Jump to content

Logon error efter windows update...


BJK

Recommended Posts

Igår ville Windows att jag skulle uppdatera och när jag stängde ned burken så började den installera uppdateringar.

Dock i morse när jag startade burken så får jag ett "Logon error" på blåskärm och något om "systemfel"....?!

Går inte att komma in i windows nu och inte heller via felsäkert läge..... :( Provade också att starta i nått som hette typ "senaste fungerande version" men gick bet där också.

 

Någon som har något tips om hur man bör angripa detta i logisk ordning?

 

Ska man försöka boota via installationsskivan på något sätt, och går det via den backa tillbaka till någon återställningspunkt motsv, eller vad ska man göra? :D

Link to comment
Share on other sites

Kör en repair

 

http://support.microsoft.com/kb/315341/sv

 

I den här artikeln beskrivs uppgradering på plats, eller ominstallation, av Windows XP. Detta kan också kallas en reparationsinstallation och innebär att Windows XP installeras om i samma mapp. Det kan finnas anledning att göra en uppgradering på plats om en Windows XP-installation måste repareras. En sådan reparationsinstallation kan vara nödvändig om någon av följande förutsättningar är uppfyllda:

 

• Det går inte att starta Windows XP i felsäkert läge.

 

Om du vill veta mer om hur du startar en dator med Windows XP i felsäkert läge klickar du på artikelnumret nedan och läser artikeln i Microsoft Knowledge Base:

315222 (http://support.microsoft.com/kb/315222/EN-US/) Felsäkra startalternativ i Windows XP

 

• Problemet orsakas av en nyinstallerad Microsoft-programuppdatering, och det går inte att lösa problemet på något annat sätt.

Link to comment
Share on other sites

Tryck på F8 vilt precis efter BIOS har startat..

Välj felsäkert läge.

Dra igång maskinen, kolla i eventlog..Eller avinstallera zone-alarm?

Har hört från 2st olika källor och hjälpt en annan kompis med just ett sådant problem där en update kolliderar HÅRT med zone-alarm.

 

Prova sen en omstart, om det nu funkar, tanka hem en nyare version av zone-alarm å testa eller sök upp en annan brandvägg...om det nu var problemskaparen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...