DXS Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 undrar vart man kan få tag på ett par st tält20 ( om dom heter så ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kato Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 kolla med överskottsbolaget runt om i landet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 Ö&B i Luleå har 20-tält från Flygvapnet för 500kr.. Sett idag då jag shoppade lite annat..men var ju "tvungen" att gå förbi den "gröna" avdelnignen ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Assar Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 Pröva på www.billingedalen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalmas Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 ÖB i Borlänge har. Dyrt dock ~4000 spänn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 (edited) OT Måste få en sak utredd här appropå tält.. På vissa sidor står det: tält 12 man, tält 20 man. Är det inte så att 12 och 20 står för antalet kvadratmeter bottenyta och inte antalet personer man kan knö in? /martinator Edited September 14, 2006 by martinator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignorance Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 martinator> jo de ska vara så! iaf så som ja lärt mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajohansson Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 OTMåste få en sak utredd här appropå tält.. På vissa sidor står det: tält 12 man, tält 20 man. Är det inte så att 12 och 20 står för antalet kvadratmeter bottenyta och inte antalet personer man kan knö in? /martinator Stämmer bra. Antalet man ska, enligt min fänrik i lumpen, vara obegränsat.. Dock tror jag inte att det är något vidare bekvämt att sova 12 man i ett tält12, iaf inte om man ska ha kamin med eldstadsbegränsning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 OTMåste få en sak utredd här appropå tält.. På vissa sidor står det: tält 12 man, tält 20 man. Är det inte så att 12 och 20 står för antalet kvadratmeter bottenyta och inte antalet personer man kan knö in? Stämmer bra. Antalet man ska, enligt min fänrik i lumpen, vara obegränsat.. Dock tror jag inte att det är något vidare bekvämt att sova 12 man i ett tält12, iaf inte om man ska ha kamin med eldstadsbegränsning. Nä, men tjugo gubbar i ett tält 20 fungerar faktiskt, även om det kan bli lite kärvänligt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 Fast vi bodde en PBV bestättning på 10 pers i våra tält-12 utan problem. Ibland gick det även att klämma in en fänrik vilket gjorde 11 pers. Fast man kanske intehade så höga krav med tanke på alternativet. Att sova i vagnen... /martinator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DXS Posted September 18, 2006 Author Report Share Posted September 18, 2006 tackar tackar för tipsen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts