Jump to content

Varför har du valt ditt nickname?


Nifelhel

Recommended Posts

Sjöbevakaren är min kommande befattning.

 

@ Slöbevakaren, jag fick nästan slag när jag såg ditt nick, trodde att du hade snott mitt!!!

 

Som lite extra info kan jag nämna att jag ska göra allt mellan himmel och hellvete för att efter GSU byta befattning till Amf skytte. Och om detta inte funkar får jag väl göra lite till.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 427
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Från början läste jag det bara i nån bok eller något och bestämde mig för att "Där har vi mitt CS nick!", detta skedde vid 12-13 års ålder.

 

I efterhand har man fått veta att vi talar om ett ämne som är reaktivt(explosivt) som bara den tillsammans med vatten och radioaktivt som även har beteckningen Cs(passande). Born to be naturvetare?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Lfskbat = Lokaförsvars skyttebataljon, gjorde GU på en sådan och är stolt över det... + att jag är 100% pro värnplikt och 100% pro invasionsförsvar. Inte direkt för... hmm ja det andra som är så poppis att dyrka nu förtiden, med tanke på bemanning av försvaret samt dess "globala" inriktning.

 

Fått tillmälet "Invasionsförsvars kramare" här på forumet... inget jag blir arg över, snarare tvärt om. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hägg är enbart ett nic som jag fått av en kompis. Han syftade nog på Häggotrollet.

 

Men i skolan gick jag under nicnamnet Vaktmästarn. Eftersom jag vanligtvis fattade hur maskinerna m,m funkade. Blev det fel med en projektor eller en data i arbetslaget så kunde man ge sig fan på att jag var där och löste problemet. Men jag tror att det blev allmänt känt när jag tog på mig att sköta ljudutrustningen på skolan vid stormöten teater m,m. (Min ena kompis var ju så snäll att skrika: Och vi tavkar Vaktmästarn för ett perfekt ljud=/

Edited by Hägg
Link to comment
Share on other sites

  • henke changed the title to Varför har du valt ditt nickname?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...