2Sharp Posted September 29, 2002 Report Share Posted September 29, 2002 Detta med köp och sälj var ju uppe för ett tag sedan. Just lagligheten med ev. utrustning med M-nummer togs upp, men om jag har civila saker, är det ok? eller skall det inte vara något liknande här? Jag har lite knivar att sälja, och alla här behöver ju minst en ny kniv så... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted September 29, 2002 Report Share Posted September 29, 2002 Nä, tyvärr blir det så att all försäljning blir förbjuden här. Ingen av oss som vill åka på betald semester och bo i ett litet låst rum för att du ska få sälja knivar. :( Däremot kan du ju tipsa oss om det ställe på nätet som du kommer att lägga upp dem för försäljning på. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted September 29, 2002 Author Report Share Posted September 29, 2002 Tack!! Men skulle det vara olagligt, hurdå?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted September 29, 2002 Report Share Posted September 29, 2002 Jaaa.. vi vet väl inte om du verkligen KÖPT alla dina knivar? Därför gör vi det så lätt som möjligt för oss och säger till er att inte sälja något här. Så e de, tyvärr. ??? Order från Da Boss, H. Svensk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted September 29, 2002 Author Report Share Posted September 29, 2002 Doh! *slår mig för pannan* nu är jag med... Taget, uppfattat, lyssnar ju på C Soldf givetvis.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Ingen av oss som vill åka på betald semester och bo i ett litet låst rum.... Låter som en CFB-kurs ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haggeman Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Det vore ju skojj med en köp/sälj avdelning på SoldF.com.. Man behöver ju inte sälja sina ak.. Men annan materiell å sådant vore ju skojj.. Tror nog det skulle vara rätt svårt å få in nån bakom lås och bom för att man förmedlar en sida med begangade prylar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Jaaa.. vi vet väl inte om du verkligen KÖPT alla dina knivar? Därför gör vi det så lätt som möjligt för oss och säger till er att inte sälja något här. Så e de, tyvärr. ??? Order från Da Boss, H. Svensk. Jag citerar mig själv, byt ut "knivar" mot vadsomhelst annat som du/någon tänkt att sälja. Ingen av oss BlåGula vill ha med försäljning att göra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Det låter som om domänansv.eller motsv. är rädd för att torska på häleri. Jag är tämligen säker på att risken att åka dit när man förmedlar en annons är obefintlig! Har själv några dussin stridsväst 2k att sälja..(Skoja ba) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted October 7, 2002 BlåGul -1 Report Share Posted October 7, 2002 Det handlar inte om "risken att åka dit". SoldF.com är och skall förbli ett rumsrent, seriöst informationsställe och forum för försvarsintresserade. Det är helt fel att förknippa denna verksamhet med försäljning av materiel med osäkert ursprung. Hur snyggt skulle det vara om någon av våra kvällstidningar slår upp rubriken "militärsajt på internet används som hälericentral"? Det vore väldigt trist om de som gör ett jättejobb som frivilliga och engagerade i olika försvarsorganisationer eller är anställda inom försvaret eller relaterade verksamheter samtidigt stämplas som småbrottslingar - våra kvällstidningar är ju som bekant duktiga på att kategorisera och generalisera utan att bry sig särskilt mycket om fakta, särskilt när det gäller försvaret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.