Jump to content

Soldf; rankad 15:e största forum i sverige

Nestor

Recommended Posts

Inte för att jag vill vara en glädjeförstörare, men t ex golf.se's forum borde vara på listan. knappast en komplett lista alltså.

Från golf.se:

Våra användare har skrivit totalt 522190 inlägg

Vi har 6420 registrerade användare

http://forum.golf.se/

• Forumsledning

Många forum har givetvis inte anmält sig till BigBoards.

Under årens lopp har vi raderat en cirka 3000 medlemmar pga inaktivitet.

Senast var det väl cirka 1000 för någon månad sedan.

Hur stora mörkertal de andra forumen har är svårt att säga.

Jag anser dock inte att höga medlemstal och antal inlägg i sig avgör hur bra ett forum är.

Till skillnad mot många andra forum kan man läsa soldf utan registrering och vi modererar hårt för att ha kvalitet framför kvantitet. Det ger ändå en liten fingervisning av vad man kan förvänta sig. Är det internt kompisgäng om 50 pers som snackar eller är det 400 000 som har total anarki i allsköns dublett-trådar?

Jag är glad att Flashback, mfl tar hand om diskussioner och medlemmar vi aldrig skulle komma på tanken att tillåta här.

Många forum har givetvis inte anmält sig till BigBoards.

Under årens lopp har vi raderat en cirka 3000 medlemmar pga inaktivitet.

Senast var det väl cirka 1000 för någon månad sedan.

Hur stora mörkertal de andra forumen har är svårt att säga.

Jag anser dock inte att höga medlemstal och antal inlägg i sig avgör hur bra ett forum är.

Till skillnad mot många andra forum kan man läsa soldf utan registrering och vi modererar hårt för att ha kvalitet framför kvantitet. Det ger ändå en liten fingervisning av vad man kan förvänta sig. Är det internt kompisgäng om 50 pers som snackar eller är det 400 000 som har total anarki i allsköns dublett-trådar?

Jag är glad att Flashback, mfl tar hand om diskussioner och medlemmar vi aldrig skulle komma på tanken att tillåta här.

Jag måste säga att jag emellanåt läser flashbacks forum med viss behållning.... Förvisso finns det en del lyteskomik i detta faktum. :)

Soldf är ett ypperligt exempel på ett välmodererat forum med öppen diskussion. Det bästa jag sett! Stort tack, Henke och alla andra aktiva! :banana

• 2 weeks later...

E d bara jag som är sent ute eller är det så att den lilla ikonen längst ner i mitten på forumets sidor nyligen kommit dit. Den som det för nävarande står BB 1802 på.

Hur som helst så är det en länk till just Big Board.

• 3 months later...