fillefalle Posted August 4, 2006 Report Share Posted August 4, 2006 När man läser aftonbladet känns det som att många av deras artiklar lutar lite åt ett visst håll. Det är ju lite jobbigt när man är ute efter NYHETER, inte andras politiska åsikter. Så vilken är minst vinklad? Nu kan vi ju se vem som klarar att hålla sig från att diskutera politik och inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted August 4, 2006 Report Share Posted August 4, 2006 @fillefalle: Du kan ju kolla din PM inbox innan du fortsätter att tjafsa skit... Kvällstidningarna är klart orienterade mot att sälja lösnummer. Kvalitén blir därefter. Det är inte frågan om att bygga upp ett långvarigt förtroende med läsaren utan om att locka fram impulssköp. Morgontidningarna däremot bygger mycket av sin försäljning på prenumerationer. Där är det frågan om långvariga förhållanden med läsarna. Det inte frågan om att imponera för stunden utan att göra det under lång tid... och då blir kvalitén också därefter. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
fillefalle Posted August 4, 2006 Author Report Share Posted August 4, 2006 Du tog allvarligt åt dig av den sista raden där uppe eller hur? Sen visste jag inte att man kan köpa ett nummer av en INTERNETtidning. Bara för att en ny tråd skapas så behöver du inte komma in och skriva allt du kan hitta på. Du gör inget annat än att söka konflikt just nu tycker jag, låt folk vara ifred. "tjafsa skit.." vad fan håller du på med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted August 4, 2006 Report Share Posted August 4, 2006 Sen visste jag inte att man kan köpa ett nummer av en INTERNETtidning. Det finns flertalet tidningar och andra nyhetsöfrmedlare runtom på nätet som kräver registrering, en avgift eller eller en existerande prenumeration för att få tillgång till nyheterna elektronisk. Men detta är i vilket fall som helst irrelevant därför att tidnignarnas omsättning och inkomster baserar sig till största delen på just försäljning av pappertidningar. Och då¨gäller det som jag skrev i första svaret. EDIT: För att förtydliga... Aftonbladet må finnas på nätet. Men det företag som producerar tidningen gör så med främsta avsikt att sälja papperstidningar. Den Aftonbladet du ser på nätet är en elektronisk kopia av det som tjänar pengar åt företaget. Internettidningen Aftonbladet är alltså en kopia av papperstidningen. Så om papperstidningen påverkas av det jag skrev i första svaret, då påverkas även Internettidningen av det. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted August 4, 2006 Report Share Posted August 4, 2006 Jag förstår inte riktigt frågan. Det är ju skillnad på nyhether och nyheter, samt nyheter och repotage. Att man stänger ett kärnkraftverk = nyhet som ställer läsaren inför ett faktum, det går liksom inte att vinkla på så mycket. Varför man stänger det däremot det kan man säkert debattera både fram bak, upp och ner. Att Hizbollah skjuter på Israel och viceversa är väl alla ganska så överens om, men varför, det är då det blir upp till tidningen att välja hur dom vill vinkla. Det man kan/ska göra är ju att söka så många källor man kan på det man vill veta mer om, tänka till vem är det som skriver, varför skriver personen som den gör och vem är det som publicerar och vem äger mediet. Så brukar man få en rätt bra bild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted August 6, 2006 Report Share Posted August 6, 2006 Något naiv men ganska rättvis media från USA. http://democracynow.org/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.