Daniel_M Posted August 10, 2006 Report Share Posted August 10, 2006 Hej! Har blivit antagen till en gruppchefs utbildning med början 1september i Växjö, Jag har försökt få fram mer info om vart den kan tänkas vara belägen ( Orkar inte vänta på mer info skriftligen ). Det har mig veterligen inte funnits något militärt i Växjö sedan 92/93 (I11)? Tacksam för hjälp! Mvh Daniel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanjunkar´n Posted August 10, 2006 Report Share Posted August 10, 2006 (edited) Hej! Har blivit antagen till en gruppchefs utbildning med början 1september i Växjö, Jag har försökt få fram mer info om vart den kan tänkas vara belägen ( Orkar inte vänta på mer info skriftligen ). Det har mig veterligen inte funnits något militärt i Växjö sedan 92/93 (I11)? Tacksam för hjälp! Mvh Daniel Du får väl slå en pling till dom: Kronobergsgruppen Industrigatan 9 351 81 Växjö [email protected] 0470-751469 0470-751447 Edited August 10, 2006 by Fanjunkar´n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oak Posted August 10, 2006 Report Share Posted August 10, 2006 Jag kan tänka mig att dom kör den utb. på kosta läger /oak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted August 10, 2006 Report Share Posted August 10, 2006 Det har mig veterligen inte funnits något militärt i Växjö sedan 92/93 (I11)? Även om det inte svarar på din fråga... Det fanns vpl på I11/Fo16 hade vpl utbildning 1995/96. Detta var dock om jag inte minns fel endast för Depå/vakt soldater som fanns för Försvarsområdetsräkning. Borde ha upphört 970630 då I11/Fo16 lades ner. Utbildningen av av vpl till Krigsförband upphörde 1992-06-30 om jag inte minns fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bushi LG Posted August 11, 2006 Report Share Posted August 11, 2006 Jag kan tänka mig att dom kör den utb. på kosta läger/oak Confirming that! Platsen är GARANTERAT Kosta läger! Mycket bra plats och en mycket bra kurs! Bra instruktörer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel_M Posted August 11, 2006 Author Report Share Posted August 11, 2006 Jag kan tänka mig att dom kör den utb. på kosta läger /oak Confirming that! Platsen är GARANTERAT Kosta läger! Mycket bra plats och en mycket bra kurs! Bra instruktörer! Ok, Tack för hjälpen.. Tyvärr uppdaterar inte kronobergsgruppen sin hemsida så det verkar finnas bristfälligt med info om Kosta. Nån som sitter på info om platsen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stolpskottet Posted August 11, 2006 Report Share Posted August 11, 2006 Tveksamt om det är KRAG som anordnar gruppchefs kursen. Om det nu är trupp-föring. Däremot anordnar dom en Tu-kurs i höst. (trupp-utbildning) på både grupp och plutons-nivå! Rekommenderas varmt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted August 11, 2006 Report Share Posted August 11, 2006 jupp den blir det nog att gå på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
II63 Posted August 13, 2006 Report Share Posted August 13, 2006 Kommer det att vara flera utb den veckan (636)? jag ska gå ledplutC kurs på kronobergshed utanför Växsjö den veckan. någon mer som skall dit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel_M Posted August 24, 2006 Author Report Share Posted August 24, 2006 Japp TU-Kurs på Kosta blev det. Är det ett bra ställe? "Join HV and see the darkside of småland" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bushi LG Posted August 25, 2006 Report Share Posted August 25, 2006 Japp TU-Kurs på Kosta blev det. Är det ett bra ställe? "Join HV and see the darkside of småland" Kosta övningsfält e bra. Kosta som by = IG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Ryd Posted August 26, 2006 Report Share Posted August 26, 2006 Japp TU-Kurs på Kosta blev det. Är det ett bra ställe? "Join HV and see the darkside of småland" Kosta övningsfält e bra. Kosta som by = IG. Om du inte fått brev att du är anmäld till denna övning måste du ta kontakt med din chef eller med Kronobergsgruppen omg närmare schema skulle ha skickats ut v.33 Kosta del sol är ytterligheternas land antingen sol eller regn, det är bara att lära sig älska något nytt i livet förutom flickvännen..... kör hårt vi behöver fler Gruppchef Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel_M Posted August 27, 2006 Author Report Share Posted August 27, 2006 Japp TU-Kurs på Kosta blev det. Är det ett bra ställe? "Join HV and see the darkside of småland" Kosta övningsfält e bra. Kosta som by = IG. Om du inte fått brev att du är anmäld till denna övning måste du ta kontakt med din chef eller med Kronobergsgruppen omg närmare schema skulle ha skickats ut v.33 Kosta del sol är ytterligheternas land antingen sol eller regn, det är bara att lära sig älska något nytt i livet förutom flickvännen..... kör hårt vi behöver fler Gruppchef Jodå kallelsen har jag fått, Hoppas att det blir en bra utb. Kosta kan ju inte vara sämre än Mästocka skjutfält i Halmstad... Nån mer som skall dit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirage Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Jag ska gå motsvarande kurs på plutonsnivå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts