Lfskbat Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 Nu tillhör jag den klick som inte av en eller annan anledning (i mitt fall mina uschla betyg X-7-6) som gjort internationell tjänst... Här kommer min lilla enkla fråga som många säkert kommer att garva åt -Varför i h-e heter det "Yxa"? Liten förklaring så man hänger med i "snacket" mellan "yxor" på plut. Själv fattar jag flaska! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted August 9, 2006 Forumsledning Report Share Posted August 9, 2006 hmm jag var osäker på om vi hade en tråd för detta.. mina sökningar gav inte så mycket förutom ett inlägg från The Swede för ett tag sen. För givetvis har ju andra undrat före. http://forum.soldf.com/index.php?s=&showto...indpost&p=62553 Det står tydligen förklarat ganska bra i senaste numret av fredsbaskrarnas tidning Bataljonsbladet.. eller om det var förra. Om någon har möjlighet att kolla så.. ..sen är detta ett SOLDINT ämnet tycker jag nog... *flytta* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lfskbat Posted August 10, 2006 Author Report Share Posted August 10, 2006 Tackar för tipset och en befogad flytt av topic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts