Jump to content

Hur hög är en golfflagga?


Knekt

Recommended Posts

Jag har googlat omkring och försökt lista ut om det finns något fast mått på hur hög en golfflagga är. Alltså den vimpel med tillhörande stång som står placerad vid ett hål på en golfbana.

 

Men inte fasen lyckas jag hitta rätt. :navy:

 

Jag har hittat en monokikare med avståndsstreck för just dylika flaggor, därav frågan.

 

Edit: Grisfingar

Link to comment
Share on other sites

Jag har googlat omkring och försökt lista ut om det finns något fast mått på hur hög en golfflagga är. Alltså den vimpel med tillhörande stång som står placerad vid ett hål på en golfbana.

 

Men inte fasen lyckas jag hitta rätt. :lala:

 

Jag har hittat en monokikare med avståndsstreck för just dylika flaggor, därav frågan.

 

Edit: Grisfingar

 

Nej, finns inte. Har spelat banor med blinda hål. Då kan pinnen vara 5 m hög.

 

Men pinnen är för det mesta lika hög på alla hål på en och samma bana. Mät på första hålet...

Link to comment
Share on other sites

Jag har googlat omkring och försökt lista ut om det finns något fast mått på hur hög en golfflagga är. Alltså den vimpel med tillhörande stång som står placerad vid ett hål på en golfbana.

 

Men inte fasen lyckas jag hitta rätt. :lala:

 

Jag har hittat en monokikare med avståndsstreck för just dylika flaggor, därav frågan.

 

Edit: Grisfingar

 

Nej, finns inte. Har spelat banor med blinda hål. Då kan pinnen vara 5 m hög.

 

Men pinnen är för det mesta lika hög på alla hål på en och samma bana. Mät på första hålet...

 

 

I see. Det var ungefär vad jag trodde. Eftersom jag inte tänkt använda den på golfbanan, så får jag ta och kolla strecken vid nästa besök på skjutbana med lagom lång bekant.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...