Nestor Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 Hittade denna sida under en expedition på Internet http://rankings.big-boards.com/?sort=members&filter=all,SE Enligt den ligger forum.soldf.com på plats nr 15. Lite kul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 Coolish. Det här handlar dock om soldf/forumet, så jag är så fräck att jag flyttar på tråden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalmas Posted September 16, 2006 Report Share Posted September 16, 2006 Inte för att jag vill vara en glädjeförstörare, men t ex golf.se's forum borde vara på listan. knappast en komplett lista alltså. Från golf.se: Våra användare har skrivit totalt 522190 inläggVi har 6420 registrerade användare http://forum.golf.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted September 16, 2006 Forumsledning Report Share Posted September 16, 2006 ah men hallååå .. golf lixom.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted September 16, 2006 Report Share Posted September 16, 2006 Saknar http://www.hatttrick.org på listan oxå.... Aktiva användare: 880 159 Foruminlägg senaste dygnet: 147 944 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalmas Posted September 16, 2006 Report Share Posted September 16, 2006 (edited) ah men hallååå .. golf lixom.. ah men hallååå .. MÖP lixom.. (hcp 4.8) Edited September 16, 2006 by dalmas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted September 16, 2006 Forumsledning Report Share Posted September 16, 2006 ..ehm.. full poäng i ..PEKboken.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted September 16, 2006 Report Share Posted September 16, 2006 ah men hallååå .. golf lixom.. Meeen , appaappaappa, en järnsjua i händerna på mig är långt dödligare än en ak4 ! //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted September 16, 2006 Report Share Posted September 16, 2006 ah men hallååå .. golf lixom.. Meeen , appaappaappa, en järnsjua i händerna på mig är långt dödligare än en ak4 ! //Nisse Slår du så illa? :P /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalmas Posted September 16, 2006 Report Share Posted September 16, 2006 ..ehm.. full poäng i ..PEKboken.. Fast du har en poäng. Forumet ligger på Svenska Golfförbundets officiella hemsida. Alltså har de ett ganska stort försprång ekonomiskt. Soldf är snart om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiek Posted September 16, 2006 Report Share Posted September 16, 2006 knappast tilförlitlig lista. På whoa står diskussioner i fokus. Bland våra 49724 medlemmar diskuteras dagligen allt mellan Hiphop, Reggae och Soul till Datorer, Politik och Sport. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted September 16, 2006 Forumsledning Report Share Posted September 16, 2006 Många forum har givetvis inte anmält sig till BigBoards. Under årens lopp har vi raderat en cirka 3000 medlemmar pga inaktivitet. Senast var det väl cirka 1000 för någon månad sedan. Hur stora mörkertal de andra forumen har är svårt att säga. Jag anser dock inte att höga medlemstal och antal inlägg i sig avgör hur bra ett forum är. Till skillnad mot många andra forum kan man läsa soldf utan registrering och vi modererar hårt för att ha kvalitet framför kvantitet. Det ger ändå en liten fingervisning av vad man kan förvänta sig. Är det internt kompisgäng om 50 pers som snackar eller är det 400 000 som har total anarki i allsköns dublett-trådar? Jag är glad att Flashback, mfl tar hand om diskussioner och medlemmar vi aldrig skulle komma på tanken att tillåta här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragulin Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Många forum har givetvis inte anmält sig till BigBoards. Under årens lopp har vi raderat en cirka 3000 medlemmar pga inaktivitet. Senast var det väl cirka 1000 för någon månad sedan. Hur stora mörkertal de andra forumen har är svårt att säga. Jag anser dock inte att höga medlemstal och antal inlägg i sig avgör hur bra ett forum är. Till skillnad mot många andra forum kan man läsa soldf utan registrering och vi modererar hårt för att ha kvalitet framför kvantitet. Det ger ändå en liten fingervisning av vad man kan förvänta sig. Är det internt kompisgäng om 50 pers som snackar eller är det 400 000 som har total anarki i allsköns dublett-trådar? Jag är glad att Flashback, mfl tar hand om diskussioner och medlemmar vi aldrig skulle komma på tanken att tillåta här. Jag måste säga att jag emellanåt läser flashbacks forum med viss behållning.... Förvisso finns det en del lyteskomik i detta faktum. Soldf är ett ypperligt exempel på ett välmodererat forum med öppen diskussion. Det bästa jag sett! Stort tack, Henke och alla andra aktiva! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo Posted September 27, 2006 Report Share Posted September 27, 2006 E d bara jag som är sent ute eller är det så att den lilla ikonen längst ner i mitten på forumets sidor nyligen kommit dit. Den som det för nävarande står BB 1802 på. Hur som helst så är det en länk till just Big Board. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted September 27, 2006 Forumsledning Report Share Posted September 27, 2006 Den är tämligen ny.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted January 15, 2007 Report Share Posted January 15, 2007 Varför försvann den när den nya skinnen kom? (syftar på BB) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted January 15, 2007 Forumsledning Report Share Posted January 15, 2007 Den är nu tillbaka och skall finnas i alla skin. /Henke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts