Jump to content

Presenttips tack?

King Kill

Recommended Posts

Nu är det så att min kära sambo behagar fylla år om (iiiiik!!) mindre än en vecka! Och jag har som vanligt inte kommit på nåt bra så jag tänkte ta hjälp av er.

Helst inte någon liten "skitsak", vi har överfullt med skräp hemma. Och det ska helst slå förra årets bottenrekord då jag gav en (visserligen välbehövd) tygsax för knappt 200 kr :happy: Då var jag arbetslös, men nu har jag inkomst så jag vill gärna kompensera den fadäsen med något mer exklusivt.

Även om jag vet att det är svårt för en otumstående så vill jag gärna ha lite förslag att spinna vidare på :)

Vill du inte ge en sak kan du ge en upplevelse. Kolla på http://www.liveit.se, där har dom massor av förslag.

En spa-eftermiddag (eller heldag) brukar gå hem. Typ med helkroppsmassage, ansiktsbehandling, peeling och allt vad det heter.

Fy fasen, det där var en intressant länk :happy: Tack!

En weekendresa till en sjysst stad i Europa.

Jo funderade lite på det också... någon stad som speciellt är lämpat såhär på höstkanten någon?

En buttplug? Skämt å sido kan du ju alltid komplettera din present med ett restaurangbesök. Det verkar uppskattat? :P

Haha :P

Mjo ett restaurangbesök är väl mer eller mindre obligatoriskt i såna här sammanhang.

Jo funderade lite på det också... någon stad som speciellt är lämpat såhär på höstkanten någon?

En buttplug? Skämt å sido kan du ju alltid komplettera din present med ett restaurangbesök. Det verkar uppskattat? :P

Haha :P

Mjo ett restaurangbesök är väl mer eller mindre obligatoriskt i såna här sammanhang.

Varför inte en redig kniv istället?

Peter H på fällkniven rear ut WM1an i svart för halva priset länk

Perfekt EDC-kniv till det priset!

/J

Paris sägs ju vara romantiskt även om jag inte har upplevt det så de gånger jag varit där (fast det blir kanske vad man gör det till) annars skulle jag slå ett slag för Zürich som jag gillar väldigt mycket och som är väldigt gemytligt. Alternativt åka ner till alperna och bo på pensionat i någon pittoresk alpby (poschiavo, airolo, göschenen) och göra lite höstpromenader om man är intresserad av sådant.

Berlin är inte speciellt möp:igt numera. Berlin är däremot en riktigt trevlig stad att flanera i. Bered dig dock på att det inte finns något direkt stadscentrum, snarare en massa små centrum i de olika stadsdelarna med sitt eget personliga stuk. Berlin är definitivt en höjdare. Före avresan miljötränar ni med att lyssna på Lou Reeds platta "Berlin" och David Bowies skivor "Heroes" och "Low" för att komma i rätt stämning. Anlägg klädsel i svart läder.

Jag vill dock främst rekommendera en stillsam weekend i Rom, Barcelona, Budapest eller Prag såhär i höstrusket. Kolla www.sembo.se -Schyssta storstadspaket med vettiga hotell och bra priser.

Budapest har eminenta bad och spa-anstalter -här vill jag framför allt framhålla Hotell Gellerts badhus -och några riktigt bra och prisvärda restauranger. God mat och skitgott lokalt vin. Prova deras stenhårda rödvin och deras gudagoda dessertvin Tokajer. Spriten man skall smaka heter Barack Palinka och är en sorts slivvo gjort på aprikoser. Allt med kött är mycket gott och det ungerska köket har bra internationellt rykte och består av långt mer än gulasch. Fisken från Balatonsjön är däremot en liten besvikelse. Någon slags karp tror jag att det är man serverar på krogarna... Ingen höjdare. Till desssert tar ni in Palacintas (stavning?) med valnötter och chokladsås, vilken är är en kulinarisk volltreff.

På närmare håll finns det ett bra spa i Varberg. En helg där är riktigt supernajs och det kommer din flickvän att gilla stenhårt.

Nu låter folks presenttips jättebra, men kanske lite för bra vad?

Jag menar, tänk på att det kommer en bemärkelsedag nästa år och året därpå.

Bränn inte all utvecklingspotential på en gång utan ta det lite peu en peu.

I år så kör du en Yazuragi-dag eller motsv. på ett närliggande spa med middag.

Nästa år en hel weekend med museibesök, konsert och mys på hotellrum

Året därpå ungefär lika men i en nordisk stad.

Därefter tar du ut svängarna och kör en långhelg i Paris, Rom eller annan romantisk huvudstad.

Annars kan du ju ge henne kreditkortet och släppa av henne utanför GK:s och ge henne 12 timmar. :P

/K

Tycker man sig ha det mesta i hemmet så är ju en upplevelse det bästa att ge. Många har redan tryckt på spa-helger och weekendresor. Jag skulle dock varmt rekommendera ett tandemfallskärmshopp. Farsgubben fyllde 60 här för liden och då gav vi honom ett hopp - Något som han uppskattade väldigt mycket!

