jävla massa, ca 3 mil fredag-lördag men en lite ojämn packning. Nu är det så att reda på lördagen hade jag lite småont i foten, på söndagen likaså. Tänkte att det löser sig med vila. Kände inte ett dugg imorse till jag skulle börja gå till köket. Då kollapsade jag i en hög bredvis sängen pga smärtan från foten. Det är höger fots högra sida det gör så pisseont i, hälen är ok. Viss smärta i tårna med. SNÄLLA! Hjälp Ring din vårdcentral. Din fot behöver kollas upp så att inget är brutet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UAV Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 De här trådarna slutar ju alltid med att vederbörande uppmanas uppsöka läkare. För att spara tid kan du ju ringa redan nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deluxe Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Låter som för kort tid för att utveckla en marschfraktur. Troliga är snarare en överansträngning med inflammation som följd. Men som redan sagts, ring din VC och hoppas på att få en tid... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asclepius Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Även om det är en marschfraktur ändrar det ingenting på behandlingen jämfört med om det "bara" är en inflammation. Vila. Om det är en marschfraktur ska du använda skor med stum sola, exv träskor. Dock tar det oftast betydligt längre tid att läka om det är en fraktur. Men det märks ju... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted September 18, 2006 Forumsledning Report Share Posted September 18, 2006 @faers undrar lite vad ni vill forumet ska hjälpa med.. ? sia om vad som du råkat ut för? hur du lindrar smärtan ? Är det inte bättre att låta proffsen göra den bedömningen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted September 18, 2006 Author Report Share Posted September 18, 2006 Om ngn varit med om samma sak och kunde bekräfta/dementera vad jag råkat ut för Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundberg Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 Har du så ont i foten att du kollapsar i en hög på golvet ska du uppsöka läkare. Pronto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted September 19, 2006 Author Report Share Posted September 19, 2006 var o kollade upp saken idag. Det var bara en RIKTIGT kraftig vrickning. Hade tur att dte inte var ngt värre dock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts