Jump to content

BF2 Kompani SoldF


Stefan F

Recommended Posts

Ruskigt kul. Synd bara att fler inte kom. Tänk vad mycket bara en organiserad grupp kan göra, speciellt med en seriös commander. Vi ägde ju Karkand. Kanske ska ha lite längre förvarning på träningstider? Vi hade ju trots allt en pluton i BF2-tråden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply
Kanske ska ha lite längre förvarning på träningstider?

 

 

Eftersom det drogs upp intresse här på SoldF och inte något mer så ville jag dra igång något nu. Därför fixade jag en server för Battlefield 2 samt teamspeak. Och startade själv lite "spelkvällar"

 

Hur lång tid innan är bra att lägga ut information om nästa spelkväll?

 

****************************

 

:) "Helgspel" :camo:

 

TNR: 081800

Teamspeakadress: 213.113.60.248

Anmälan: Nej

****************************

 

:camo: "Spelkväll" :camo:

TNR: 101800

Teamspeakadress: 213.113.60.248

Anmälan: JA! PM/E-post till Nordman

****************************

Link to comment
Share on other sites

Perfekt, ska se om jag inte kan vara med och lira även då.

Sitter på TS 2100 inte en rakare här...eller har jag missat nåt??? :)

 

Ni söker möjligen inte flera personer till eran klan går under Beazt på www.bf2s.com.

Annars är jag en korperal i Kungliga Flottan så jag kna inte spela alla dagar i veckan men poå helgerna..

 

Självklart är du också välkommen att delta, desto fler i tältet desto mysigare. :rockon:

 

Vi spelar när vi hinner och känner för det, det är absolut inga krav på att man måste delta vissa kvällar osv, vi spelar för att ha roligt helt enkelt.

 

Det är dock ett stort plus om du skaffar X-fire och lägger till oss där så vi vet när det är Soldf:are online. Teamspeak är också bra att ha.

Vart kan jag få tag i det och instruktioner till det tack??

Finns på MSN: [email protected]

Link to comment
Share on other sites

@ Beazt

 

Det är spelkväll den 8:e (söndag) samt den 10:e (tisdag) båda kl. 1800. Inget spel ikväll alltså.

 

De första två siffrorna anger dag i månaden. De sista fyra är klockslag.

 

Du är varmt välkommen båda tiderna. :)

 

Mvh Munken_swe

Link to comment
Share on other sites

@ Beazt

 

Det är spelkväll den 8:e (söndag) samt den 10:e (tisdag) båda kl. 1800. Inget spel ikväll alltså.

 

De första två siffrorna anger dag i månaden. De sista fyra är klockslag.

 

Du är varmt välkommen båda tiderna. :)

 

Mvh Munken_swe

Men men men.. jag ska till Finland i en vecka :rockon: åker hemifrån 1800 på söndag.. :Malaj: kan ni inte spela normala tider typp hella nätterna på fredag och lördag???

Link to comment
Share on other sites

@ Beazt

 

Det är spelkväll den 8:e (söndag) samt den 10:e (tisdag) båda kl. 1800. Inget spel ikväll alltså.

 

De första två siffrorna anger dag i månaden. De sista fyra är klockslag.

 

Du är varmt välkommen båda tiderna. 8-/

 

Mvh Munken_swe

normala tider typp hella nätterna på fredag och lördag???

 

Ehmmm skulle det vara vanliga tider det där?? :D

Link to comment
Share on other sites

@ Beazt

 

Det är spelkväll den 8:e (söndag) samt den 10:e (tisdag) båda kl. 1800. Inget spel ikväll alltså.

 

De första två siffrorna anger dag i månaden. De sista fyra är klockslag.

 

Du är varmt välkommen båda tiderna. :winner:

 

Mvh Munken_swe

normala tider typp hella nätterna på fredag och lördag???

 

Ehmmm skulle det vara vanliga tider det där?? :Malaj:

JAPP 8-/

Link to comment
Share on other sites

@ Nordman.

När jag försöker PMa dig får jag detta svar:

 

"Det här meddelandet kan inte skickas för att mottagaren antingen inte har rättighet att använda personliga meddelanden eller har en full inkorg.

 

Det här personliga meddelandet har ännu inte skickats"

 

Det var inget viktigt den här gången (tog det via mail), men bara så du vet. :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

Har en fråga till alla som ingår i "soldf" klanen.

Vad heter alla på Xfire så man kan lägga till alla??.

 

Läs igenom hela tråden,, många av oss har postat våra användarnamn här.

 

/JBP

 

Edit: jag rammlar nog in på TS runt 18 snåret i kväll... har fått permis från hemmet :P

Link to comment
Share on other sites

Har jag missuppfattat tiden eller? Inte en suck på TS. :)

 

 

Du har inte missuppfattat tiden. Jag hade fått in flera anmälningar till spelkvällen. Men tyvärr blev jag kvar på arbetet till klockan 2100. Men jag antog att de som planerat att spela skulle ta tag i uppgiften. Jag ska väll inte behöva vara där?