Du, glöm inte att lägga ner tid på själva utförandet. Fina presenter ger ingen effekt om du inte backar upp med blommor och choklad. Se till att vara nyrakad och fräsch, det ska märkas att du anstränger dig.

Vackra smycken, kanske en snygg klocka, om det nu inte blir en resa.

Underkläder funkar, men då ska dom vara av ett highclass märke, inte vampiga, utan exklusiva.

Mina tio..

Haha, ja nallen vore ju fan nåt 8-/ Men jag är ganska säker på att jag har sett den där nallen till salu för nåt år sen också, men jag är inte 100...

Smycken och kläder försöker jag mig hålla mig ifrån. Känns som om det lätt blir fel och inte i hennes smak = används en gång och blir sen liggandes. Sånt brukar jag reka i förväg genom att snappa upp små hintar när man går och fönstershoppar, men sånt var det ett tag sen vi gjorde :)

Frankrike, Italien och Tyskland går fetbort. Hon är fransyska och är trött på det landet, hennes mor bor numera i Milano och en kusin i Tryskland, och åker vi till nåt av dessa länder kommer vi få höra gnällandet om "men varför kom ni inte och bodde hos istället för det där dyra hotellet?" resten av våra liv :P

Någon resa blir det nog inte den här gången, men gärna i framtiden.

Blir nog nåt från den däringa länken som jag fick tips om i början, frågan är bara vad... :baskerKav: *tänka så det knakar* Spa ligger nog nära till hands, eller en chokladprovargrejs, eller stridsflyget! Eller inte.

Nu är det så att min kära sambo behagar fylla år om (iiiiik!!) mindre än en vecka! Och jag har som vanligt inte kommit på nåt bra så jag tänkte ta hjälp av er.

Helst inte någon liten "skitsak", vi har överfullt med skräp hemma. Och det ska helst slå förra årets bottenrekord då jag gav en (visserligen välbehövd) tygsax för knappt 200 kr ,O Då var jag arbetslös, men nu har jag inkomst så jag vill gärna kompensera den fadäsen med något mer exklusivt.

Även om jag vet att det är svårt för en otumstående så vill jag gärna ha lite förslag att spinna vidare på :o

Jag fick en New York resa av min pojkvän i 30-års present. Det jag uppskattade mest av allt, var att jag visste INGET. Han hade fixat barnvakt, ledigt från mitt jobb....you name it!

Egentligen spelar det ingen roll vart ni åker, bara hon inte vet något. Skulle hon bli sur över att ni bara åker till Helsinki....so what! Då kanske du ska ge presenter till någon annan nästa gång.

Har ni varit ihop länge? Vad har hon för intressen? Sånt kan också ge dig bra ledtrådar.

Komihåg att ett minne räcker längre än en armlänk.... :eeh:

Försökte mig på att beställa ett stycke "Delux Spa dag för två", men när jag hade knappat in kontokortsnummer och klickade på "betala" kom det självklart upp en "sidan kan inte visas-blahablaha" :) så jag vet faktiskt inte om det är beställt, och man vågar ju knappast göra om proceduren för då blir det väl dyrt... får ringa och höra om de har fått nån beställning.

Berlin är inte speciellt möp:igt numera. Berlin är däremot en riktigt trevlig stad att flanera i. Bered dig dock på att det inte finns något direkt stadscentrum, snarare en massa små centrum i de olika stadsdelarna med sitt eget personliga stuk. Berlin är definitivt en höjdare. Före avresan miljötränar ni med att lyssna på Lou Reeds platta "Berlin" och David Bowies skivor "Heroes" och "Low" för att komma i rätt stämning. Anlägg klädsel i svart läder.

Jag vill dock främst rekommendera en stillsam weekend i Rom, Barcelona, Budapest eller Prag såhär i höstrusket. Kolla www.sembo.se -Schyssta storstadspaket med vettiga hotell och bra priser.

Budapest har eminenta bad och spa-anstalter -här vill jag framför allt framhålla Hotell Gellerts badhus -och några riktigt bra och prisvärda restauranger. God mat och skitgott lokalt vin. Prova deras stenhårda rödvin och deras gudagoda dessertvin Tokajer. Spriten man skall smaka heter Barack Palinka och är en sorts slivvo gjort på aprikoser. Allt med kött är mycket gott och det ungerska köket har bra internationellt rykte och består av långt mer än gulasch. Fisken från Balatonsjön är däremot en liten besvikelse. Någon slags karp tror jag att det är man serverar på krogarna... Ingen höjdare. Till desssert tar ni in Palacintas (stavning?) med valnötter och chokladsås, vilken är är en kulinarisk volltreff.

