Axly Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 Ska man plocka bort alla homofober också? Då blir det inte många kvar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 Jag tycker gott att vi kan plocka bort alla som tycker att homosexuellas skall avrättas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted September 12, 2006 Forumsledning Report Share Posted September 12, 2006 En annan intressant aspekt ang vilka som skall få militär utbildning och som skulle vara intressant att få lite fakta om. Hur många är det som gör svensk värnplikt och sedan nyttjar dessa kunskaper för att stödja en konflikt i sitt forna eller föräldrars hemland. Har flera gånger hört ungdommar prata med sina kompisar om just detta. "Jag ska göra lumpen och få utbildning, sen ska jag åka ner till XXXX och kriga mot YYYYY". Nu är ju det mesta är såklart rent skitsnack. Men ändå hur många är det som verkligen gör det? Som inhämtar svensk militär utbildning och sedan nyttjar den kunskapen i konflikter Sverige inte stödjer. Tex Irak, Afghanistan, Palestina, Libanon, mfl. Vill det sig riktigt illa kanske FM helt plötsligt utbildat en soldat som en svensk utlandsstyrka står öga mot öga med. Hittills har ju mediafokus varit på om man råkat hitta en Scania lastbil som sålts som civil eller en bortkommen låda AT4 i krigförande land. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mungojerrie Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 Vill det sig riktigt illa kanske FM helt plötsligt utbildat en soldat som en svensk utlandsstyrka står öga mot öga med. Jag känner till ett, eller två fall (beroende på hur man räknar) där detta inträffat. Bra är det naturligtvis inte, men ganska oundvikligt. Jag tänker inte gå in på var, när eller vem, för vad jag vet skadades ingen då. Det står i FM:s prickskytteutbildningsbok (som jag glömt namnet på) att den sortens utbildning inte bör ges till någon som skulle kunna missbruka den kunskapen senare. Borde finnas fler utbildningar där detta kunde tillämpas. /M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.