Jump to content

SVT Rapport på Livgardet


3924

Recommended Posts

Som sagt Rapport har varit på Livgardet och följt ett Combat Camera team som föjt Livkompaniet.

 

När kommer visas detta på TV, Någon som vet?

 

Soldaterna följdes av ett Combat Camera team, som i sin tur följdes av SVT Rapport.

 

 

Eddit:: Dålig sökande, fanns redan i en annan tråd. :)

 

Combat Camera i SOLDINT

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Jag vet inte, de visste inte själva heller när jag frågade..

Ska försöka höra mig för. Någon för väl hojta till om någon ser nått.

 

..usch.. jag ser lite lurig ut bakifrån.. och jag ber om ursäkt för mitt rena ansikte och min rena uniform... och mitt hjälmdok som är på väg att sticka... men det var snabba puckar den dagen.

 

Bildbashing tillåten :)

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte, de visste inte själva heller när jag frågade..

Ska försöka höra mig för. Någon för väl hojta till om någon ser nått.

 

..usch.. jag ser lite lurig ut bakifrån.. och jag ber om ursäkt för mitt rena ansikte och min rena uniform... och mitt hjälmdok som är på väg att sticka... men det var snabba puckar den dagen.

 

Bildbashing tillåten :)

 

 

Oj då är det herr Super Administrators på bild.

 

Du kan ju kanske flytta ihop denna tråd med den rätta i SOLDINT.

 

Sorry för den usla researchen :camo:

Link to comment
Share on other sites

Bildbashing tillåten :camo:

 

Vet inte om det räknas som bildbashing men hade det inte varit smart att sätta på dig också en simfireutrustning? Kan tänka mig att man i stridens hetta och med kameran i hand inte alltid håller ner skallen som man borde.

Link to comment
Share on other sites

..ähh kom igen bättre kan ni... känner mig inte ens kränkt ju :)

 

har ingen bashing att komma med Kimster, ser bra ut... men se för guds skull till att få rättighet till matrialet för soldf:s räkning :P är nog många här på forumet som vill se det reportaget. Me included :camo:

 

/JBP

Link to comment
Share on other sites

Men herrejösses, vad gör brillorna för nytta på HJÄLMEN???? Är du rätt att den skall få splitter eller träflis på sig? :P

 

Med tanke på kvaliteten på de glasögon som fanns tillgängliga så tror jag nog att vår kära kameraman föredrog att ta risken att få träflis i ögonen hellre än att inte se något alls.

Link to comment
Share on other sites

lite heder åt dig snarare...vpn på bröstet och inte på ryggen !!!! dock tveksam till att du skulle kunna skydda dig själv med vpn i den typen av slinga du valt....eller trycker du bara in slowmotion på kameran, and go all matrix on their behinds....

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på kvaliteten på de glasögon som fanns tillgängliga så tror jag nog att vår kära kameraman föredrog att ta risken att få träflis i ögonen hellre än att inte se något alls.

Kan också vara så att jag inte var helt seriös kanske ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

det roliga är att jag har naturliga förklaringar till allt typ.. men det vore ju bara att ursäkta sig så.. nä jag ser allmänt kass ut och bör inte få bära uniform mer.. :)

Link to comment
Share on other sites

det roliga är att jag har naturliga förklaringar till allt typ.. men det vore ju bara att ursäkta sig så.. nä jag ser allmänt kass ut och bör inte få bära uniform mer.. :)

Förlorare har ursäkter, vinnare har planer/lösningar :)

Link to comment
Share on other sites

Svårt att filma med stridshandskar.

Det fanns inte tråd att sy märkena med.

Jag ville inte svärta ner kameran med maskeringsfärg, därför maskerade jag inte mig.

Sim fire-utrustningen stör den känsliga elektroniken i kameran.

 

, eller? :P

 

/K

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning
Jag ville inte svärta ner kameran med maskeringsfärg, därför maskerade jag inte mig.

Sim fire-utrustningen stör den känsliga elektroniken i kameran.

 

de där var riktigt bra.. dem argumenten ska jag använda nästa gång.. :)

 

fler förslag ? :P

Link to comment
Share on other sites

fler förslag ? :P

"Det är helt omöjligt att justera skärpan med skyddsmasken påtagen"

 

"Stridsväst 2000 är inte tillräckligt bra. Fickorna fungerar inte med fotoutrustningen. Därför måste jag ha den här SpecTech 3000-västen."

 

"Jag måste ha tillbehörsskena på min AK. Vart ska jag annars ha kameran när jag skjuter?"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...