På närmare håll finns det ett bra spa i Varberg. En helg där är riktigt supernajs och det kommer din flickvän att gilla stenhårt.

Budapest, Prag innehåller enligt mina polare sjukt heta tjejer... Så det kanske inte är ett bra tips, hon kanske blir avis (vet ju inte hur hon ser ut, men alla tjejer är väl så nästan..?).

I Bjärreds kallbadhus kan jag komma på besök ,O

BTW, har hon fyllt år än? Hur gick det isåfall?

Beställde som sagt spa-grejen i fredags (funkade efter mycket om och men), så nu väntar jag bara på själva "paketet". Eftersom jag var lite sent ute som vanligt fixade jag express-leverans, så jag hoppas att det dyker upp till imorrn då hon fyller...

• 8 months later...

Väcker liv i denna tråd då jag behöver lite presenttips. Denna gång rör det sig dock om en examenspresent till min flickvän som just har blivit färdig sjuksköterska. Det finns ju några sjuksköterskor på forumet så ni kanske skulle kunna berätta vad ni uppskattar eller vad ni fått. Sjuksköterskeklocka har hon redan fått (damn!) men finns det andra sjuksköterskerelaterade saker som passar bra som present? "Foppa-tofflor" ville hon inte ha :)

Jag lever redan på lånad tid så snabba svar uppskattas :lala:

edit: stavning

Jag håller det alltid enkelt till mina kvinnor (mamma, lillasyster samt flickvänner):

smycken

Mer eller mindre dyra beroende på årtal och tillfälle.

Jag håller det alltid enkelt till mina kvinnor (mamma, lillasyster samt flickvänner):

smycken

Mer eller mindre dyra beroende på årtal och tillfälle.

Jo, det lutar åt något sådant. Jag vill gärna ge en fin sak som hon kan ha med sig länge, typ ett smycke då. Kruxet är bara att jag har en tendens att _alltid_ ge smycken då jag tycker sånt är så fint :rockon:

Låter kanon. :rockon: Hoppas allt går bra och glöm inte att ge oss en utvärdering efteråt :)

Oj den här gamla tråden hade jag glömt :)

Det har ju gått en tid nu, men det var skönt och bra :)

Centralbadet i Stockholm, en söndagseftermiddag. Vi gick till respektive omklädningsrum där jag upptäckte att jag självklart hade glömt mina fräcka badbyxor på sängen hemma. Det var bara att klä på sig igen och gå ut för att hyra ett par fina blåa.

Sen badade lite i bubbelpoolen varvat med bastu och simning i stora bassängen.

Fick 2 "aktiviteter" var att välja mellan, vi valde massage och tjejen valde nån ansiktsmassage. Man som jag är så tog jag en dito för *trumvirvel* män! Tanten ojade sig över hyn i mitt ansikte och kladdade dit kräm efter kräm medan jag halvsov i sängen. Sen fick jag en massa goda råd på en massa dyyyra krämer som jag givetvis inte följde eller köpte B-)

Mitt i allt ihopa käkade vi nån hälsokost-lunch som var helt ok efter man hade plockat bort alla grönsaker.

Vi var nöjda.

Mitt i allt ihopa käkade vi nån hälsokost-lunch som var helt ok efter man hade plockat bort alla grönsaker.

Ursäkta frågan men vad blev kvar av hälsokostlunchen om du plockade bort alla grönsaker? :-P

Min kära sambo fyllde år i måndags, hon fick en ny cykel som hon blev jätteglad för. Men den var helt omöjlig att slå in.

Fick slå in pumpen istället. Hon såg lite förvånad ut när hon fick en cykelpump...

Allmänt om presenter så brukar jag använda mig av principen att köpa något de verkligen vill ha och själva pratat om. Visserligen kanske inte alltid så överraskande men det är garanterat uppskattat och man slipper totala bottennapp. Tro mig, jag har testat bottennappen!

Det där med cykel är svårt. Brorsans sambo (är det visst nu) fick en cykel av övriga familjen och den ställde vi bara mitt i hallen. När de kom hem så blev hon lite chockad men väldigt glad.

Apropå det. Brorsan fyller år snart. Tyvärr uppskattar han inte riktigt mina val av presenter. Han har fått arméns gröna paket, tallrik-mugg-bestick-sats, en påse REAL, eldstål mm men han blir aldrig glad. Men va f*n, önskar han sig inget så får han ur storebrors samling av braohagrejor.

Kompisen har fått någon sorts noja om att bli macho, hon är tjej även om jag inte kollat, så hon ville ha en Rambokniv. Det var nära att hon fick en SRK, jag hade ingen svart S1 på lager, men hon fick en Mora 2K istället. Den är mera vettig för svenska behov. Kanske en Hultafors Hantverkskniv hade varit bättre? Hon förstår inte att använda en F1.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...