 

 

/ Nordman :D

Link to comment
Share on other sites

Utan commandern så... näeh, men jag hade TS på i bakgrunden från 1750 till 1825 och inte en själ förutom Nordman-2 var där. Känns lite som sådana som anmäler sig till övningar och sedan inte kommer. :D

 

Jaja, man fick lite skolarbete gjort iaf. B)

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag har varit lite offline på denna tråden ett tag så för att spara enegri och väcka era minnen så vill jag veta vart man kan ladda nerg rejjen till Teamspeak,, ;)

 

LISTAN: (gäller den ännu? verkar inte som det!)

overall13eq1.jpg

 

8-/:clap:

Link to comment
Share on other sites

@Schmutte

Viktiga filer

Battlefield 2 V1.4 - Fragzone 530Mb

Teamspeak 2 - Teamspeak 2 klient V .2.0.32.60

Rätt kul var det ju ikväll iaf, även om vi bara blev 4 st. Konstigt att vårt lag aldrig förlorade, som vanligt 0:) . Den tyska musiken som bröt sig in på TS var mysig :D

 

Snart blir det nog ett lite längre övningsuppehåll då jag reser till Israel i nio dagar från måndag. :camo:

Om ingen har lust att spela fredag eller lördag..

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag har varit lite offline på denna tråden ett tag så för att spara enegri och väcka era minnen så vill jag veta vart man kan ladda nerg rejjen till Teamspeak,, ;)

...

Man skulle alltså kunna säga...

 

...

Om du inte kan engelska eller är du en sån som inte orkar läsa de sista trådarna?

...

tänker då på den sista biten (men självklart menar jag då inläggen, inte trådarna). :camo:

 

När blir det vadslagning om Schmutte kommer att ladda ner 1.4? 0:)

Link to comment
Share on other sites

Det här verkar roligt vad skall göras för att komma med =)

E sugen på att börja spela BF igen

 

Det är bara att du dyker upp när vi spelar. Lägg till prefixet Soldf innan ditt namn (görs vid inloggningsrutan i BF2), och skaffa Teamspeak så du kan snacka med oss, vilket iofs förutsätter att du har ett headset. Har du inget headset går det bra ändå, men skaffa ändå teamspeak så du hör vad vi andra säger.

Link to comment
Share on other sites

Jag hoppar ur den "squad" som finns just nu, där vi ej kan bygga upp en pluton så som är beskrivet i ovantående lista. Jag anser att vi gör på följande sätt.

 

- Vi har en lista på spelare med information om deras spelande. Både vilken roll de spelar och erfarenhet som gruppchef.

- Vi träffas på Teamspeakservern för att bestämma grupper och uppgifter i stort samt server.

- Ingen har en speciell position till en början förutom några som kan vara gruppchefer.

- Varje gruppchef får i sin tur bjuda in folk till vår squad och till sin grupp hur många de vill.

- En grupp kan vara 6-12 spelare. För att man skall kunna alltid ha en grupp om 4-6 personer.

- En Kordinator (plutonschef) som ser till att allt fungerar som det ska.

- Till varje Spel/omgång går man in mer på plutonens uppgifter samt gruppens uppgifter.

 

 

Finns intresse att följa mitt alternatiov så önskas följande information. Till eventuell hemsida.

 

Spelnamn: (Ditt nickname)

E-post: (Din e-post)

Spelroll: (Sjukvårdare, ingenjör med fler)

Gruppchef: (Önskar du vara gruppchef? Ja/Nej)

Skicklighet: (Stridsvagn, flygplan)

Speltid: (5 timmar i veckan)

 

(Observera att detta är en kontroll på hur stort intresset är. Ni får skicka in intresseansökan även om ni inte spelar än men är intresserade. )

 

Fler önskemål hur ni vill att det ska fungera eller om något är oklart eller synpunkter Släng dom till mig ska vi lösa dem på enklaste sätt.

 

Slut!

 

Övrigt:

Finns det någon som är bra på webbdesign får den gärna höra av sig per e-post eller Teamspeak?

Link to comment
Share on other sites

När blir det vadslagning om Schmutte kommer att ladda ner 1.4? :)

 

 

Jag gissar på aldrig då jag tror han kör med crackad version.

 

 

Jag har bara varit med en gång tidigare sen har jag inte kunnat vara med p.g.a diverse förhinder men jag hoppas kunna vara med nån mer gång, så jag fyller i iaf.

 

Spelnamn: Jeppe[JG]

E-post: [email protected]

Spelroll: Special Forces

Gruppchef: Nja (kan om det krisar)

Skicklighet: Stridsvagn, Jeep :uzi

Speltid:Varierar mellan 1-14 timmar i veckan.

 

mvh

Jeppe

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...