709 Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 Till för några dagar sedan så hade mina föräldrars dator två användarkonton. De hade varsin skärmbild. När pappa skulle byta "på egen hand", så ändrades bägge till samma. Jag hittar inget i alla fönster, inställningar och soweiter där jag kan välja synkronisera el dyl. ?? Kollade också och bägge står som "Administratörskonto". Spelar det in? Oavsett, innnan var det två olika bilder, men nu ändras bägge samtidigt. Edit: Förtydligat ämne/Henke Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 Till för några dagar sedan så hade mina föräldrars dator två användarkonton. De hade varsin skärmbild. När pappa skulle byta "på egen hand", så ändrades bägge till samma. Jag hittar inget i alla fönster, inställningar och soweiter där jag kan välja synkronisera el dyl. ?? Kollade också och bägge står som "Administratörskonto". Spelar det in? Oavsett, innnan var det två olika bilder, men nu ändras bägge samtidigt. När du skapar ett konto till i windows xp med lösenord så får man ju frågan om man vill göra sina filer privata...... Jag tror det är det du behöver ställa in. /JBP Link to comment Share on other sites More sharing options...
NisseNord Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 Det ska inte ha någon betydelse, på farsans dator finns det 4 konton 3 som är administratörskonto, jag gjorde inte filerna privata och det funkar bra att byta bakgrundsbild på det ena konton utan att något annat byter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 Då var det dags att kidnappa nästa tråd. Min store grabb har på sin dator lagt lösenord på sin användare, detta har han nu glömt bort vilket innebär att vi endast kan logga in som gäst på hans dator. Detta får till följd att jag inte kan konfigurera nätverksanslutningen på hans dator. Jag har fått rådet att när datorn står i inloggningsmenyn trycka Control/Alt/Delete och därefter logga in med användare: admin lösenord: admin Detta funkar dock inte, vad gör jag åt problemet? The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolle Posted October 6, 2006 Report Share Posted October 6, 2006 Då var det dags att kidnappa nästa tråd. Min store grabb har på sin dator lagt lösenord på sin användare, detta har han nu glömt bort vilket innebär att vi endast kan logga in som gäst på hans dator. Detta får till följd att jag inte kan konfigurera nätverksanslutningen på hans dator. Jag har fått rådet att när datorn står i inloggningsmenyn trycka Control/Alt/Delete och därefter logga in med användare: admin lösenord: admin Detta funkar dock inte, vad gör jag åt problemet? The Swede Har inte provat detta själv, dock påstås det att lösningen finns här: h4xx0rz f0rum Fast du får ju vara lite slängd med mjukvara, här räcker det inte med att knipsa om sin RJ45:or! :P /Bolle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted October 7, 2006 Forumsledning Report Share Posted October 7, 2006 Jag hade nog hellre valt att göra som Microsoft själva säger... sådana här problem är det alltid bäst i att titta på tillverkarens egna support. Typ här är ett exempel http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;321305 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.