DaRaven Posted August 18, 2006 Report Share Posted August 18, 2006 http://www.n24.se/dynamiskt/jobb_karriar/did_13488992.asp Det smäller högst 1. Politiskt arbete 2. Organisationsarbete och förtroendeuppdrag 3. Relevanta deltidsjobb 4. Utlandsvistelser 5. Idrott 6. Värnplikt/befälsutbildning Undrar om det börjar bli en annan attityd till värnpliktsutildning nu när så pass få verkligen gör den.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted August 18, 2006 Report Share Posted August 18, 2006 Vissa förband och veteranföreningar jobbar på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. T-68 Posted August 18, 2006 Report Share Posted August 18, 2006 Hmm? De har frågat 4 personer och kommit fram till detta. Vad ger det för trovärdighet. Jag trodde att det växande politikerföraktet skulle ge ett annat svar. Frågan är vad det skulle ge för svar i Sverige? Jag skulle nog vilja göra lite omkastningar i listan och lägga politisk arbete mer mot slutet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted August 18, 2006 Report Share Posted August 18, 2006 Nej. Jag tror inte att meritvärdet av att ha genomfört värnplikten kommer att höjas på något sätt, även om många skribenter här på forumet både vill och tror att ett par månader i grönkläder är något märkvärdigt. Jag skulle nog vilja göra lite omkastningar i listan och lägga politisk arbete mer mot slutet. Du är tydligen inte vidare uppdaterad i samhällsdebatten. http://missbruk.blogspot.com/2006/08/nepotism-p-ud.html http://tracker.tradedoubler.com/pan/Tracke...t=search_result Politiskt arbete och rätt släktingar torde vara det absolut viktigaste för att lyckas i dagens Sverige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. T-68 Posted August 18, 2006 Report Share Posted August 18, 2006 Nej. Jag tror inte att meritvärdet av att ha genomfört värnplikten kommer att höjas på något sätt, även om många skribenter här på forumet både vill och tror att ett par månader i grönkläder är något märkvärdigt. Delvis håller jag med, men har du fått lära dig att leda så har det ett visst meritvärde som man inte kan bortse ifrån. Det är som den gamla debatten varför man anställer en civilingenjör på en tjänst som personen inte är utbildad för. Många företagare tycker att iom att man klarat att gå utbildningen så kan man tillgodogöra sig kunskapen som behövs för tjänsten. Lite på samma sätt med vissa saker som man får lära sig i de gröna kläderna. Har kan lärt sig att ha att göra med folk så har det att meritvärde. Tja, att nepotismen frodas inom alla grenar torde det inte vara något tvivel om. Att Mona Sahlins dotter får arbete inom den politiska sektorn är inte så konstigt eftersom det är där kontakterna finns för dem. Frågan är vad som triggar för att få jobb när man inte har kontakterna. Det var nog det som de menade i artikeln. Att jag inte är uppdaterad på Svenska förhållanden, det kanske stämmer lite eftersom jag inte bor i Sverige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.